هاستینگ قسمت اول

وبسایت های ساخته شده، در کامپیوتر قرار نمی گیرند بلکه نیاز به فضایی دارند به نام هاستینگ که آن ها را در محیط  وب قرار دهند. از آنجایی که ساخت وبسایت معمولا جالب تر از میزبانی آن است، بحث کمتری در این مورد صورت گرفته است. ما در اینجا به 19 ویژگی مهم میزبانی وب ((Web Host می پردازیم:


1-    میزان فضای قابل ذخیره سازی
زمانی که می خواهید هاستینگ خود را انتخاب کنید باید بدانید که چه مقدار داده میخواهید در وبسایت خود و به عبارتی در آن هاستینگ ذخیره نمایید. معمولا برای وبسایت های کوچک و متوسط به چند گیگابایت فضا نیاز دارید. برخی از میزبان ها ممکن است فضای نامحدودی را در اختیار شما قرار دهند. قبل از خریداری هاستینگ به میزان فضایی که نیاز دارید مطمئن شوید.



2-    میزان پهنای باند
معمولا میزان فضا و پهنای باند یک میزبان وب، با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. پهنای باند در واقع میزانی از داده هاست که میزبان اجازه آپلود و یا دانلود آن را در هر ماه به شما می دهد. این پهنای باند ممکن است در ماه 1 گیگابایت و یا نامحدود مگابایت باشد. در اوایل ماه ، کل سایت شما آپلود می شود اما بعد از آن شما حداکثر تا 1 مگابایت از پهنای باند استفاده می کنید. اگر یک بازدید کننده از وبسایت شما، از هر صفحه بازدید کند، هرکدام از آن صفحه ها ممکن است 1 مگابایت داده دانلود کنند. این موضوع به این معناست که سایت شما در هر ماه می تواند 9 بازدید کننده داشته باشد. بعد از آن، میزبان ممکن است اجازه ورود بازدید کنندگان دیگر به سایت شما را ندهد یا به احتمال زیاد هزینه اضافی به ازای هر مگابایت برای شما در نظر بگیرد. البته پهنای باند شما معمولا طوری در نظر گرفته می شود که بازدید کنندگان شما را از دست ندهد به ویژه زمانی که سایت شما محبوب بوده و یا دارای رسانه های فشرده شده می باشد. برخی از میزبان ها، همانند فضای ذخیره سازی دارای پهنای باند نامحدود نیز می باشند.

 

3- شماره دامنه ها و زیر دامنه ها
معمولا محدودیت هایی در تعداد دامنه هایی که می توانند در یک حساب مورد استفاده قرار گیرند وجود خواهد داشت. معمولا در پنل مدیریت سایت، بخشی وجود دارد که امکان اضافه کردن دامنه و انتخاب هرکدام از زیر پوشه های فرعی را به شما می دهد. همین کار برای زیر دامنه ها نیز انجام می شود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید