موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو از دو روش برای بازیابی و ارائه اطلاعات به کاربر استفاده می کنند. فرض کنید موتور جستجو قطاری است که در بین ایستگاه های مختلف حرکت میکند. هر ایستگاه اطلاعات مربوط به خودش را دارد و قطار که در نقش موتور جستجو است به واسطه ریل ها که لینک های ارتباطی هستند به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا می کند. در واقع موتورهای جستجو در روش Crawling &  Indexing اطلاعات مختلف را پیدا کرده و شاخص گذاری یا به اصطلاح ایندکس می کنند و در کتابخانه خود نگهداری می کنند.

موتورهای جستجو طرز کار خاصی دارند. هرچقدر طراحی سایت و بهینه سازی سایت یا همان سئو بهتر باشد، موتور های جستجو سایت را بهتر می بیند.
در روشی دیگر به نام Providing answers موتورهای جستجو پرسش های رایج کاربران را بر اساس میانگین جستجوهای انجام شده جمع آوری و رده بندی می کنند ، آن ها را در ابر رایانه ها نگهداری می کنند تا در مواقع لزوم راحت تر به آن ها دسترسی پیدا کنند.
در این روش ها هرچقدر طراحی سایت و بهینه سازی سایت بهتر باشد، احتمال دیده شدن آن توسط موتورهای جستجو بیشتر می شود. برای سئو هیچ چیز بهتر از کیفیت مطالب و ارتباط با دیگر سایت ها مفید نیست. ارتباط باعث می شود کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند و مدت زمان زیادی را در آن بگذرانند که این موضوع از نظر موتورهای جستجو بسیار عالی است و باعث می شود موتور های جستجو سایت شما را غنی تصور کنند. علاوه بر این خود موتورهای جستجو مطالب شما را میخوانند و به مواردی مثل کلمات کلیدی مشخص شده در بین نوشته هایتان، عنوان صفحه و لینک هایتان توجه خاصی دارند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید