با داشتن اطلاعات کافی در خصوص روش های پرداخت های الکترونیکی و لحاظ نمودن این ابزارها در طراحی وب سایت از یک سو هم صاحبان کسبه می توانند به سودهی مورد نظر خود دست یابند و کمکی در بهینه سازی سایت خود نمایند.


(E-payment) سیستم پرداخت دربرگیرنده تکنولوژِی های  فنی و روش های قانونی ست که ارزش مالی را مابین طرفین پرداخت کننده و گیرنده  مبادله می کند. و یا در تعریفی دیگر زیرساخت فناوری و قانونی را شامل می شوند  که امکان انتقالات مالی را بین طرفین معامله در بستر وب سایت امکان پذیر میسازد.
دو مقوله مهم در سیستم های پرداخت زیرساخت های فناوری و زیرساخت های قانونی می باشد. زیرساخت فناوری، سخت افزارها و نرم افزارها و دیگ تکنولوژی ها را دربر میگیرد که موجبات انتقال تبادلات مالی را فراهم می سازد وکمکی درجهت بهینه سازی وب سایت میکند. زیرساخت قانونی قوانین، مقررات ها را شامل می شوند که در طراحی سایت باید لحاظ شود و بدین ترتیب موجب ایجاد اعتماد و اطمینان طرفین معامله در پرداخت های الکترونیکی می شود.
متداول ترین روش های پرداخت سیستم های الکترونیکی در طراحی وب سایت در قالب روش های زیر است :
1-    کارت:
کارتها بر اساس فناوری های متفاوت به منظور انتقال ارزش مالی طراحی شده اند.  انواع کارتها که در پرداخت الکترونیکی انجام می پذیرد و می بایست در طراحی سایت در نظر گرفته شوند شامل کارتهای هوشمند، کارت بدهکار ، کارت اعتباری است.
2-    electronic check:
چک الکترونیکی تا حدودی مفهومی نزدیک به پول اکترونیک دارد با این تفاوت که در چک الکترونیکی سه طرف درگیر یعنی فروشنده، گیرنده و بانک وجود دارد.
3-    سیستم پراخت خرد:
اغلب سیستم های پرداخت در خصوص انجام پرداخت ها با مبالغ ارزش مالی بالا در بستر وب سایت نظر گرفته شده است. حال به منظور حمایت از انجام معاملات با مبالغ بسیار ناچیز و جزیی سیستم پرداخت خرد به وجودآامده است. که با روند رو به پیشرفتی که در حال استفاده می باشد متخصصان وب می بایست در طراحی وب سایت این تکنولوژی را حمایت کنند .
4-    پول الکترونیکی:
پول الکترونیکی به معنای ارزش پولی ست که به شکل دیجیتالی ذخیره شده، و برای انجام پرداخت معاملات در بستر وب سایت در دسترس قرار می گیرد. این تکنولوژی در مرحله معرفی خود است و اخیرا در کشورهای پیشرفته مانند امریکا  و انگلیس عرضه می شود.

ابزار های پذیرش کارت
ابزا رهای پذیرش کارت  (Card Acceptance Device)  به معنای واسطه های فیزیکی بین فرد دارنده کارت و سیستم مرکزی است.عمده ترین ابزار های پذیرش کارت ATM PIN PAD - Self Services Kiosk- EFT POS- -متمرکزکننده می باشد.این ابزارها به منظور، برقراری اتصال بین نقطه تماس و مرکز اصلی است. که به جهت کاهش هزینه های مخابراتی نقطه ای به منظور جمع آوری تماس ها در نظر گرفته شده است که تحت یک شبکه عمومی گسترده به سامانه مرکزی متصل شده است.

با داشتن اطلاعات کافی در خصوص روش های پرداخت های الکترونیکی و لحاظ نمودن این ابزارها در طراحی وب سایت (طراحی سایت) از یک سو هم صاحبان کسبه می توانند به سودهی مورد نظر خود دست یابند و کمکی در بهینه سازی وب سایت خود نمایند و نیز از سویی دیگر مشتریان وب سایت می توانند با اطمینان به در اختیار گذاشتن اطلاعات مالی خود و انجام مبادلات خود در بستر وب سایت بپردازند.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید