انتخاب فونت مناسب در طراحی وب سایت، به سئو کمک می کند.

آیا هنگام طراحی وب سایت می بایست در خصوص نوع فونت انتخابی نگران باشند. آیا می بایست این نکته در نظر گرفته شود که دسته فونت های انتخابی به صورت گسترده در بین کاربران استفاده می شود؟. اگر شما میلیون ها فونت در سیستم خود نصب کرده باشید می بایست در مورد فونت های نصب شده در سیستم کاربران خود نگران باشید.این مقاله سعی خود را در راهنمایی شما در خصوص انتخاب فونت ها گذاشته است.


مهمیات در خصوص بکارگیری لیستی از فونت ها

زمانی که فونت ها را برای وب سایت انتخاب می کنید مهم است که تنها یک فونت انتخابی نداشته باشید حتی اگر فونتی باشد که به صورت گسترده استفاده می شود و در سیستم کاربران نصب شده باشد مانند فونت Arial"" .اگر کابر سیستمی بجز ویندوز را استفاده کند در اینصورت ممکن است فونت Arial در دسترس نباشد.زبان CSS که در کلاس های خود کدهای ظاهرسازی وب سایت را گنجانده است به طراحان وب سایت این اجازه را می دهد که لیستی از فونت ها را انتخاب کنند اگر اولین فونت در دسترس نباشد مرورگر فونت بعدی را از لیست می خواند و بهیم ترتیب پیش میرود.
همچنین در نظر گرفتن این نکته که بعضی از فونت ها بسیار شبیه به هم هستند نیز بسیار کمک کننده خواهد بود که در این صورت در صورت عدم وجود فونتی، فونت بعدی از لیست میی تواند ظاهری متشابه برای کاربران به نمایش بگذارد.
لیستی از فونت های انگلیسی که توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد  :


o    Arial, Helvetica, sans-serif
o    Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif

آیا این امکان وجود دارد که به صورت خودکار فونتی در کامپیوتر کاربر نصب شود؟

متاسفانه این امکان برای کاربران یک سایت وجود ندارد. زیرا تحت این شرایط مسائل امنیتی با چالش روبرو می شود و سیستم کابر را مورد حمله قرار خواهد داد. البته شما می توانید به کاربر اطلاع دهید که فونت خاص شما را نصب کند ولی این درخواست منطقی و عاقلانه ای نیست و موجب می شود که کاربران صفحه شما را ترک کنند و این تاثیر منفی در سئو شما می گذارد. بهترین و مطمئن ترین روش برای نمایش داده ای با فونت خاص شما تبدیل کردن آن در قالب عکس خواهد بود و این مسلم است که هدف تنها افزودن به زیبایی سایت شما خواهد بود.

انتخاب فونت مناسب در طراحی وب سایت مسئله مهمی است که باید با توجه خاص آن را در نظر گرفت. ارجحیت در این است که لیستی از فونت ها که به صورت گسترده در سیستم کاربران به صورت نصب شده است را انتخاب کنیم. انتخاب فونت مناسب و خونا بودن صفحات وب سایت شما بحث سئو را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید