فایل htaccess در طراحی سایت مورد کاربرد قرار می گیرد.

فایل .htaccess فایل تنظیماتی در   شما می باشد که توسط بسیاری از وب سرورها پشتیبانی می شود و اجازه مدیریت مرکزی از تنظیمات وب سرور را می دهد که در شاخه طراحی وب سایت شما قرار گرفته است. هدف اصلی فایل .htaccess اجازه کنترل دسترسی برای هر دایرکتوری می باشد. در کل فایل .htaccessاز گرامر یکسانی با تنظیمات فایل اصلی استفاده می نماید. اگر شما مطمئن نیستید که آیا دایرکتیو خاص در فایل .htaccess اجازه داده شده است یا خیر، می توانید محتوا را در فایل htaccess چک نمایید.
چه زمانی نباید از فایل htaccess استفاده نمایید؟
در حال که شما می توانید از فایل htaccess، زمانی که دسترسی به تنظیمات سرور اصلی ندارید استفاده نماید و نیز زمانی که تهیه کننده محتوا نیاز به ایجاد تغییرات در تنظیمات در دایرکتوری را داشته باشد. اما در عام استفاده از فایل htaccess می بایست در صورت امکان در طراحی سایت شما اجتناب صورت گیرد زیرا که هر تنظیمات در فایل، موجب تغییرات در تنظیمات سرور اصلی می شود. دو دلیل برای اعدم استفاده از فایل htaccess وجود دارد.
اولین دلیل برای عدم استفاده، می تواند عملکرد می باشد. زمانی که AllowOverride اجازه استفاده از فایل .htaccess را می دهد ، httpd در هر دایرکتوری به دنبال فایل .htaccess می گردد. در نتیجه این عمل فایل .htaccess در صورت درخواست هر صفحه سایت لود می شود، حتی اگر شما در واقع از آن استفاده ننموده اید.
دلیل دیگر آن می تواند به مبحث امنیت اشاره نماید. شما این اجازه را به کاربر می دهید که تنظیمات سرور را تغییر دهد. پس دقت نمایید که آیا شما می خواهید این جازه را به کاربر دهید یا خیر. عدم رعایت مباحث امنیتی تاثیر منفی بر سئو سایت را به دنبال خواهد داشت.

فایل .htaccess فایل تنظیماتی می باشد که اجازه مدیریت مرکزی از تنظیمات وب سرور را می دهد که در شاخه طراحی وب سایت شما قرار گرفته است. اما در عام استفاده از فایل htaccess می بایست در صورت امکان در طراحی سایت اجتناب صورت گیرد زیرا که موجب تغییرات در تنظیمات سرور اصلی می شود که تاثیر منفی بر سئو سایت را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید