استتفاده از تگ nofollow در لینک های موجود در طراحی سایت در مبحث سئو مهم است.

زمانی که لینک را به طراحی سایت خود اضافه می نمایید می بایست در نظر داشته باشید که اسپایدر های موتور جستجو را در وب سایت خود از دست ندهید. با اضافه نمودن تگ rel="nofollow"  به لینک های موجود در صفحه شما که به دیگر وب سایت ها لینک داده می شوند موجب عدم از دست دادن رنکینگ سایت خود شوید.

 

چه زمانی می بایست از تگ nofollow استفاده نمود؟

 

تگ  rel=nofollow در معنای واقعی یک متا تگ نمی باشد بلکه html description است و در طراحی وب سایت غلب در بلاگ ها فروم ها استفاده می شود. اما شما می توانید در صفحه سایت خود نیز این تگ را درج نمایید، زمانی که نمی خواهید لینکی وب سایت شما را فالو نماید. با اضافه نمودن تگ rel=nofollow شما به اسپایدرهای گوگل می فهمانید که شما لینک ها را در صفحه خود درج ننموده اید اما می بایست در صفحه سایت وجود داشته باشند و بدین وسیله در سئو سایت خود نقش مثبتی را ایفا نمایید. این بدان معنا نیست که اسپایدرهای گوگل آن لینک ها را در نظر نمی گیرند، بلکه بدن معنا می باشد که ارتباطی یا وب سایت شما ندارند. عدم انجام این عمل موجب کاهش رنکینگ شما خواهد شد و در سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

<a href://www.testdomain.com/page.html" rel="nofollow">Visit this website</a>

 

 

WordPress به صورت اتوماتیک no follow را برای لینک های کاربران در نظر می گیرد.. سایت Wikipedia  نیز همین عملکرد را پیش رو گرفته است. به عنوان وب مستر شما می بایست بدانید کدام یک از لینک های خود را No follow  قرا دهید و کدام یک  follow شوند. لینک های No follow آیتم های زیر را می توانند شامل شوند:

  • لینک های پولی
  • کامنت ها
  • فروم ها
  • هر مطلبی که امکان دارد گوگل آن را غیر اعتماد در نظر گیرد.

اگرچه لینک های  No Follow ارزش سئو ایجاد نمی نماید اما این بدان منظور نیست که این لینک ها بی ارزش هستند. زیرا برای وب سایت شما ترافیک ایجاد می نمایند. اگرچه موتورهای جستجوفاکتورهای زیادی را درلینک ها در نظر می گیرند اما لینک های از شبکه های اجتماعی مانند تویتر یا فیس بوک بسیار حائز اهمیت می باشند اگرچه  no follow باشند.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که کدام لینک در طراحی سایت شما برای سئو مفید می باشد، کدام یک برای کسب وکار و برند شما مفید می باشد وکدام یک برای هویت بخشیدن به سایت شما کمک کننده خواهد بود.

زمانی که لینک ها را در طراحی سایت خود اضافه می نمایید می بایست در نظر داشته باشید که موجب از دست دادن رنکینگ و سئو سایت شما نشود. با اضافه نمودن تگ rel="nofollow"  به لینک های موجود در صفحه سایت شما که به دیگر وب سایت ها لینک داده می شوند، استراتژی لینک دهی مناسبی را در طراحی وب سایت خود اجرا نمایید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید