فریم ها امکانات زیبایی را در طراحی سایت فراهم می آورند

 

فریم ها جایگاه زمانی طولانی در طراحی سایت دارند و توسط  همه مرورگرها پشتیبانی می شوند. فریم ها در جهت دهی طراحی سایت بسیار مورد کاربرد قرار می گیرد.با استفاده از فریم ها می توانید صفحات جداگانه ای را در طراحی وب سایت خود جای نمایید و امکانات مورد نیاز کاربر را در عین زیبایی در صفحه c درج نمایید که موجب جلب توجه کاربران وب سایت شود و نقش مثبتی را در سئو سایت خود ایفا نمایید. در اینجا درصدد می باشیم توضیحی از نحوه بکارگیری فریم ها در صفحه سایت را ارائه نماییم.

 

ایجاد فریم در طراحی وب سایت

تمامی فریم های بکارگرفته شده در طراحی وب سایت در تگ <frameset> قرار می گیرند.در این صورت صفحه وب سایت شما به master پیج تبدیل می شود که در آن دیگر نیاز به درج تگ <body> نمی باشد. به مثال زیر دردرج فریم ها در طراحی سایت توجه نمایید.

 

<html>
<frameset rows="50%,50%">
<frame src="/demo/page1.htm">
<frame src="/demo/page2.htm">
</frameset>
</html>

 

در مثال بالا page1.htm و page2.htm دو صفحه سایت جداگانه می باشند که توسط تگ <frameset> در یک صفحه وب سایت جایدهی شده اند و با درصد تنظیم شده پهنای فریم ها در قالب سطری مشخص شده اند.در مثال زیر پهنای فریم ها را با پیکسل و به صورت ستونی به نمایش گذاشته اند.

 


<html>
<frameset cols="100,200,*">
<frame src="/demo/page1.htm">
<frame src="/demo/page2.htm">
<frame src="/demo/page3.htm">
</frameset>
</html>

 

در مثال های بالا فرم ها در قالب ستو و یا سطر مشخص شده اند حال فرض نمایید می خواهیم فریم های موجود در طراحی وب سایت خود را به واسط سطرها و ستون ها به نمایش بگذاریم در این صورت از چندین تگ <frameset> استفاده می نماییم.

 


html>
<frameset cols="50%,50%">
<frameset rows="50%,50%">
<frame src="/demo/page1.htm">
<frame src="/demo/page2.htm">
</frameset>
<frame src="/demo/page3.htm">
</frameset>
</html>

 

فریم ها جایگاه زمانی طولانی در طراحی سایت دارند و توسط  همه مرورگرها پشتیبانی می شوند. با استفاده از فریم ها می توانید صفحات جداگانه ای را در طراحی وب سایت خود جای نمایید و امکانات مورد نیاز کاربر را در عین زیبایی در صفحه سایت درج نمایید که موجب جلب توجه کاربران وب سایت شود و نقش مثبتی را در سئو سایت خود ایفا نمایید. 

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید