طراحی وب سایت و  فایل  .htaccess

فایل   .htaccess در طراحی سایت به سرور بیان می نماید که چگونه با طراحی وب سایت شما رفتار نماید. فایل های اسکریپت جاوا, تصاویر و غیره تمامی به واسط فایل  .htaccess نحوه عملکرد با آنها مشخص می شود. با تعیین فایل تصاویر و اسکریپت ها و تعیین زمانی برای تغییر آنها امکان بارگذار و ذخیره فایل را در سرور تعیین می نمایید که در نتیجه عمل فایل در کش ذخیره می شود و سرعت بارگذاری صفحه طراحی سایت شما با استفاده از فایل   .htaccessبیشتر خواهد شد. که در سئو سایت اثرگذار می باشد.

 

روش های بارگذاری فایل   .htaccess

 

شما می توانید فایل   .htaccess را در سیستم خود ادیت و اصلاح نمایید و سپس به واسط پروتکل FTP به سرور ارسال نمایید. استفاده از برنامه پروتکل FTP نیز به منظور بارگذاری فایل   .htaccessکمک کننده خواهد بود. روش دیگر بارگذاری در فایل منیجر در کنترل پنل مدیریت طراحی سایت شما می باشد. به واسط این روش ها می توانید فایل    .htaccessرا در سرور خود بارگذاری نمایید.

 

تنظیمات فایل   .htaccess

 

فایل   .htaccess می بایست با دات (نقطه) آغاز شود  و نامگذاریhtaccess.txt   یا htaccess اشتباه می باشد.  تنظیمات فایل  .htaccessبسیار پر اهمیت می باشد و اگر به درستی انجام نپذیرد مشکلات را در طراحی سایت شما بوجد می آورد. می توانید امنیت طراحی وب سایت خود را در فایل  .htaccessکنترل نمایید. می توانید زمانی را برای بارگذاری فایل جاوا اسکریپت، سی اس اس و تصاویر تعیین نمایید که تحت این شرایط اطالاعت شما در سرور کش می شود و نیاز به بارگذاری برای دفعات نمی باشد.

کد زیر مثالی در این خصوص می باشد.

ExpiresByType text/css "now plus 1 week"

ExpiresByType application/j-avascript "now plus 1 week"

ExpiresByType image/bmp "now plus 1 month"

 

در کد بالا زمان یک هفته را برای فایل سی اس اس، جاوا اسکریپت و تصویر موجود در طراحی سایت تعیین شده است. سرور این اطلاعات درج شده در فایل .htaccess را ذخیره می نماید و برای هربار درخواست طراحی وب سایت از طرف کاربر، به بارگذار مجدد این فایل ها نمی پیردازد. در نتیجه عمل سرعت لود بالاتری را در طراحی سایت شاهد خواهیم بود که در سئو سایت اثر بسیار مثبتی را می گذارد.

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید