Position در کد طراحی سایت

Position کد نمایش محل ویژگی خاص در صفحه طراحی سایت شما می باشد. متغییرهای متعددی برای Position تخصیص داده می شود که هر یک ویژگی خاصی دارد . نحوه نمایش صفحه طراحی وب سایت شما با توجه به کدنویسی می تواند تغییرات بسیاری را شاهد باشد. کد Position می تواند محل قرار گیری آیتمی از صفحه طراحی سایت شما را فیکس و ثابت نماید و یا اینکه متغییر و متحرک نماید و یا بصورت نسبتی تغییر نماید هر یک فاکتور خاصی را در صفحه طراحی وب سایت شما ایجاد می نماید.

 

 

کد Position در طراحی وب سایت

 

کد زیر نمونه ای از نحوه بکارگیری position در صفحه طراحی وب سایت شما خواهید بود.

 

div.relative {
    position: relative;
    left: 30px;
    border: 3px solid #8AC007;
}

 

در کد بالا Position بصورت relative در نظر گرفته شده است و در نتیجه امر div ایجاد شده به صورت نسبتی در محل نمایش تغییر می نماید.  شاید در برخی طراحی سایت ها دیده باشید که عکس بک گراند صفحه طراحی وب سایت به صورت ثابت است و با تغییر و حرکت موس تغییر نمی کند. در این صورت position عکس بک گراند را به صورت فیکس و ثابت تنظیم می نماییم. position شما اگر می خواهید به صورت ثابت باشد و با حرکت صفحه طراحی سایت شما محل آن تغییر ننماید کد زیر را استفاده نمایید.

 

div.fixed {
    position: fixed;
    bottom: 0;
    right: 0;
    width: 300px;
    border: 3px solid #8AC007;
}

 

 

کدهای بالا و نیز دیگر کدهای برنامه نویسی موجب نمایش حرفه ای از طراحی سایت شما می شود که در نتیجه امر بهبود در وضعیت سئو سایت و بهینه سازی سایت را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید