پس از طراحی سایت مدیران سایت به دنبال راه هایی برای جذب ترافیک می باشند و در این راستا موتور جستجوگر گوگل می تواند کمک بسیاری نماید تا افراد را به واسط کلمات کلیدی به سمت طراحی وب سایت شما هدایت نماید. اما چگونه می توان به گوگل آدرس سایت را شناساند بطوریکه صفحات تولید شده را به سرعت در نتایج جستجو مشاهده نمایید. وب مستر تولز ابزار سودمندی می باشد که به واسط آن می توانید آدرس طراحی سایت خود را به گوگل معرفی نمایید. در ادامه مراحل افزودن آدرس سایت را به گوگل وب مستر google webmaster بیان می نماییم.

 

مراحل نصب وب مستر تولز برای طراحی سایت

 

افزودن سایت به گوگل وب مستر

 

بدین منظور ابتدا با اکانت گوگل خود که همان جیمیل می باشد وارد می شوید. اگر اکانت جیمیل ندارید حساب کاربری درست نمایید سپس به آدرس زیر مراجعه نمایید.

http://www.google.com/webmasters/tools/

در این آدرس بر روی گزینه add a property کلیک نمایید و آدرس طراحی سایت خود را وارد نمایید. در گامی بعدی در خصوص تصدیق از شما پرسشش می گردد. می تواند در بین راه های انتخابی یک مورد را انتخاب نمایید تا شما را به عنوان مدیر سایت شناسایی نماید. می توانید فایل html که در ادامه وجود دارد را دانلود نمایید و آن را در هاست خود قرار دهید. پس از آن بر روی verify کلیک نمایید در صورت قابلیت نمایش صفحه ، گوگل شما را به عنوان مدیر سایت خواهد شناخت و به وب مستر دسترسی پیدا خواهید نمود. همچنین می توانید در مرحله تصدیق کدی را در بخش هد صفحه طراحی وب سایت خود قرار دهید و سپس از درج آن در کد صفحه index.php می توانید با کلیک بر روی verify خود را به عنوان مدیر سایت می شناسانید. کد زیر نمونه ای در این خصوص می باشد.

<meta name="google-site-verification" content="VerificationKeyCode" />

 

تنظیمات وب مستر تولز

 

در گوگل وب مستر می توانید میزانی که در نتایج جستجو نمایش داده شده اید را مشاهده نمایید . search traffic آیتمی است که اطلاعاتی در این خصوص را به مدیر سایت خواهد داد. اطلاعاتی از قبیل اینکه به واسط چه کلمات کلیدی در نتایج جستجو نمایش داده شده است و تعداد کلیک و نمایش به واسط آن کلمه کلیدی چقدر بوده است. دانستن این موارد می تواند در پروسه سئو سایت و بهینه سازی سایت شما موثر عمل نماید. آیتم links to your site تعداد بک لینک ها و لینک های خارجی شما را نمایش می دهد و اینکه از چه سایت هایی این لینک دهی انجام شده است. بک لینک ها تاثیر بسیاری بالایی در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت خواهد داشت  دانستن تعداد بک لینک ها برای مدیر سایت مهم تلقی می شود.

در بخش google index می توانید تعداد صفحات ایندکس شده به واسط گوگل را مشاهده نمایید و یا اگر می خواهید صفحه ای از طراحی سایت خود را از ایندکس و نتایج جستجو خارج نمایید بر روی remove URLs کلیک نمایید.

آیتم crawl می تواند به شما اجازه دهد که آدرسی را به منظور ایندکس نمودن بیفزایید. Fetch as google اجازه می دهد که با درج آدرس ، صفحه مورد نظر خود را به سرعت وارد نتایج جستجو گوگل قرار دهید.

طراحی وب سایت  و گوگل وب مستر ابزار آنلیزگر مناسبی در سئو سایت است

طراحی وب سایت و گوگل وب مستر

 

گوگل وب مستر ابزار آنالیزگر مناسبی در طراحی وب سایت می باشد. استفاده از گوگل وب مستر موجب می شود که صاحبان طراحی وب سایت آمار صحیحی از بازدیدکنندگان، تعداد صفحات ایندکس شده، تعداد دفعاتی که طراحی وب سایت شما مشاهده شده است و اطلاعات جزیی تری در خصوص طراحی سایت شما بدست اید که در سئو سایت شما اثرگذار می باشند. در اینجا به اشاره موردی از برخی نکات قابل توجه در گوگل وب مستر در طراحی سایت می پردازیم.

با رفتن به دایرکتوری وب مستر در گوگل می توانید در عضو شوید و آدرس سایت خود را وارد نمایید. پس از تصدیق آدرس سایت شما، فایل sitemap  موجود در طراحی وب سایت خود را تصویق نمایید. فایل sitemap صفحات موجود در طراحی وب سایت شما را به گوگل می شناساند. تحت این شرایط شما آدرس فایل sitemap خود را تصدیق نموده اید. در تنظیمات گوگل وب مستر در طراحی وب سایت خود در بخش داشبورد می توانید اطلاعات کلی از آمار بازدید طراحی سایت خود داشته باشید. در بخش sitemap می توانید تعداد صفحات پذیرفته شده را مشاهده نمایید.

در قسمت Sitelinks از تنظیمات گوگل وب مستر در طراحی وب سایت می توانید آدرس ها داخلی که در نظر دارید در زیر صفحه نتایج شما درج شود را مشاهده نمایید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید