زیردامنه یا زیرشاخه، کدامیک برای سئو بهتر است؟

 

Sub domainو sub directory را می توان از جمله عوامل موثر در بهینه سازی سایت برشمرد. قبل از بررسی چگونگی تاثیر این دو بر سئو سایت ابتدا به بررسی تفاوت بین زیردامنه و زیرشاخه در طراحی وب سایت می پردازیم.

تفاوت بین زیردامنه و زیرشاخه

ساختار url در زیردامنه به این فرم است(subdomain.domain.com) دقت کنید که بخش زیردامنه قبل از دامنه اصلی می آید و اینگونه گوگل و بازدیدکنندگان را متوجه مجزا بودن محتویات بخش زیردامنه از دیگر محتویات سایت می نماید. در حالی که زیرشاخه کاملا برعکس، جلوتر از دامنه می آید و گویی دامنه را دنبال می کند(domain.com/subdirectory)
تفاوت بین این دو به محتوای سایت نیز بستگی دارد. قاعده ای برای استفاده زیردامنه و زیرشاخه در کجا و چه زمانی از طراحی سایت وجود ندارد. ولی در حالت کلی می توان گفت که هرگاه مطلب موردنظر گزینه خوبی برای یک بخش مجزا باشد زیردامنه ایجاد می کنیم ولی اگر مطلب انتخابی تفاوت زیادی با محتوای اصلی ندارد، زیرشاخه انتخاب درستی است.

مزایا و معایب زیردامنه برای بهینه سازی وب سایت

یکی از زمان هایی که زیردامنه تاثیر مثبت در سئو دارد، زمانی است که چندین صفحه برای تنها یک کلمه کلیدی داریم و مزیت دیگر زیردامنه در سئو وب سایت استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اسم زیردامنه است و این امتیاز مخصوصا زمانی که دامنه اصلی فاقد این کلمه کلیدی است، مناسب است.
گوگل معمولا تعداد نتایج جستجوی هر دامنه را محدود می کند مگر آنکه ارتباط زیادی داشته باشند. ولی این شیوه را برای زیردامنه اعمال نمی کند در مقابل زیردامنه دارای نقاط ضعفی نیز هست: 1- دشواری ایجاد و اداره کردن زیردامنه  2-گوگل زیردامنه را جدا از دامنه اصلی در نظر می گیرد و گویی یک سایت مستقل است بنابراین رتبه بندی متفاوتی نیز خواهد داشت.

مزایا و معایب زیرشاخه برای بهینه سازی وب سایت

مزیت های زیرشاخه تنها دو مورد است، یکی اینکه مشابه زیردامنه ، نام زیرشاخه می تواند نام کلمه کلیدی باشد و دوم اینکه زیرشاخه برخلاف زیردامنه استانداردهای دامنه اصلی را به همراه دارد. در مقابل از نقاط ضعف آن محدود کردن نمایش نتایج جستجو است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید