سرعت وب سایت و تاثیرش در رتبه سایت

 

با وجودی که کلمات کلیدی و بک لینک ها از فاکتورهای اصلی در بهینه سازی وب سایت است ولی فاکتور به ظاهر کم اهمیتی چون سرعت سایت را نیز باید در نظر گرفت. به رغم تاثیر کمتر از یک درصد سرعت سایت در رتبه سایت، گوگل اعلام کرده که سرعت سایت را به عنوان عاملی در رتبه بندی درنظر گرفته ولی جزییات آن را فاش نکرده است.

چگونه سرعت وب سایت بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارد؟

رتبه سایت با سرعت آن الزاما ارتباط مستقیمی ندارد، ممکن است سایتی دارای سرعت لود بالایی باشد ولی از رتبه پایینی برخوردار باشد. اگر سرعت سایت را لود اولین بایت صفحه درنظر بگیریم که االبته عامل مهمی است، حال هرچه این عامل سریعتر باشد در رتبه بندی گوگل نیز از امتیاز بالاتری برخوردار است.
ولی اگر سرعت سایت را مدت زمان لود محتوای سایت و یا لود کامل سایت (با عکس ها و تبلیغات) در نظر بگیریم، این دو عامل برای گوگل مهم نبوده و تاثیری در سئو سایت و رتبه بندی آن ندارد. آمار و تجربه نشان داده که اگر سایت از سرعت لود بالایی برخوردار باشد رضایتمندی کاربر و ترافیک بالاتر و در نتیجه سئو بهتری را در پی خواهد داشت.


چگونگی بهبود سرعت سایت

1-اندازه گیری زمان لود : نیاز به یکی از ابزارهای روبروست

* Pingdom Page Load Time-

* Google Analytics Site Speed

 * WebPageTest

این ابزارها مشخص می کنند که کدام بخش های سایت سرعت پایینی دارند و نیز اطلاعات مفیدی در مورد سرعت متوسط سایت، اولین بایت، زمان لود کامل، درصد تصاویر و فایل های html و ....را در طراحی وب سایت گزارش می دهد.

2- انتقال به یک سرور سریعتر
دلیل کندی سرعت سایت، کندی سروری است که میزبان شماست یا وب هاستی که قدرت ارائه سرور سریع را ندارد و یا علت در نوع حساب کاربری اشتراکی شماست. با ارتقا حساب کاربری و در صورت داشتن دیتابیس حجیم ارتقا حساب کاربری اشتراکی به سرور مجازی یا حتی سرور اختصاصی این مشکل قابل رفع است. در صورت تداوم کندی سرعت تنها راه چاره انتقال سایت به سرور قدرتمند دیگری است.

3- بهبود کدها و تصاویر سایت:
اگر کدها و تصاویر سایت در زمان طراحی سایت برای سریع لود شدن بهینه نشده باشند، روش های زیر را به کار برید. کوچک نمودن سایز تصاویر و انجام ترفندها و ابزارهایی برای بهینه کردن کدهای زبان های برنامه نویسی

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید