مهمترین و رایج ترین سوال های دائمی مشتریان درباره سئو
در این مقاله به بررسی چهار مورد از رایج ترین سوال های مشتریان درباره بهینه سازی وب سایت می پردازیم.


1-آیا موتورهای جستجو محتوای یکسان موجود در دو آدرس URL متفاوت را، یک صفحه می شناسند؟

این سوال رایج ترین مشکل است که گاه موتورهای جستجو محتوای یکسان در دو سایت متفاوت را یک صفحه و گاهی صفحات مجزا تلقی می کنند. با توجه به اعتماد موتورهای جستجو به نشانه های دریافتی، اگر شما نشانه های صحیح، مجزا بودن صفحات با محتوای یکسان را فراهم نکنید، موتورهای جستجو نتیجه موردانتظار شما را برنمی گردانند.


2-موتورهای جستجو در صورت بکارگیری مجدد محتوا در دیگر سایت ها، آن را محتوای تکراری می شمارند؟

در اکثر موارد پاسخ بلی است. هر محتوایی در صورتی هدف جستجو خواهد شد که مطلبی غیرتکراری و یکتا باشد. در صورتی که شما قصد دوباره بکارگیری محتوا را داشته باشید، باید آن را به شکل و فرم دیگری با تغییر در نوشتار و جمله بندی با حفظ ایده اصلی آن به کاربرید.


3- چگالی یا ظرفیت استفاده از کلمات کلیدی بهینه در صفحات سئو شده چه مقدار است؟

یکی از فاکتورهای بهینه سازی سایت چگالی کلمه کلیدی است.این اصطلاح به معنای درصد محتوای قابل ایندکس شده ای است که از کلمات یا عبارت کلیدی ویژه ساخته شده است. عبارت های کلیدی باید شامل انواع عناصر مهم صفحه وب از قبیل: برچسب عنوان، متاتگ توضیحات، و سرتیتر و عنصرH1 باشد. بنابراین تمرکز بر روی عناصر مهم هر صفحه و میزان پاسخ گویی به سوال های جستجوگران از اهمیت بیشتری نسبت به تعداد و چگالی کلمات کلیدی خاص هر صفحه برخوردار است.


4-چگونگی تاثیرگذاری نسخه موبایل سایت بر روی سایت اصلی

کاربرانی که از موبایل برای جستجو بهره می برند دارای اهداف متفاوتی نسبت به کاربرانی هستند که از pc یا لپ تاپ استفاده می کنند و موتورهای جستجو نیز اغلب نتایج متفاوتی از جستجو را برای هر دو حالت نمایش می دهند. از آنجایی که نحوه تنظیم و طراحی سایت برای کاربران موبایل، بر روی سئو وب سایت تاثیرگذار است با انتخاب یکی از روش های زیر این میزان تاثیرپذیری را افزایش دهید. (طراحی وب سایت به صورت responsive یا واکنش گرا- طراحی نسخه موبایل سایت-و یا شیوه ای دیگر)

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید