هفت عامل موثر در رتبه بندی جستجو موبایل

در صورت نمایش مناسب سایت در موبایل و اصطلاحا mobile-friendly بودن سایت، نحوه رتبه بندی سایت در جستجوی موبایل در مقایسه با جستجوی نسخه رومیزی کامپیوتر چگونه است؟ به دلیل تعداد زیاد جستجوی کاربران موبایل، اهمیت آگاهی از تفاوت میان جستجوی موبایل و کامپیوتر رومیزی مشخص می شود.

با تحقیق اخیری که در بررسی صفحات با امتیاز بالا در جستجوی موبایل صورت گرفته، چند عامل زیر به عنوان مهمترین فاکتورهای ترقی این صفحات شناسایی شده که شما نیز برای بهبود سئو سایت خود آنها را مدنظر قرار دهید:

1-سرعت سایت:

بهترین رتبه بندی صفحات موبایل مربوط به صفحاتی است که مدت لود شدنش 1.10 ثانیه زمان می برد.

2-فلش:

در طراحی سایت نسخه موبایل، از بکارگیری فلش در صفحات موبایل بپرهیزید. فقط 5 درصد از سایت های معتبر با سئو پیشرفته از عناصر فلش در طراحی صفحات خود بهره برده اند.

3-تغییر مسیر (Redirect):

صفحات تغییر مسیر داده شده کمتر در موقعیت های بالای جستجوی موبایل به کار گرفته می شود. بنابراین جهت افزایش سئو وب سایت تاحد امکان از تغییرمسیر کاربران موبایل بپرهیزید.

4- اندازه فونت:

متوسط اندازه فونت در محدوده قابل مشاهده در صفحات موبایل با بالاترین رتبه بندی در مقایسه با صفحات desktop بزرگتر است. بهترین سایت های موبایل متوسط اندازه فونتشان 15pt است ولی این اندازه در نسخه رومیزی سایت ها کمتر از 14pt است.

5- لیست های مرتب (bulleted list)

بالای 70 درصد از معتبرین سایت های موبایل با رتبه بندی بالا دارای لیست های نامرتب می باشند و در مقایسه با نسخه رومیزی سایت تمایل به استفاده از متن های کوتاهتر دارند. یکی از توصیه های بهینه سازی سایت برای نسخه موبایل، محدود کردن تعداد بخش ها است.

6-تعداد تصاویر:

معمولا نسخه رومیزی سایت ها به طور میانگین دارای 9 تصویر هستند ولی سایت های موبایل با رتبه بالا شامل 4 تصویر یا کمتر هستند. بهینه سازی تصاویر در زمان طراحی وب سایت برای نسخه موبایل، تاثیر مستقیمی در افزیش سرعت لود خواهد داشت.

7- تعداد کلمات:

سایت های موبایلی که دارای رتبه بالایی هستند نیز در صورت داشتن متن های طولانی و جامع به طور متوسط از 860 کلمه استفاده می کنند که در مقایسه با 1300 کلمه به کار رفته در متن صفحات نسخه رومیزی سایت کمتر است. یکی از توصیه های بهینه سازی وب سایت کاهش محتوا در نسخه موبایل سایت می باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید