AMP چیست و چه تاثیری در سرعت لود صفحات طراحی سایت دارد ؟


اهمیت سرعت لود صفحات یک طراحی وب سایت بر اکثر طراحان وب سایت و توسعه دهندگان وب واضح می باشد . به طور میانگین یک مخاطب برای مشاهده یک صفحه 3 ثانیه زمان مصرف می کند . از این رو اگر وب سایت شما از سرعت بارگذاری مناسبی برخوردار نباشد ، تمامی زحمت هایی که برای ظاهر طراحی سایت تان کشیده اید ، به هدر خواهد رفت . در پروسه طراحی و ساخت سایت ، یکی از مهم ترین مباحث سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد چراکه مخاطب را مجاب به ماندن در وب سایت شما می کند . هم چنین با گسترش استفاده از دستگاه های هوشمند برای گشت و گذار در دنیای وب ، اهمیت بهینه سازی سایت روز به روز بیشتر درک می شود .


کاربرد AMP :


شرکت گوگل در سال 2015 میلادی ، فریم ورک AMP را معرفی نمود . AMP در واقع فریم ورکی به صورت منبع باز می باشد که سرعت بارگذاری صفحات طراحی وب سایت در تلفن های هوشمند را افزایش می دهد . AMP به صورتی برنامه ریزی شده است که با پلتفرم های آینده شرکت های مرتبط با وب ، هماهنگ شود . با استفاده از این تکنولوژی در وب سایت تان توجه کاربران را زود تر از رقبا جلب می نمایید و سرعت بالای بارگذاری به یک استاندارد برای وب سایت تان تبدیل می گردد .


بخش های تشکیل دهنده AMP :

 

AMP چیست و چه تاثیری در سرعت لود صفحات طراحی سایت دارد ؟


AMP از  3 بخش اصلی تشکیل شده است . این بخش ها عبارتند از : شبکه تحویل محتویات ، مدیریت منابع وب سایت و زبان نشانه گذاری . سیستم عملکرد آن نیز به طور کلی به این شکل است که تمامی منابع بارگیری نمی شود بلکه تنها بخش به خصوصی از یک صفحه بارگیری می گردد . این امر موجب این مسئله می شود که پیش از به اتمام رسیدن صبر مخاطب ، محتوایی برای مشاهده در صفحه موبایل موجود باشد تا فرصتی برای بارگذاری دیگر کاراکتر ها به وجود آید . برای رسیدن به سرعت بارگذاری مناسبی در تلفن های هوشمند ، می بایست تغییراتی را در برخی موارد از پروسه طراحی سایت تان اعمال نمایید . شما نیازمند به دو نسخه از صفحات وب سایت تان می باشید . یکی نسخه AMP و نسخه دسکتاپ ( یا نسخه استاندارد ) . در نسخه استاندارد صفحات تان می توانید همه کاراکتر هایی که به جاوا اسکریپت نیاز دارند را نگه دارید در صورتی که نسخه AMP ، اکثر آن ها را دور خواهد ریخت .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید