قالب سایت و مزایا و معایب انواع آن  بخش اول


در ابتدای بحث به تعریف قالب سایت می پردازیم. به طرح هایی از صفحات سایت که توسط کارشناس حرفه ای طراحی سایت ساخته می شوند قالب سایت گفته می شود. این قالب ها یا الگوها شامل مطالب مصنوعی هستند که محل قرار گرفتن متن های مورد استفاده می باشند و شما می توانید با دیدن این الگوها صفحه پایانی پس از اتمام کار را ببینید و نتیجه کار را به صورت کلی در ابتدا دیده باشید. استفاده کردن از قالب یک کار ساده برای کسانی است که می خواهند یک طراحی سایت با کمترین زمان و آسان با رویکردی حرفه ای داشته باشند. الگوها در دو نوع رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارد که الگوهای غیر رایگان تنوع بیشتری دارند و رنگ ها و فرمت های گوناگونی در طراحی آنها به کار گرفته شده است و تصاویر متفاوتی در آنها استفاده شده است.
 اگر شما یک کارشناس طراحی سایت هستید و توانایی لازم را در انجام کارهای گرافیکی و طراحی سایت دارید و نیز به زبان HTML نیز تسلط دارید قطعاً می توانید در زمانی کوتاه با استفاده از الگوهای آماده یک طراحی سایت حرفه ای را انجام دهید. البته در این صورت اثر متعلق به شخص یا شرکتی است که قالب را طراحی کرده است. برای اینکه بتوانید قالبی مناسب را برای طراحی سایت خود انخاب نمایید نیاز است که در ابتدا تمامی اهدافتان را مشخص سازید.


استفاده از الگوی آماده در طراحی سایت چه مزیت هایی دارد؟

 

قالب سایت و مزایا و معایب انواع آن  بخش اول


از جمله مزایایی که برای استفاده از قالب های آماده می توان نام برد باید به مواردی نظیر این نکات اشاره کرد: نمای اولیه صفحات سایت توسط این الگوها ارائه می شود، رنگ و بوی سایت توسط این الگوها تعریف شده و بیشتر آنها دارای تصاویر گرافیکی با کیفیتی هستند که این اجازه را به شما می دهند که تصاویر را طبق نیاز و هدف خود تغییر دهید. اصولاً اضافه کردن محتوا با استفاده از الگوها و نرم افزارهای ویرایش کدهای HTML بسیار آسان تر است.

استفاده از الگوی آماده در طراحی سایت چه معایبی دارد؟


مزایایی استفاده از الگوها و قالب های آمناده را بررسی کردیم اما استفاده از این الگوها معایبی نیز دارد. تغییر دادن طرح الگوها کار بسیار سختی است و باید توسط کارشناسان طراحی سایت انجام پذیرد که به HTML و فتوشاپ تسلط کاملی دارند. هر چند پنجره های ورود کاربر احتمالاً در بخشی از طرح قالب گنجانده شده است ولی برنامه هایی که برای آنها نیاز است در قالب وجود ندارد. در طراحی سایت و استفاده از این الگوها به این نکته بر خواهیم خورد که ویژگی هایی که برای اهداف ما اضافی هستند در الگو وجود دارند که باید حذف شوند. ایراد دیگری که در قالب های آماده وجود دارد و در بالا نیز به آن اشاره کردیم این است که حق کپی رایت طراحی به شما تعلق ندارد و تنها راهی که می توانید این حق را به دست بیاورید این است که قالب را از کسی که آن را طراحی کرده است خریداری کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید