طراحی سایت سازگار با مرورگرها


امروزه مرورگرهای فراوانی در بازار وجود دارد ولی چند مرورگر هستند که شهرت بیشتری دارند و بیشتر کاربران از این مرورگرها استفاده می کنند. مرورگرهایی نظیر موزیلا، اکسپلورر، سافاری، کروم و اپرا. با توجه به اینکه کاربران از مرورگرهای متفاوتی استفاده می کنند طراحی سایت به صورتی که با اکثر این مرورگرها سازگار باشد به نوعی احترام به کاربران است و نیز افزایش کاربران را در بر خواهد داشت. به همین صورت طراحی سایت رسپانسیو که در مقاله ای دیگر مفصلاً توضیح داده ایم نیز در جهت احترام به کاربر طراحی می شود. به عبارتی دیگر هر اقدامی که در طراحی سایت صورت گیرد و هدف آن نزدیک شدن به زبان محاوره ی کاربر باشد نشان از پیشرفته بودن ساخت سایت است.


توافق مرورگرها و آسودگی کارشناسان طراحی سایت


پیش از این درگیری ها و جدال های مرورگرهای مختلف باعث می شد که هر چند وقت یک نسخه جدید با قابلیت های جدید طراحی شود و همین امر باعث سخت شدن طراحی سایت استاندارد و جامع می شد. اما پس از اینکه مرورگرها در کنسرسیوم وب جهان شمول با هم به توافق رسیدند کار متخصصین طراحی سایت نیز آسان تر شد.


اهمیت طراحی سایت سازگار با مرورگرها چیست؟


با توجه به این مهم که طیف زیادی از افراد، با دانش و سلایق مختلف کاربران اینترنت را شکل می دهند طبیعتاً مرورگرهای مختلف را برای استفاده انتخاب می کنند و چون بیش از سه هزار مرورگر مختلف وجود دارد به خوبی واضح و مشخص است که تا چه حدی اهمیت دارد که تعداد بیشتری از کاربران را در طراحی سایت مد نظر قرار دهید. کاربران متوجه عدم سازگاری طراحی سایت شما با مرورگرشان نخواهند شد و به همین دلیل ایراد در سایت شما به ذهن آنها خطور می کند.


تست سازگاری طراحی سایت با مرورگرهای مختلف

 

طراحی سایت سازگار با مرورگرها


آدرس های گوناگونی را می توانید با جستجو در گوگل بیابید که مجموعه کاملی از تست ها را انجام می دهند و حتی تصاویری از سازگاری را به شما ارائه می دهند. این سازگاری شاید به صورت دقیق نتوان گفت مستقیماً بر بهینه سازی سایت شما نیز تأثیر گذار است اما فراموش نکنید که وقتی سایت شما برای کاربران بیشتری قابل مشاهده باشد و کاربران از آن رضایت داشته باشند و اهمیت به کاربران را در طراحی سایت مد نظر قرار دهیم موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل رتبه بیشتری به سایت ما خواهند داد. به این صورت که با افزایش کلمات کلیدی پیج رنک شما افزایش یافته و صفحات سایت شما سریع تر ایندکس می شوند. بنابراین احترام به کاربران در طراحی سایت و بهینه سازی سایت اهمیت زیادی دارد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید