تشخیص جریمه یا پنالتی شدن سایت

چندین روش برای تشخیص اینکه سایت پنالتی شده است وجود دارد که در مجموع یک دید کلی به ما ارائه می دهند ولی نکته ای که باید بدانید این است که دقیق بودن و اینکه بتوانید به صورت صد درصدی یقین حاصل کنید که سایت شما پنالتی شده است بسیار دشوار است و تضمینی برای این موضوع نمی توان داد اما همین دید کلی می تواند کمک زیادی به شما جهت ارزیابی داشته باشد. در این بخش از مطالب آموزش طراحی سایت به ادامه مباحث پنالتی شدن سایت می پردازیم.

روش اول: استفاده از ابزار Manual action گوگل وبمستر تولز


این قسمت از گوگل وبمستر تولز به این صورت است که به اصطلاح عامیانه بگیر نگیر داره. یعنی بعضی وقت ها اخطارهای جدی را به شما اعلام اما برخی اوقات نیز می بیند که ایندکس نشدن مطلب بسیاری موارد دیگر را نیز نشان نمی دهد. زمانی که سایت شما به مشکل بزرگی برخورده است و پنالتی شده است و البته گاهاً نیز نکات ریز را می توان در این بخش دید. چنانکه تأکید کردیم عدم وجود پیغام در این قسمت و رعایت قواعدی که در نظر شما صحیح می باشند دلیلی بر جریمه نشدن سایت شما نمی باشد. دلیل این کار نیز مشخص است و گوگل برای اینکه الگوریتم هایش برای کارشناسان بهینه سازی سایت فاش نشود به این صورت عمل می کند.

روش دوم: آنالیز سایت


تغییر جایگاه از صفحات مختلف گوگل به صورت ناگهانی چندان مورد عجیبی نیست و گاهاً ممکن است حدود رتبه شما مثلاً از یک تا پنج صفحه اول ناگهان به 30 تا 35 صفحات سوم و چهارم برود. زمانی که در یک محدوده باقی ماند آنگاه می گوییم که در آن جایگاه ثبات پیدا کرده است. اصولاً اولین کاری که انجام می دهید این است که گوگل وبمستر تولز را چک می کنید تا ببیند چه پیغامی برای شما آمده و چه اتفاقی افتاده است، اما پیغامی وجود ندارد. حال باید نکاتی را چک کنید. ابتدا به سراغ بک لینک ها بروید. با توجه به تخصصی بودن مبحث لینک سازی در طراحی سایت و اسپم بودن بیشتر لینک های موجود در ایران و تلاش همه جانبه برای لینک سازی باید بک لینک های خود را دقیق چک کنید مهم نیست که این بک لینک در یک وبلاگ است یا در یک سایت معتبر از نظر گوگل. مواردی را که باید چک بسیار زیاد و وقت گیر می باشد. پس خود را آماده کنید. ساخت هزاران لینک در بازده زمانی کم، لینک گرفتن از سایت های بی کیفیت و اسپم و یا غیر مرتبط و کپی بودن محتوای شما همگی می توانند تأثیر گذار باشند و باید به دقت چک شوند.

thumb 82

مورد دیگری که باید به دقت چک نمایید بک لینک های هود شماست که بک لینک عجیبی در آنها وجود نداشته باشد. عجیب از این نظر که از سایت های اسپمر و غیره باشد. پس از باید به سراغ الگوریتم های جدید گوگل بروید و آنها را مطالعه کنید. با توجه به عزم راسخ این روزهای گوگل برای مبارزه با سایت های اسپمر و بی کیفیت در بازده های زمانی کم و نا مرتب الگوریتم های گوگل به روز رسانی شده و الگوریتم های جدیدی معرفی می شوند. به همین دلیل باید حتماً این موضوع بررسی گردد. تغییر در روال بک لینک سازی از روش انبوه به با کیفیت بر سایت های زیادی تأثیر گذار بود و الگوریتم پنگوئن این تغییر را ایجاد نمود و باعث حذف بسیاری از سایت ها گردید. در مورد الگوریتم پنگون می توانید به بخش مقالات طراحی سایت مراجعه و مطالب بیشتری را مطالعه کنید. الگوریتم پنگون هر روز پیچیده تر و دقیق تر می شود به همین خاطر نیاز است که مرتباً اطلاعات جدید در مورد بروز رسانی این الگوریتم ها را رصد کنید.
روش دیگری که باید حتماً از آن استفاده کنید است تشخیص تعداد کلیک های روی سایت شما می باشد، کاهش بازدید از سایت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و صرفاً دلیل پنالتی شدن سایت نیست. برخی سایت ها به اصطلاح فصلی هستند و در مواقع و مناسبت های خاصی بازدید از آنها بیشتر می باشد. مانند سایت های مسافرتی و تور ها که در تعطیلات افزایش بازدید فراوانی دارند و یا سایت های مذهبی که در مناسبت های مذهبی بازدید آنها بالاتر می رود. نکته ای که شما باید بررسی کنید، این است که نقطه ضعف سایت شما در چه قسمتی بوده است و رتبه کلمات کلیدی خود را مورد به مورد چک نمایید و محتوای سایت خود را نیز رصد کنید ببینید ایراد از کدام قسمت بوده است. در صورت بر طرف نشدن مشکل حتماً با کارشناسان سئو سایت مشورت کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید