طراحی سایت


طراحی سایت های وردپرسی

نزدیک به 28 در صد کل سایت های اینترنتی وردپرس (wordpress) می باشد زیرا این سیستم مدیریت محتوا بسیار قوی بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد و از آنجایی هیچ خطا و اشتباهی در وردپرس وجود ندارد این پلتفرم به پلتفرمی پیشرو تبدیل شده است. با اینکه ممکن است در نگاه لوب وردپرس نتواند باعث رفع نیاز های شما شود اما در صورتی که با تمامی اصول آن آشنایی کامل داشته باشید در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید یه سایت وردپرس بی عیب و نقص داشته باشید همچنین با سفارشی سازی کردن سایت وردپرسی خود می توانید تمامی نیاز های خود را از طریق این سایت برطرف سازید و به تمامی اهداف کاری خود در کمترین زمان برسید. در این مقاله قصد داریم مسیر صحیح استفاده از وردپرس را شرح دهیم و ایده های استفاده راحت تر از این پلتفرم را برای علاقه مندان به اشتراک بگذاریم.

طراحی سایت

وردپرس چیست؟

از آنجایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (cms) و پلتفرم است بنابراین بدون نیاز به کدنویسی به راحتی می توان یک سایت کامل و بی نقص داشت. به کمک این سیستم مدیریت محتوا می توانید به سفارشی سازی سایت وردپرس خود بپردازید. این پلتفرم اولین بار در سال 2003 توسط مایک لیتل و مت مولنوگ ایجاد شد و هدف آن تنها ایجاد وبلاگ های پایه با میزبانی اینترنت بود اما قدرت این سیستم مدیریت محتوا به قدری زیاد بود که با گذشت زمان به ابزاری بسیار قدرتمند و منعطف تبدیل شد که امروزه می توان به کمک آن انواع مختلف سایت های پیشرفته را ایجاد کرد.
بهتر است بدانید که تفاوت هایی بین wordpress.com و wordpree.org وجود دارد که آن ها را به طور کامل از یکدیگر متمایز می کند. مورد اول یک سیستم مدیریت محتوا است که به کمک آن می توانید یک سایت رایگان ایجاد نمایید و همچنین دارای محدودیت هایی در عملکرد می باشد. اما به کمک مورد دوم که یک پلتفرم بسیرا قوی می باشد سایت های پیشرفته و تخصصی داشته باشید.

طراحی سایت

چه چیزی وردپرس را از دیگر پلتفرم ها متمایز میکند؟

یکی از ویژگی های بارز طراحی سایت وردپرس منبع باز بودن آن است این جمله به این معناست که در این پلتفرم قوانین کپی رایت رعایت نمی شود و هر کسی به راحتی می تواند به آن دسترسی داشته باشد و تغییرات مورد نظر خود را در آن اعمال نماید و یا آن را اصلاح کند و یا به عبارت دیگر طراحی سایت وردپرس یک پلتفرم همگانی می باشد که نگهداری از آن توسط عموم مردم انجام می شود. از دیگر ویژگی های مثبت وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• این پلتفرم برای استفاده همگانی آزاد و رایگان است.
• همه ی ابزارهای دسترسی به وردپرس رایگان بوده و دسترسی به آن ها راحت است.
• یکی از دلایل اصلی کاربرپسند بودن وردپرس این موضوع می باشد که این پلتفرم توسط عوام مردم طراحی شده است. • به هنگام استفاده از وردپرس هیچ محدودیتی ندارید و می توانید با هر روشی مثل کد گذاری یا هر ابزار دیگر به راحتی تغییرات مد نظر خود را در آن اعمال نمایید.
به دلیل منبع باز بودن وردپرس یک اجتماع قوی از علاقه مندان و شرکت کنندگان از سراسر جهان گرد هم آمدن که این موضوع باعث ایجاد Word Camps شده است. به دلیل اینکه 28 درصد از کل های اینترنتی وردپرس می باشد به همین دلیل به راحتی نمی توان از محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا غافل شد. حتی در بسیاری از مواقع می توانید منابع اختصاصی ، سند های آنلاین و ... را در وبلگ های متمرکز وردپرس پیدا کنید.
توجه داشته باشید که طراحی سایت وردپرس فقط برای افراد مبتدی نمی باشد از بهترین ویژگی های سیستم مدیریت محتوا وردپرس این موضوع می باشد که به راحتی کاربران با خود همراه می کند. یادگیری وردپرس بسیار راحت می باشد و دانش و مهارت های فردی خود را در زمینه وردپرس به راحتی می توانید افزایش دهید. با آموزش های ساده و مبتدی می توانید اقدام به ایجاد یک وبلاگ ساده از طریق وردپرس کنید. علاوه بر همه این ها همچنین می توانید انتظار وب سایت های بسیار بزرگ با پنل مدیریتی بسیار پیچیده مثل وب سایت های فروشگاهی آنلاین را نیز از وردپرس داشته باشید.

طراحی سایت

از مهم ترین امکانات سایت های وردپرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دسترسی و رابط کاربری ساده و آسان
کارکردن با پنل وردپرس بسیار ساده و آسان است و به راحتی می توانید آن را یادبگیرید همچنین رابط کاربری که از دیگر موضوعات مهم می باشد نیز به درستی در آن رعایت شده است.

• واکنشگرا بودن طراحی سایت وردپرس
یکی دیگر از ویژگی های مثبت طراحی سایت با وردپرس ریسپانسیو و واکنشگرا بودن آن است که باعث می شود سایت های طراحی شده با وردپرس قابلیت نمایش در همه ی صفحه نمایش ها را داشته باشند.

• امنیت بالا
از آنجایی که موضوع امنیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد باید بگوییم که سایت های وردپرسی از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و هرکسی نمی تواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند.

• امکان سئو خوب
از آنجایی که سایت های وردپرسی جهانی می باشند و تمامی اصول در آن ها رعایت شده است باید این نکته را ذکر کرد که این سایت ها از سئو بالایی برخوردار می باشند و اصول سئو در آن ها رعایت شده است.

• قابلیت توسعه بخشیدن به سایت های وردپرسی
از آنجایی که زبان برنامه نویسی وردپرس php است برای توسعه وب سایت به راحتی می توانید یک برنامه نویس php را به کار گیرید.

سفارشی سازی سایت های وردپرسی

طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده است و بسیاری از تغییرات را به راحتی می توانید در آن ها اعمال نمایید. اگر با HTML و CSS آشنایی دارید نیز می توانید بسیاری از تغییرات دیگر را از این طریق در سایت خود اعمال نمایید و اگر باز هم به مهارت های تکنیکی تری احتیاج دارید می توانید تعدادی متصل شونده و تم را به دانلود و در سیستم خود نصب نپکنید و به سفارشی سازی سایت های وردپرسی خود به صورت حرفه ای بپردازید و تغییرات اساسی را در ظاهر وب سایت خود اعمال نمایید. همچنین این ابزارها این اختیار را به شما می دهد تا بتوانید سایت خود را شخصی سازی کنید و آن را متناسب با حرفه کاری خود تغییر دهید.
از دیگر روش های سفارشی سازی سایت های وردپرسی انواع مختلف پلاگین ها می باشند که به شما این امکان را می دهند تا ویژگی های جدیدی مثل گالری تصاویر ، فرم تماس ، سیستم ثبت نام و ... را به سایت خود اضافه کنید. توانایی بعضی از پلاگین ها به قدری است که به کمک آن ها به راحتی می توانید فروشگاه آنلاین ایجاد نمایید و یا حتی به افزایش امنیت سایت وردپرسی خود بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید