کسانی که با اینترنت آشنایی دارند با سرویس گوگل پلاس یا گوگل+ نیز آشنا شده اند. سرویسی که در مدت کوتاهی بعد از شروع به کار نزدیک به 15 میلیون کاربر عضو آن شدند و به سرعت تبدیل به یک شبکه اجتماعی قدرتمند شد. اهمیت گوگل پلاس در طراحی وب سایت و سئو سایت نه به خاطر نقش شبکه اجتماعی بودنش بلکه در ایندکس محتوا و لینک های سایت شما می باشد که با توجه به تعلق این سرویس به گوگل می تواند اهمیت ویژه ای داشته باشد. گوگل پلاس نیز به مانند دیگر شبکه های اجتماعی مشهور یعنی فیس بوک و توئیتر و ... فعالیت می کند و برای ورود به آن فقط نیاز به یک اکانت جی میل gmail.com خواهید داشت و ساخت پروفایل کاربری و سپس می توانید بدون محدودیت با دوستان خود و یا افراد دیگر در هر جای دنیا ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید.

گوگل پلاس و سئو سایت 

تأثیر گوگل پلاس در سئو طراحی وب سایت

کار کردن با گوگل پلاس بسیار ساده است و به صورتی طراحی شده است که هر کسی با هر میزان اطلاعات به راحتی بتواند از آن استفاده کند. اشتراک گذاری لینک در این سرویس مجاز بوده و می توانید لینک صفحات سایت خود را در آن قرار داده و یا تصاویر و محتواهای خود را به اشتراک بگذارید. کاربرانی که در میان دنبال کنندگان شما هستند محتوای شما را خواهند دید و می توانند با پسندیدن آن شما را در آنالیز سایت و تشخیص استقبال از محتوای اشتراک گذاری شده شما یاری کنند. در مورد اینکه اشتراک گذاری محتوای سایت در گوگل+ چه تأثیری در ایندکس شدن سریع تر محتوا و تأثیر بر رنک گوگل سایت شما در طراحی وب سایت خواهد داشت گوگل اظهار نظر رسمی نکرده است، اما تجارب کارشناسان سئو سایت نشان دهنده تأثیر بسیار زیاد گوگل+ می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که حتماً محتوای منتشر شده در سایت را در شبکه های اجتماعی و خصوصاً گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.

 

آینده نگری در مورد ارتباط گوگل پلاس و سئو

برخی از دلایل اهمیت گوگل پلاس در سئو سایت را در مقالات قبلی نظیر ( گوگل پلاس و سئو سایت ) توضیح دادیم. در ادامه باید بگوییم؛ امکاناتی که گوگل پلاس در اختیار کاربران قرار می دهد به سهولت قابل استفاده می باشد و به مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی در گوگل پلاس نیز گزینه ای وجود دارد (+1) که کاربران می توانند توسط آن محتوای ارائه شده دیگر کاربران را محبوب کرده و یا به اصطلاح امتیاز مثبت بدهند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا نقش این امکانات و ابزار خصوصاً +1 در آینده نه چندان دور نیز در طراحی سایت و بهینه سازی سایت به همین صورت است یا خیر. این امکان وجود دارد که این امتیاز دهی از نظر گوگل به این صورت استنباط شود که هر میزان امتیاز بیشتری به هر محتوا داده شود تأثیر بیشتری در کسب اعتبار توسط گوگل نیز خواهد داشت. طبیعتاً هم اکنون نیز این + تأثیر زیادی در ایندکس محتوا و رنک دهی گوگل به محتوای سایت ها دارد و این انتظار می رود که در آینده نیز به یکی از عوامل اصلی در رتبه دهی سایت ها تبدیل شود.

 

تأثیر گوگل پلاس در بهینه سازی سایت

کسب بیشترین منافع از گوگل پلاس


نکته ای که در مورد گوگل + قابل ذکر می باشد این است که هم اکنون تأثیر گوگل + بیشتر در نتایج شخصی کاربران می توان مشاهده کرد ولی این روند در حال تغییر است و روز به روز ارزش هدی آن متفاوت از قبل می شود. حال اینکه این موارد چگونه در سئو سایت ما می توانند مؤثر باشند باید به این مهم اشاره کنیم که هر میزان الان بر گوگل پلاس تمرکز داشته باشید، زمانی که گوگل شروع به اجرای کامل پروژه کند شما در برخورداری از مزایای آن در اولویت بوده و می توانید بازار رقابتی خود را از رقبا بربایید و گام های زیادی در طراحی سایت از آنها جلوتر بیوفتید. این روش در سایر شبکه های اجتماعی نیز نباید دست کم گرفت و جدای از گوگل پلاس می توانید بر روی گرفتن لایک و ریتوئیت و ... و نیز در سایر شبکه های اجتماعی تمرکز نمایید.

رقبای گوگل را بشناسیم

یکی از رقبای قدرتمند گوگل که البته مدت زمان زیادی نیست در این عرصه وارد شده است فیس بوک می باشد که با تمرکز بر شبکه های اجتماعی توانسته است محبوبیت زیادی را کسب کند. فیس بوک در طراحی سایت و سئو سایت نیز می تواند به عنوان یک مؤلفه مهم در نظر گرفته شود. این غول شبکه های اجتماعی با سرعت زیادی خود را به گوگل نزدیک می کند و اکنون دومین سایت پر بازدید جهان محسوب می شود که البته با توجه به حجم وسیعی از اطلاعات که از کاربران خود در اختیار دارد یک تهدید بزرگ برای گوگل در زمینه تبلیغات آنلاین به حساب می آید. شیوه تمرکز بر بازار آنلاین در گوگل و فیس بوک تفاوت هایی با یکدیگر دارد و باعث می شود تا تبلیغ کنندگان اقبال بیشتری از فیس بوک داشته باشند.

 

مقدمه ای بر ارتباط سئو سایت با گوگل پلاس

شیوه بازاریابی فیس بوک در طراحی سایت


در قسمت بعدی به نقش گوگل پلاس در طراحی سایت و بهینه سازی سایت نیز خواهیم پرداخت. حال در ادامه معرفی فیس بوک و گوگل به بازاریابی فیس بوک می پردازیم که با توجه به انتخاب هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد و مواردی که می تواند در هدفمند کردن تبلیغات آنلاین کمک کند مانند: سن، جنسیت، سطح سواد و مکان زندگی و زبان و ... باعث می شود بازاریابان و تبلیغ کنندگان به این غول دنیای طراحی وب نسبت به گوگل توجه بیشتری کنند. با توجه به مقدمات ذکر شده در قسمت بعدی مقاله به اهمیت گوگل پلاس و فیس بوک در طراحی سایت و بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید