وب اپلیکیشن چیست


در مورد طراحی وب اپلیکیشن باید به چند مورد اشاره کنیم و تفاوت های وب اپلیکیشن با وب سایت را در مقوله های طراحی سایت توضیح دهیم. در تعریف طراحی وب اپلیکیشن، به نرم افزارهایی که در مرورگر اجرا می شوند وب اپلیکیشن می گویند. طراحی وب اپلیکشن ها با استفاده از زبان های برنامه نویسی قابل پشتیبانی توسط مرورگرها انجام می گیرد.

طراحی وب اپلیکیشن 

ویژگی های طراحی وب اپلیکیشن


مهم ترین ویژگی طراحی وب اپلیکیشن که آن را متفاوت و متمایز می کند در دسترس بودن این نرم افزار است. شما در هر مکانی باشید و یا اینکه از هر سیستمی استفاده کنید از طریق مرورگر می توانید به نرم افزارهای خود دسترسی دارید. برای طراحی وب اپلیکیشن نیاز دارید سیستم موجود را تحلیل و بررسی کرده و با توجه به نیازهایی که دارید آن را پیاده سازی کنید. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که ویژگی های برجسته طراحی وب اپلیکیشن باعث می شود که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

طراحی وب اپلیکیشن 

تفاوت طراحی سایت با طراحی وب اپلیکیشن


در بالا طراحی وب اپلیکیشن ها را توضیح دادیم و اشاره کردیم که چگونه نرم افزارهایی هستند، در هنگام طراحی وب اپلیکیشن یک مجموعه به خوبی باید تجزیه و تحلیل شود و روال ها و عملکردهای دقیق آن طراحی شده و بتوان آن را در قالب شبکه های داخلی و نیز اینترنت ارائه داد. بنابراین با این اوصاف طراحی وب اپلیکیشن هم نیاز به زمان بیشتر و هم نیاز به هزینه بیشتر دارد و تفاوت اصلی طراحی سایت و طراحی وب اپلیکیشن نیز در همین است. هر چند در مورد سایر تفاوت ها اختلاف نظراتی هست و به خاطر تشابهاتی که این دو دارند در برخی مواقع تشخیص تفاوت ها ریز شده و به سختی امکان پذیر می باشد. همین تشابهات است که باعث می شود برخی از افراد طراحی وب اپلیکیشن و طراحی سایت را بعضاً به جای هم به کا ببرند. در وب سایت ها تأکید بر محتوا می باشد ولی در طراحی وب اپلیکیشن عمل و تعامل در اولویت قرار دارد. وب سایت برای همه کاربران به یک شکل نمایش داده می شود اما وب اپلیکیشن کاملاً متفاوت است از این نظر.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید