یو ایکس (ux) و یو آی (ui) اصطلاح و یا همان کد هایی هستند که در دنیای تکنولوژی و اینترنت کار برد دارند . UI و UX چیست؟ این دو اصطلاح ، در مورد طراحی سایت به کار گرفته می شوند . اگر شما صاحب یک سایت می باشید و یا تصمیم دارید دست به طراحی وب سایت بزنید ، نیاز است با یک سری اصطلاحات و کد ها آشنا شوید . یو ایکس و یو آی در طراحی سایت ، در واقع نام هایی می باشند که بر روی قسمتی از فضای مجازی گذاشته می شوند . این دو اصطلاح را نمی توان به طور لغوی و تعریفی کامل شناخت ، بلکه باید در راستای کار با اینترنت و یاد گیری عملی فرا گرفت و آموخت . صنعت تکنولوژی آن قدر گسترده و بزرگ است که طراحی سایت ، فقط قسمت کوچکی از آن می باشد .

آشنایی با یو ایکس و یو آی در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

در هر زمینه و قسمتی از سایت که در حال فعالیت هستید و یا قصد انجام آن کار را دارید ، یک سری از نکات و قواعد می باشند که فراگیری آن ها در هر شرایطی یکسان می باشد و نیاز است . برای انجام حرفه ای و ساخت حرفه ای و غیر آماتور یک سایت استاندارد و فوق العاده باید اصول اولیه طراحی سایت استاندارد را یاد بگیرید. و این که این دو چه هستند و چه کار بردی در صنعت (ui) و یو آی (ux) در ادامه این مطالب به توضیحاتی در باره یو ایکس اینترنت و طراحی سایت دارند خواهیم پرداخت . طراحی سایت قسمت های مختلف و گوناگونی دارد که بایستی مرحله به مرحله انجام پذیرد . ساخت نمای کلی سایت ، نوشتن و تولید محتوای درون سایت ، آپلود عکس و فیلم ... از جمله کار هایی است که برای ساخت سایت انجام می پذیرد . طراحی و اجرای یو آی و یو ایکس در سایت ، تحت تاثیر طراحی وب سایت قرار دارد .

گسترش وب سایت

1. گسترش و توسعه وب سایت ، جزئی از قسمت فنی حرفه ای یک سایت است .
2. گسترش و توسعه یک وب سایت در واقع با توجه به کد نویسی ها و سایر کارایی های سایت بستگی دارد و انجام می گیرد .
3. گسترش یک وب بیش تر با توسعه و جلوه زیبای وب سایت و همچنین پس زمینه سایت کامل خواهد شد . (ui) طراحی و ساخت سایت با یو آی که به معنی لغوی ارتباط کار بری می باشد . user interfaoe ، در واقع دو حرف اول ، از کلمه مخفف شده (ui)

(ui) طراحی و ساخت سایت با یو آی

که به معنی لغوی ارتباط کار بری می باشد . user interfaoe ، در واقع دو حرف اول ، از کلمه مخفف شده (ui) این ارتباط و یا رابط کار بری به جلوه ظاهری وب سایت ، تقسیم بندی صفحه های سایت و چگونگی ارائه خدمات و محصولات وب سایت بستگی خواهد داشت . ui ، جلوه ظاهری یک سایت است که کار بران اینترنتی سایت ، از آن بر خوردار می باشند .
ارتباط کار بری و یا یو آی یک دانش تخصصی در زمینه ساخت و طراحی وب سایت می باشد. با امکاناتی که این قسمت تخصصی در اختیار کار بر یا سازنده می گذارد ، می توان ظاهر سایت را ساخت و به آن جلوه بخشید .

( ux ) طراحی و ساخت وب سایت با یو ایکس

user experience می باشد در واقع دو حرف اول ، از کلمه ، ( ux ) یو ایکس این کلمه در معنوی لغوی به معنای ، تجربه کار بری می باشد ، در واقع همان نظر و تجربه کار بر از سایت مورد نظر است . این قسمت از طراحی و ساخت وب سایت ، که به صورت تخصصی انجام می پذیرد ، کاملا درباره نظر و تجربه کار بر های سایت می باشد که در هنگام استفاده از وب سایت به دست می آید . متخصصان و آشنایان با تخصص UX ، تمام دانش خود را به کار می گیرند تا کار بر های سایت کاملا با خدمات و محصولات سایت شان آشنا شده و تجربه و احساس خوبی داشته باشند .
به کار گیری این تخصص در طراحی سایت ، سبب جلب توجه کار بر تان و همچنین جذب کار بر های جدید و بر خورداری از رضایت کار بران از وب سایت می گردد . رعایت نکردن و به کار نگرفتن تخصص UX در طراحی و ساخت سایت سبب کاهش و افت نمره و امتیاز سایت تان ، نسبت به سایت های دیگر می شود .

تفاوت های اصلی یو ایکس و یو آی در طراحی سایت

1. یو ایکس در راستای کاربردی تر کردن طراحی سایت فعالیت می کند اما یو آی به ظاهر و زیبایی آن می پردازد .
2. یو ایکس به کاربران طراحی سایت این امکان را می دهد تا به اهداف خود در خصوص خرید و سایر دریافت سایر سرویس ها ، راحت تر دستیابی پیدا نمایند اما یو آی ارتباطات احساسی که از ظاهر طراحی سایت به کاربر منتقل می شود را فراهم می نماید .
3. در طراحی سایت ، ابتدا فرآیند یو ایکس و سپس فرآیند یو آی انجام می شود .
4. یو ایکس از یو آی کامل تر می باشد زیرا علاوه بر ظاهر محصول به جوانب آن همچون نوع خدمات رسانی و رضایت مشتریان نیز توجه دارد اما یو آی تنها به زیبایی و جذابیت ظاهری محصول می پردازد .
5. پهنای باند مورد نیاز برای طراحی سایت که از جدید ترین و کاربردی ترین مقالات وب سایت نونگار پردازش می باشد را نیز مطالعه نمایید.

آشنایی با یو ایکس و یو آی در طراحی وب سایت
نتیجه گیری کلی :

یک طراحی سایت موفق فرآیند یو ایکس و یو آی را همزمان اعمال می نماید ، زیرا اگر محصولی یو آی و یا ظاهر مناسب داشته باشد ( از تصاویر ، ویدیو ها و دیاگرام های خوبی برای آن استفاده شده باشد ) اما یو ایکس و یا کارکرد آن ضعیف باشد ( نوع خدمات رسانی و نحوه ی استفاده ی مشتری از آیکون ها دشوار و یا کم باشد ) آن محصول فروش بالایی نخواهد داشت . همچنین اگر بالعکس ، مشتریان به راحتی بتوانند محصول را خریداری و از امکانات و خدمات فروش استفاده نمایند ( یو ایکس قوی ) اما آن محصول با تصاویر و ظاهر نامناسب ( یو آی ضغیف ) ارائه گردد ، همچنان محصول فروش کمی خواهد داشت زیرا مشتریان کمتری را به خود جذب می نماید .

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید