دیجیتال مارکتینگ چیست .در این مقاله سعی داریم به این دسته از سوالات پاسخ دهید ابتدا به تعریفی که یکی از معروفترین دیجیتال مارکترهای برتر در سطح دنیا می باشد می پردازیم طبق تعریفی که از نفت ارائه شده است دیجیتال مارکتینگ به هر نوعی از بازاریابی خدمات و محصولات گفته می شود که به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی و اجزای دیجیتال مارکتینگ انجام می شود بر اساس این تعریف می توانید تنبات کرد که دیجیتال مارکتینگ مفهوم و عنوان جدیدی نیست اولین آن مربوط می‌شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اما در مورد آفرین اینگونه نیست که یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که برای بازاریابی مورد استفاده خود دارد گوگل آنالیتیکس می باشد این ابزار امکان این را به ما می‌دهد که مجموعه‌ای از گزارش‌ها را به صورت رایگان در اختیار داشته باشیم در واقع با استفاده از گوگل آنالیتیکس می باشد این ابزار امکان این را به ما می‌دهد که مجموعه‌ای از گزارش‌ها را به صورت رایگان در اختیار داشته باشیم در واقع با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید که مخاطبان سایت از چه راهی به وب سایت دسترسی پیدا کردند فواید آن شدند و همچنین به چه صورتی مسیر فروش را طی می‌کند اگر می خوای تمامی قابلیت ها و روشهای گوگل آنالیتیکس را بدانید می‌توانید در گوگل به طور اختصاصی در این زمینه تحقیق کنید و با تبلیغات کلیکی چیست در این مسابقات را می توان در ازای کاربری که تبلیغات را تماشا کرده و روی آن نیز کلیک کرده هزینه پرداخت نماید.

تبلیغات به ازای کلیک

به این ترتیب هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیک ها برای تبدیل کردن مناسب می باشد در این صورت هر چقدر بیشتر است را گرفته باشد هزینه نیز رو به افزایش می باشد در قبال شما در تبلیغات کلیکی متناسب با میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر گرفته اید کلیک دریافت کردید و هزینه می پردازید مفهوم بعدی که در دیجیتال مارکتینگ با آن سروکار داریم مفهوم ریتا گتینگ می باشد بر اساس آن شما این امکان را دارید که کسانی را که یک بار به سایت شما مراجعه کردند اما چیزی از سایت نخریدن را دوباره به سایت برگرداند پلتفرم های تبلیغات آنلاین چه ایرانی و چه خارجی زیادی وجود دارد تا راه را برای بازگرداندن مخاطبان و تبدیل کردن آنها به مشتری کمک کنند به این صورت که وقتی یک فرد وارد وبسایت شما می شود .

یک کوکی روی مرورگر آن فصل قرار می‌گیرد که این کوچکی روی دامنه ۱ تا ۹ ذخیره شده می‌توانید این فرد را به محض ورود به هر کدام از وب سایت های نمایش دهنده شناسایی کنند و تبلیغاتی مربوط و مختص و توجه به نوع محصول یا خدماتی که قبلا مشاهده کرده به او نشان دهد سایت ایرانی زیادی در این زمینه مشغول به کار می‌باشند و بسیار قابل اعتماد بوده پس به خاطر آسوده از آنها برای پیشرفت در کسب و کار خود استفاده کنید.

دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال

اما چرا در دنیای امروز طراحی سایت در دنیای دیجیتال مارکتینگ تا این حد مهم شده و به آن بها داده میشود به طور خلاصه می توان این طور عنوان کرد

1- به شما در محکوم کردن برندتان کمک فراوانی می‌کند.
2- فرصت های شغلی پویا و گسترده بدون محدودیت دارد.
3- به دیده شدن شما در موتور جستجو کمک می کند.
4- باعث افزایش فروش در نتیجه افزایش درآمد شما می شود تا استراتژی بازاریابی در حال حاضر به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد چشم باعث ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر بین فروشنده و مشتری می‌شود.

نرخ برگشت سرمایه بهتری را ایجاد می‌کند امروز با استفاده از انواع شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یوتیوب و غیره می توانید برای خود را به راحتی کسب و کار راه بیندازید بدون اینکه حتی نیازی به بیرون رفتن از منزل خود و اجاره کردن مغازه داشته باشید می توانید با افزایش میزان مخاطبان خود در کار فروش محصولات خودتان اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات دیگری کسب و کارها پرداخت و پول خوبی از این را به دست آورید برای شروع می توانید از کتاب‌ هایی که در زمینه آموزش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم .

مهارت در بازاریابی دیجیتال

در حوزه بازاریابی اگر در یک سطح مهارت دارید و فقط در یک روز فعالیت می‌کنیم در صورتی که میخواهید جایگاه آنان را تغییر ارتقا دهید کافیست کمی تلاش کنید و بعد به شاخه دیگر بروز کند کار کردن در دیجیتال مارکتینگ محدودیتی نداشته و به شما این امکان را می‌دهد که در هر حوزه‌ای که مایل به فعالیت کنیم خلاقیت در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ اول را می‌زند در واقع همیشه در این عرصه نکات جدیدی برای یادگیری وجود دارد از آنجایی که در موسسه‌ها شرکتهای بازاریابی افراد زیادی با سابقه و استراتژی های مختلفی کار می کنند می توانید از اطلاعات آنها نیز استفاده کنید .

مهارت در بازاریابی دیجیتال

بودجه مورد نیاز برای بازاریابی

اما بودجه مورد نیاز برای راه اندازی یک دیجیتال مارکتینگ چقدر است این بستگی زیادی به نوع استراتژی شما دارد به عنوان مثال بازاریابی آفلاین مد نظر شما باشد ممکن است هزینه ها کمی زیاد باشد تبلیغاتی که در رسانه ها مانند تلویزیون صورت می‌گیرد هزینه‌های بسیار زیادی می‌طلبد اما اگر روش آنلاین را در نظر داشته باشید هزینه‌ ها بسیار کمتر خواهد بود از طرفی به نسبت هزینه کمی در بازاریابی آنلاین پرداخت می کنید بازخورد و نتیجه بسیار قوی میگیرد اما این مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه کسی می گویند و چه وظایفی دارد بازاریابان دیجیتال افرادی اطلاق می‌شود که با در نظر گرفتن هدف و بودجه تعریف شده شرکت موسسه برای جذب مشتری و مطرح کردن برند محصول از تمامی امکانات بازاریابی دیجیتال استفاده می کند در صورت کسب و کار کوچک باشد کار با یک مدیر راه می‌افتد ولی اگر صحبت از یک تجارت بزرگ باشد چندین متخصص در زمینه فعالیت می‌کند

بودجه مورد نیاز برای بازاریابی

اما بودجه مورد نیاز برای راه اندازی یک دیجیتال مارکتینگ چقدر است این بستگی زیادی به نوع استراتژی شما دارد به عنوان مثال بازاریابی آفلاین مد نظر شما باشد ممکن است هزینه ها کمی زیاد باشد تبلیغاتی که در رسانه ها مانند تلویزیون صورت می‌گیرد هزینه‌های بسیار زیادی می‌طلبد اما اگر روش آنلاین را در نظر داشته باشید هزینه‌ ها بسیار کمتر خواهد بود از طرفی به نسبت هزینه کمی در بازاریابی آنلاین پرداخت می کنید بازخورد و نتیجه بسیار قوی میگیرد اما این مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه کسی می گویند و چه وظایفی دارد بازاریابان دیجیتال افرادی اطلاق می‌شود که با در نظر گرفتن هدف و بودجه تعریف شده شرکت موسسه برای جذب مشتری و مطرح کردن برند محصول از تمامی امکانات بازاریابی دیجیتال استفاده می کند در صورت کسب و کار کوچک باشد کار با یک مدیر راه می‌افتد ولی اگر صحبت از یک تجارت بزرگ باشد چندین متخصص در زمینه فعالیت می‌کند

چرا بازاریابی دیجیتال اینقدر مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در موقعیت ایده‌آلی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان قرار گرفته‌ است، زیرا بسیار متنوع، قابل پیگیری و مقیاس‌پذیر هستند. بیایید به برخی از حیاتی‌ترین راه‌هایی که بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شرکت شما کمک کند نگاهی بیندازیم:

1. کاهش هزینه ها

بازاریابی سنتی گرانتر از بازاریابی دیجیتال است. حتی نیاز به چاپ بروشور برای شرکت شما پرهزینه و زمان بر است. وقتی روی دیجیتال مارکتینگ تمرکز می‌کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید و در عین حال به نتایج عالی برسید.

2. افزایش درآمد

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که بدون توجه به بودجه خود، سود شرکت خود را افزایش دهید. بازاریابی آنلاین درآمد بیشتری ایجاد می‌کند زیرا بازده سرمایه گذاری و نرخ تبدیل بالاتری را ارائه میدهد. علاوه بر این، هنگامی که از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کنید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید.

3. دسترسی به افراد و فروش بیشتر

بیش از چند میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده میکنند. با این حال، با افزایش محبوبیت اینترنت، مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری میکنند. انجام جستجوها، بررسی رسانه‌های اجتماعی و خرید اقلام به صورت آنلاین همه به امری عادی تبدیل شده‌اند. مشتریان شما در اینترنت هستند و بر اهمیت بازاریابی دیجیتال تاکید دارند. آنها همچنین در حال جستجوی محصولات یا خدمات شما در اینترنت هستند.

اگر می‌خواهید کالاهایتان را به صورت آنلاین بفروشید، بازاریابی دیجیتال امری ضروری است. شما باید حضور اینترنتی خود را توسعه دهید تا به بهترین نتایج برای شرکت خود برسید. در اینصورت مشتریان بیشتری را دریافت خواهید کرد که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند.

4. ایجاد تجارت بین‌المللی

اگر تبلیغ کارتان را به صورت آنلاین انجام دهید، مردم می‎توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، آن را مشاهده کنند. و به این صورت بازار کار شما گسترش پیدا می کند. با این حال، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد که به مشتریان در سراسر کشور و حتی جهان دسترسی داشته باشید و به شما این امکان را میدهد که در حوزه‌های جدید گسترش یافته و حتی تجارت بین المللی داشته باشید.

اجزای اصلی بازاریابی دیجیتال چیست؟

در اینجا برخی از مهمترین جنبه‌های بازاریابی آنلاین آورده شده است که به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک میکند:

1. بهینه سازی موتور جستجو

هدف از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) افزایش ترافیک وب سایت شما است. استراتژی‌های فنی و خلاقانه سئو برای افزایش رتبه و افزایش دید در موتورهای جستجو استفاده می شود. گوگل، یاهو و بینگ نیز محبوب‌ترین موتورهای جستجو هستند. برای حفظ یک رتبه قوی، مدیران بازاریابی دیجیتال بر روی بهینه‌سازی اهرم‌هایی مانند کلمات کلیدی، لینک‌های متقابل، بک لینک‌ها و محتوای اصلی تمرکز می‌کنند.

2. وب سایت

برای شناخته شدن در دنیای مجازی، به یک وب سایت درجه یک نیاز دارید. اگر وب سایت شما دارای پیام‌رسانی بی عیب، طراحی بی عیب و نقص، UX استراتژیک و برنامه‌نویسی قوی باشد، ممکن است به یک ماشین بازاریابی تبدیل شود. وقتی بازدیدکنندگان به وب سایت شما می‌رسند، باید بدانند که شما کی هستید و در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.

2. بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای یک شرکت برای ایجاد و گسترش حضور آنلاین برند خود است. همچنین به عنوان یک ابزار عالی برای به اشتراک گذاری و ترویج اطلاعات در مورد محصولات و خدمات عمل می‌کند. استفاده از طیف وسیعی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان به روش‌های جدیدی ارتباط برقرار کنید. اینستاگرام، توییتر و فیس بوک بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما هدایت میکند. زمانی که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به درستی اجرا شود، گسترده میشود و شرکت شما را به هزاران مشتری جدید به صورت رایگان معرفی میکند.

3. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک تکنیک موثر برای پرورش مشتریان و جذب آنها به برند و خدمات شما از طریق اینترنت است. این یک روش صرفه جویی در زمان و هزینه برای دستیابی به اهداف شرکت و برقراری ارتباط با مشتریان است.

نتیجه‌گیری

همانطور که می‌بینید، دیجیتال مارکتینگ و اجزای کلیدی برای وجود سازمان‌های امروزی حیاتی هستند. علاوه بر این، بازاریابان میتوانند از بازاریابی دیجیتال برای تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنند و با هزینه کم ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنند. اگر میخواهید کسب و کارتان رشد کند، باید برند خود را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما هنگامی که در مورد آن بیشتر بدانید، متوجه خواهید شد که پتانسیل زیادی برای کمک به رشد کسب و کار شما دارد. مولفه‌های بازاریابی ذکر شده در بالا، پایه‌های بازاریابی آنلاین هستند. برای انجام عملیات بازاریابی در عصر دیجیتال، به یک پایه قوی از کمپین‌های بازاریابی نیاز دارید تا ساختار، دقت و هدف استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را ارائه دهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید