از جمله مهمترین وظایفی که مدیریت سازمان بر عهده دارد می توان به سیستم مدیریت محتوا در وب سایت اشاره کرد . ممکن است که سایتی که شما دارید یک سایت استاتیک و پویا باشد در چنین مواقعی شما نیازی به درج محتوا به صورت منظم ندارید ؛ اما توجه داشته باشید که به خاطر رعایت اصول مدیریت طراحی سایت و مسائل مربوط به سئو و ارتقای جایگاه سایت خویش در گوگل بایستی همیشه یکسری محتوا های جدیدی را به سایت بیفزایید .

امنیت وب‌سایت

همانگونه که میدانید مسئله امنیت سایت بسیار حائز اهمیت است و به عنوان یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های اصول مدیریت طراحی سایت به شمار می‌ آید ‌ تمامی سایت ها امکان قرار گرفتن در معرض تهدید افراد هکر و مجرمان اینترنتی را دارند ؛ بنابراین شما باید از امنیت سایت خویش و همچنین به روز بودن اطلاعات و نقشه های مربوط به آن توجه کافی داشته باشید ، چرا که این مسائل مربوط به خدمات مدیریت سایت می باشد .

پشتیبانی وب‌سایت

امروزه تغییراتی که به منظور گسترش و تغییرات ساختاری در سایت ایجاد می شود در بخش خدمات پشتیبانی وب سایت قرار دارد . اگر شما قصد ایجاد یک سری تغییراتی در نحوه هدایت کاربران و یا نوع چینش صفحات دارید بایستی از بخش مدیریت سایت کمک بگیرید ؛ البته گاهی اوقات جهت ورود به چنین بخشی باید به صورت تخصصی به شرکت طراحی سایت مراجعه نمایید . انجام اینگونه تغییرات سایت به واسطه صاحبان با استفاده از سیستم مدیریت وردپرس راحت تر به نظر می آید .

اصول مدیریت طراحی و امنیت سایت

پنل مدیریت سایت چیست؟

ارائه پنل مدیریت سایت به صورت کاربردی و حرفه ای از جمله سرویس‌ های مربوط به شرکت های طراحی سایت می باشد . ویژگی کاربردی که برای پنل در نظر گرفته می شود باعث راحتی کار خواهد شد . از جمله مواردی که بایستی به آن توجه کافی داشت می‌توان نحوه قرار گرفتن منو ها ، نحوه دسترسی مختلف جهت افراد سازمان و غیره را بر شمرد . دقت داشته باشید در صورتی که طراحی سایت شما با بهره گیری از وردپرس باشد ، بایستی از پنل مدیریت مربوط به خود وردپرس استفاده نمایید . در واقع مدیریت سایت به صورت کامل بر عهده تیم شما است . همچنین در صورتیکه برای طراحی سایت از شرکت‌ های طراحی سایت کمک گرفته باشید غالباً خدمات پشتیبانی که ارائه می ‌دهند شامل شرکت کردن در انجام امور مدیریت سایت است .

معرفی مدیر سایت

در حال حاضر اهمیت وب سایت ها در دنیای کسب و کار های آنلاین بر همگان واضح است و افراد زیادی به دنبال طراحی و راه اندازی یک وب سایت حرفه ای و کاربردی هستند و آن را یکی از مهم ترین مسائل مربوط به دارایی‌ های شرکت و ابزار های بازاریابی می‌ دانند . از جمله عواملی که در آینده موجب فروش بیشتر محصولات و خدمات شما با استفاده از سایت می شود ، می ‌توان به تعیین تاکتیک ها ، اجرای کمپین های تبلیغاتی آنلاین ، افزایش حجم ترافیک ، ایجاد محتوا های متنوع در سایت ، به روز رسانی اطلاعات موجود در سایت اشاره کرد . توجه داشته باشید که برای انجام چنین کاری فردی باید بر سایت نظارت کامل داشته باشد ، این شخص مدیر سایت خواهد بود .

وظائف مربوط به مدیر سایت

تهیه نسخه پشتیبانی یا Backup

تهیه نسخه پشتیبانی سایت بسیار حائز اهمیت می‌ باشد ؛ چرا که شما را مطمئن می کند به هنگام بروز هرگونه خطا و مشکلی قادر هستید به آخرین نسخه ذخیره شده از سایت برگردید . بر اساس نوع سایت و همچنین سرعت قرار گرفتن اطلاعات در آن به صورت روزانه و هفتگی می توانید عملیات بک آپ را انجام دهید .

نظارت همیشگی و کامل بر سایت

گاهی اوقات Downtime ایجاد می شود که سرویس های میزبانی هاست از دسترس خارج می ‌گردد ؛ بنابراین سایت شما قابلیت بارگذاری نخواهد داشت . در اینجا وظیفه مدیر سایت این است که سایت شرکت را به صورت دائمی رصد کند تا به هنگام مواجه شدن با چنین مشکلاتی آن ها را رفع کند و به هنگام تکرار این مشکلات به تغییر هاست بپردازد .

اصول مدیریت طراحی سایت

قرار دادن و چک کردن محتوای سایت

قرار دادن برخی از محتوا هایی همچون تصاویر ، انواع مقالات ، اطلاعات مربوط به سایت و ویژگی های محصولات عمدتاً بر عهده مدیر سایت خواهد بود . به طور کلی یک مدیر سایت بایستی پس از قرار گرفتن در سایت آن را مدام مرور کند و خطاهای موجود را تا حد امکان کاهش دهد به عنوان مثال قرار گرفتن تصاویر در سایت های نامناسب و یا با وضوح و کیفیت پایین ، ارجاع داده شده در متن های وارد شده در سایت ، تصحیح هرگونه خطا های نگارشی و یا تایپ نشده و غیره از جمله وظایفی است که مدیر باید آنها را انجام دهد .

تست کردن رویه ‌های موجود در سایت

توجه داشته باشید یک مدیر سایت باید همیشه این اطمینان را داشته باشد که در سایت هیچگونه مشکلی وجود ندارد . برخی از مدیران سایت ها معمولاً به صورت ماهانه تمامی فرم های سایت را پر می کنند ، یا عضو خبرنامه می شوند و یا خودشان یکی از خرید های فروشگاه اینترنتی را انجام می دهند تا از این طریق مطمئن شوند که تمامی مراحل به درستی انجام شده و برای مشتریان و کاربران مشکلی به وجود نخواهد آمد .

بررسی و ارزیابی به روزرسانی‌ های مربوط به وردپرس ، تم ‌ها و افزونه ها

در صورتی که شما از سیستم مدیریتی وردپرس استفاده می کنید ، توجه به این نکته که وردپرس به طور دائم در آخرین نسخه بروزرسانی شده خویش قرار داشته باشد ، بسیار حائز اهمیت است . همچنین تم ها و افزونه های شما باید به صورت مداوم آپدیت و به روز رسانی شوند و به طور کلی هیچ نسخه قدیمی در سایت وجود نداشته باشد ؛ چرا که موجب کاهش سرعت سایت خواهد شد . بنابراین به منظور دریافت این خدمات می توانید از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید ؛ اما دقت داشته باشید که وظیفه مدیر سایت نظارت کامل و جامع بر صحت اجرایی سایت و همچنین مشخص نمودن زمان انجام این گونه تغییرات است

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید