ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با وردپرس و کاربرد ها و همچنین تفاوت میان برگه و نوشته در ورد پرس آشنا کنیم پس همراه ما باشید.
طراحی سایت با وردپرس در واقع به معنای این است که شما با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوایی سایت ساز قادر هستید انواع متنوعی از وبسایت و وبلاگ را طراحی و راه اندازی نمایید. با توجه به انعطاف پذیری بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارا است ، از طریق آن شما می توانید اقدامات لازم را به منظور ایجاد و راه اندازی هر نوع سایتی که مد نظرتان است با وردپرس انجام دهید.
به عبارت دیگر ورد پرس از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در قسمت سیستم مدیریت محتوا واقع شده گفته می شود. توجه داشته باشید که وردپرس به شکل رایگان و متن باز در دسترس شما قرار می گیرد و با استفاده از آن می توانید سایت مورد نظر خویش را طراحی سازید ؛ در نتیجه وردپرس را می‌توان در بخش نرم افزار های دنیای آزاد به حساب آورد. اما مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟ بدین منظور که اگر شما تا حدودی در برنامه نویسی و کد نویسی مهارت داشته باشید خیلی راحت می توانید هر نوع شخصی سازی را بر روی وردپرس انجام دهید و در نهایت سایت دلخواه خود را از طریق آن طراحی نمایید.

چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

توجه داشته باشید که شما باید وردپرس را در هاست خود نصب نمایید. پس از اینکه توانستید اقدامات لازم مربوط به نصب وردپرس بر روی هاست خود را انجام دهید بایستی به تولید محتوا و افزودن صفحات در سایت وردپرسی خود بپردازید ؛ اما ممکن است این سوال برای بسیاری از شما مطرح شود که به منظور ایجاد نوشته و تولید صفحات بایستی از نوشته استفاده کرد یا از برگه ؟ تفاوت میان نوشته و برگه در ورد پرس چیست ؟ ما در اینجا به این سوالات موجود در ذهن شما پاسخ خواهیم داد.

به طور کلی دو نوع پست تایپ وجود دارد که معمولاً آن را تحت عنوان محتوا یاد می کنند. در واقع افزودن محتوا در وردپرس به دو صورت انجام می شود : گاهی به شکل نوشته و گاهی به شکل برگه ؛ بنابراین هر یک از این ها بر اساس ساختار محتوایی متفاوتی در وردپرس قرار گرفته ‌اند. هنگامی که به صفحه افزودن نوشته در وردپرس و افزودن برگه در ورد پرس ورود پیدا می کنید ؛ متوجه تفاوت اندک میان این دو خواهید شد.
زمانی که شما به افزودن نوشته در وردپرس اقدام می کنید پس از منتشر ساختن نوشته یا مراجعه نمودن به صفحات اصلی سایت متوجه خواهید شد که نوشته مد نظر در صفحه نشان داده می ‌شود ؛ بنابراین قادر هستید تا آن را مشاهده کنید بدین ترتیب هنگامی که نوشته های زیادی را در وردپرس می افزایید باید دسته بندی نوشته ها در طراحی سایت وردپرس را انجام دهید تا فهرستی از تمامی نوشته های انتشار یافته در سایت بر اساس زمان انتشار به شما نشان داده شود که در این صورت قادر هستید آن ها را مشاهده نمایید.

افزودن برگه در وردپرس

باید دقت داشته باشید هنگامی که به افزودن برگه در وردپرس اقدام می نمایید پس از انتشار ، دیگر برگه را در صفحه اصلی سایت مشاهده نخواهید کرد ؛ در نتیجه این فرق نمی کند که شما چه تعداد برگه را در سایت انتشار داده باشید بدین صورت که هیچ یک از صفحات دارای برگه نخواهد بود. توجه داشته باشید به منظور اینکه کاربران بتوانند برگه ها را در وردپرس مشاهده نمایند حتماً باید لینک برگه را در قسمتی از وبسایت همچون فهرست وردپرس بگذارید تا از طریق مشاهده بر روی لینک صفحه کلیک نمایند تا به صفحه برگه راهنمایی شوند.

پس از اینکه شما با تفاوت های اساسی میان نوشته و برگه در ورد پرس آشنایی پیدا کردید ، باید بگوییم که معمولا نوشته ها در وردپرس به حالت پویا می باشند ؛ اما برگه ها در وردپرس به صورت ایستا و ثابت قرار می گیرند. در نتیجه در صورتی که قصد دارید صفحاتی را ایجاد نمایید باید این نکته را مد نظر قرار دهید اگر محتوای افزوده شده نیاز به بروزرسانی ندارد و محتوا آنقدر دارای اهمیت نیست که آن را در قسمت نوشته ها قرار دهید ، بنابراین باید در قسمت برگه آن را ایجاد نمایید. چنین صفحاتی به طور معمول صفحاتی همچون درباره ما تماس با ما و غیره را شامل می شود که معمولاً به صورت ثابت در وب سایت قرار می گیرد و خیلی کم این مسئله ایجاد می‌ شود که ما آن ها را ویرایش نماییم. اما بهتر است برای آن دسته از صفحاتی که نیاز به بروز رسانی و ویرایش دارند از نوشته ها استفاده نمایید تا از این طریق بتوانید قابلیت هایی همچون دسته بندی و برچسب گذاری را مورد استفاده قرار دهید.

نحوه برچسب گذاری و دسته بندی برگه و نوشته در وردپرس

لازم به ذکر است که بدانید یکی از تفاوت های اصلی میان برگه و نوشته در وردپرس قابلیت بکارگیری دسته بندی و برچسب گذاری می باشد. دقت داشته باشید که شما در نوشته می توانید از امکانات مربوط به دسته بندی و برچسب گذاری استفاده نمایید اما در برگه ها نمی توانید قابلیت دسته بندی و برچسب گذاری را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که می خواهید از دسته بندی و برچسب گذاری در وردپرس استفاده نمایید ، بهتر است تا با ایجاد کد و از طریق نصب افزونه برای وردپرس این قابلیت را به وجود آورید. در واقع با افزودن دسته و برچسب گذاری به برگه قادر خواهید بود تا همانند نوشته ها از این قابلیت استفاده نموده و در برگه نیز دسته و برچسب گذاری را به کارگیرید. اما نکته مهمی که در برگه ها وجود دارد این است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود به شکل سلسله مراتب آنان را تهیه نمایید. بدین منظور می توانید یک برگه مادر به عنوان برگه اصلی به وجود آورید و سپس با ایجاد چندین برگه و برگزیدن این برگه مادر سایر برگه ها را به شکل سلسله مراتب در آن قرار دهید. در چنین حالتی آدرس مربوط به شکل سلسله ای است. از جمله مزایای دیگری که برای برگه عنوان کرده ‌اند ، انتخاب قالب مجزا جهت برگه های موجود در وردپرس می باشد ؛ لذا شما با افزودن برگه قادر خواهید بود چندین قالب و استایل را برای برگه ها مد نظر قرار دهید و در نتیجه از قسمت انتخاب قالب در صفحه مربوط به ویرایش برگه ها هر یک از قالب ها را به صورت مجزا به نمایش بگذارید.

تفاوت برگه با نوشته

حتماً شما هم می ‌دانید که تفاوت میان برگه و نوشته در ورد پرس هنوز تمام نشده است. در نتیجه باید بدانید در قسمت Rss وردپرس نیز با یکدیگر یکسری تفاوت هایی دارند ؛ یعنی در قسمتی از سایت شما برگه ها را نمی بینید اما نوشته ها همچنان قابلیت دیدن را دارند ، بنابراین می توانید آن ها را در فید وردپرس ببینید. همچنین توجه داشته باشید که این گزینه به حالت پیشفرض می باشد و در صورتی که قصد داشته باشید برگه در فید وردپرس نشان داده شود ، می توانید از طریق کد نویسی و یا افزونه این امکان را به برگه وردپرس بیفزایید تا برگه ها نیز در فید سایت نشان داده شوند.

طراحی قسمت های متنوع در وردپرس از طریق افزونه ها

پس از اینکه شما ظاهر سایت خود را سفارشی سازی نمودید ، می توانید تا هر قسمت دیگری را به وردپرس بیفزایید ؛ در چنین صورتی افزونه های وردپرس و یا پلاگین به کمک شما خواهند آمد. پلاگین وردپرس را به طور کلی می توان به عنوان بسته های نرم افزاری کوچک در وردپرس مد نظر قرار داد که با واقع شدن در برنامه ورد پرس مشابه به یک مکمل عمل کرده و برنامه‌نویسی ویژه‌ ای را بر روی آن ها ایجاد می کند.
یکی از روش های انجام این کار ایجاد فرم می باشد. به منظور طراحی و ایجاد فرم بایستی از یک افزونه استفاده نمایید که در میان تمامی افزونه ها معمولا با افزونه فرم تماس ۷ دارای محبوبیت زیادی می باشد. پس از اینکه توانستید این افزونه را نصب نمایید در واقع باید آن را در کنار وردپرس قرار دهید ؛ در نتیجه وجود این دو در کنار یکدیگر شما را در ایجاد فرم یاری خواهد کرد. سپس می توانید فرم خود را از طریق آن ها طراحی نموده و در صفحات به منظور گردآوری اطلاعات کاربران آن ها را مورد استفاده قرار دهید.
لازم به ذکر است که بدانید افزونه های موجود در وردپرس به صورت رایگان همانند قالب وردپرس در بردارنده یک منبع بزرگ می باشد. شما می توانید با توجه به انواع دسته بندی و فیلتر های موجود جستجویی را انجام دهید ، به واسطه این جستجو می توانید به صفحات هر یک از افزونه ها مراجعه کرده و در نهایت به خصوصیات و کاربرد های آن ها دسترسی پیدا کنید.

تفاوت برگه با نوشته

برقراری ارتباط با سایر موتور های جستجو

توجه داشته باشید که وردپرس با استفاده از طراحی و کد نویسی خوب جهت موتور های جستجو همچون گوگل به شکل استاندارد بهینه سازی گشته است. بدین منظور در میان سیستم های مدیریت محتوا وردپرس به لحاظ سئو سایت بهترین عملکرد را برای موتور های جستجو در برداشته است و بهترین گزینه به منظور طراحی و راه اندازی وب سایت به شمار می رود. در صورتی که قصد به کارگیری هر گونه قالب و پلاگین وردپرس در سایت را دارید توصیه می کنیم از تیم طراحی یا شرکت های طراحی درخواست کنید که به هنگام طراحی سئو و بهینه سازی قالب را مورد توجه کافی قرار دهند و برای آن تا حد زیادی ارزش قائل شوند.

ورد پرس و امنیت موجود در آن

یکی از مهم ترین و بهترین مزایایی که وردپرس دارد مربوط به امنیت آن می باشد ، پس از اینکه شما توانستید سایت خود را طراحی و راه اندازی نمایید امنیت مهم ترین مسئله به حساب می آید تا با استفاده از امنیتی ایجاد شده در سایت بتوانیم از نفوذ هر گونه افراد سوء استفاده گر و هکر پیشگیری کنیم. به طور کلی باید درباره وردپرس گفت که پس از هر بار آپدیت باید مسائل مربوط به امنیت و شیوه هایی که احتمالاً به واسطه آن امکان ورود هکر ها به وب سایت افزایش یابد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و تا حد زیاد مسائل مربوط به امنیت را افزایش دهد تا مانع ورود هکر ها و نفوذ کنندگان شود.
ممکن است برخی از افراد در رابطه با وردپرس و استفاده از آن به منظور طراحی و راه اندازی وبسایت دچار سردرگمی شوند و زیاد تمایلی برای استفاده از وردپرس نشان دهند اما اگر می‌خواهید بدانید که آیا افراد دیگری نیز از وردپرس استفاده می کنند باید به شما بگوییم تاکنون میلیون ها سایت از وردپرس استفاده می کنند بنابراین این مسئله موجب شده تا به عنوان یکی از پر طرفدار ترین برنامه های وبلاگ نویسی معرفی شود زیرا این سیستم تا حد زیادی انعطاف پذیر است که در حال حاضر شرکت ها و مجلات زیادی آن را مورد استفاده قرار می‌ دهند.

تضمین امنیت در فضای مجازی

بهتر است بدانید در فضای مجازی هیچ کس نمی تواند امنیت را به صورت صد درصد ضمانت نماید ؛ زیرا در صورتی که سیستم نرم افزاری وردپرس کاملاً ایمن باشد احتمال نفوذ افراد هکر از راه ‌های دیگری میسر می شود ؛ مثلاً ممکن است انتخاب هاست نامناسب سبب ورود این گونه افراد شود ، در نتیجه سایت شما در معرض هک شدن قرار می گیرد. در نهایت پیش از اینکه شروع به انجام هر کاری کنید همواره تلاش نمایید که به منظور افزایش امنیت برای وردپرس یک هاست قابل اطمینان خریداری نمایید. پس از آن می توانید از انواع افزونه ها و قالب های کاملا اورجینال استفاده نموده و همواره وردپرس را به روز رسانی کنید.

توابع وردپرس

قالب ها و پلاگین وردپرس به منظور نشان دادن اطلاعات پویا در سایت معمولاً توابع وردپرس را مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی اطلاعات پویا آن دسته از اطلاعاتی را شامل می‌ شود که در پایگاه جامع اطلاعات و داده قرار گرفته اند ؛ در واقع آنها شامل برچسب نوشته ، محتوای نوشته ، دسته‌بندی نوشته ، برگه و غیره می باشد که با واقع شدن تابع وردپرس مورد نیاز در قالب و یا پلاگین وردپرس می توان آن ها را مورد توجه قرار داد و در صفحات مختلف و سایت به نمایش گذاشت. بهتر است بدانید توابع وردپرس به شکل پیش فرض در آن موجود است و افزون بر آن از طریق کد نویسی در قالب وردپرس و افزونه و پلاگین وردپرس می توانند اقدامات لازم را به منظور ایجاد توابع جدید در وردپرس انجام دهند ؛ در نتیجه نمی توان اینگونه بیان کرد که توابع موجود در وردپرس محدودیت دارند. لازم به ذکر است که در رابطه با طراحی قالب و پلاگین وردپرس به صورت کامل با توابع پیش فرض آشنایی داشته باشید و در این صورت می توانید به هنگام طراحی های خود آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی وردپرس php می باشد که افراد بسیاری قادر هستند برنامه وردپرس را به صورت رایگان دانلود نموده و به منظور مدیریت تولید محتوای وبسایت خویش آن را مورد استفاده قرار دهند.
در حقیقت وردپرس بهترین فضا جهت طراحی و راه اندازی وب سایت ها می باشد. این گونه از وبسایت ها و وبلاگ نویسی ها متغیر و متنوع است مثلاً شما می توانید به منظور راه اندازی وب سایت های تجارت الکترونیکی ، وب سایت عکاسی ، وب سایت خبری ، وب سایت کسب و کار ، وبسایت موسیقی ، وب سایت های تجاری و فروشگاه های اینترنتی از وردپرس استفاده نمایید. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که وردپرس به عنوان یک برنامه مدیریت محتوا همه کاره عمل می کند.
یکی از مزایای مهمی که وردپرس دارد قابلیت تنظیم کردن آن با تم ها و پلاگین ها خیلی راحت می باشد. افراد زیادی که به سوی طراحی سایت روی می آورند ممکن است در حوزه برنامه نویسی و کد نویسی دانش و مهارت خاصی نداشته باشند ؛ اما بسیاری از آنان بدون تجربه و دانش معمولاً جهت طراحی و راه اندازی وب سایت از نرم افزار وردپرس استفاده می کنند. به طور کلی طراحی و راه اندازی وب سایت با استفاده از وردپرس برای آن دسته از افرادی که از دانش و مهارت خاصی برخوردار نیستند به عنوان یک نرم افزار بسیار آسان و مناسب جهت طراحی سایت معرفی می گردد ؛ چرا که بیش از هزاران پلاگین و قالب رایگان برای وب سایت های متنوع در این نرم ‌افزار موجود است که شما همواره می توانید بر اساس علایق و سلایق خویش یکی از آنان را برگزینید.

راه اندازی وبسایت وردپرسی

راه اندازی وبسایت وردپرسی

یکی از نکاتی که باعث شده افراد زیادی به سمت استفاده از نرم‌افزار وردپرس به منظور طراحی و راه اندازی وب سایت روی آورند ، مدیریت آسان این برنامه می باشد ؛ زیرا که این نرم‌افزار به سیستم مدیریت آپدیت داخلی مجهز شده است و با استفاده از آن شما را مجاب می سازد تا همه پلاگین هایی که در صفحه مدیریت خود دارد را به روزرسانی نمایید. در صورتی که یک نسخه جدید از وردپرس تهیه گردد به شما اطلاع داده می شود و خیلی آسان می توانیم از طریق چند کلیک ساده همه آپدیت های موجود را انجام دهید.
همانگونه که گفته شد برنامه وردپرس دارای امکانات و قابلیت های بیشماری است از جمله قابلیت ‌های موجود در این برنامه می توان مدیریت یکپارچه لینک ها را عنوان کرد. وردپرس موفق شده است تا لینک های دائمی ، پشتیبانی از برچسب ها برای نوشته ها ، لینک های مناسب به منظور استفاده در موتور های جستجو ، برگزیدن چندین دسته به نوشته ها و غیره را در قسمت مدیریت لینک ها قرار دهد.
یکی از نکاتی که همواره باید آن را مد نظر قرار دهید برگه و نوشته در وردپرس می باشد. ورد پرس به شکل پیش فرض معمولاً نوشته های شما را در صفحات اصلی سایت نشان می دهد اما تمامی مدیران متمایل نیستند که نوشته های خود را در صفحه اصلی سایت به نمایش بگذارند ؛ بنابراین از این رو آنان خواستار این هستند که قسمتی را تحت عنوان وبلاگ در سایت خویش قرار دهند. گاهی ممکن است که شما قصد داشته باشید فضایی را به عنوان فضای ثانویه جهت به نمایش گذاشتن نوشته های خود فراهم کنید ؛ بنابراین علتی که شما قصد انجام چنین کاری دارید مورد توجه قرار دادن طراحی ویژه برای صفحه اصلی سایت می باشد ، مثلاً بعضی از حرفه ها از صفحه اصلی سایت خود به عنوان صفحه فرود به منظور تبلیغ انواع محصولات خود استفاده می کنند.

برگه های استاتیک

بهتر است بدانید یک برگه استاتیک به عنوان برگه ای معرفی می گردد که قابلیت تغییر ندارد. این برگه بر خلاف صفحاتی می باشد که آخرین نوشته های وبلاگ را نمایش می دهد. به طور کلی یک برگه استاتیک تا هنگامی که آن را به شکل دستی تغییر ندهید به همان حالت اولیه خود باقی می ماند. توجه داشته باشید که تنظیم نمودن برگه جداگانه به منظور استفاده نوشته ها یکی از شیوه های مناسب جهت پیشگیری از تغییر طرح صفحه اصلی با توجه به ایجاد محتوا می باشد. لذا صفحه اصلی به صورت دائم یکسان باقی می ماند.
یکی از اقدامات لازم به منظور طراحی و ایجاد سایت با استفاده از وردپرس ایجاد برگه می‌ باشد به این منظور شما می توانید یک برگه جدید را طراحی کرده و آن را به صفحه اصلی وب سایت خود مختص سازید. برای شروع کار بایستی به پیشخوان وردپرس به قسمت مسیر برگه ها مراجعه کرده و افزودن جدید را برگزینید. در بخش عنوان شما می توانید یک نام برای صفحه اصلی خود برگزینید. در سایدبار قسمت چپ صفحه در بخش گفتگو باید اطمینان حاصل کنید که بخش پذیرفتن دیدگاه غیر فعال باشد ؛ بنابراین اطمینان یابید که کاربران قادر نیستند برای صفحات اصلی شما کامل قرار دهند.


به طور کلی وردپرس سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است که شما با به کارگیری از آن می توانید وب سایت ها و وبلاگ های متنوعی را طراحی و راه اندازی نمایید.
توجه داشته باشید که وردپرس دارای انعطاف پذیری زیادی است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس از این انعطاف پذیری زیاد برخوردار می باشد ، در واقع شما با استفاده از آن می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید راه اندازی نمایید. به عبارت دیگر وردپرس یک سایت ساز متن باز رایگان تحت وب است که در حال حاضر در قسمت cms سیستم مدیریت محتوایی قرار گرفته است. همانگونه که پیش از این بیان شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز در اختیار کاربران قرار گرفته است و عمدتاً در شمار نرم‌افزار های دنیای آزاد قرار دارد.

پرونده های چند رسانه ای در وردپرس

توصیه می کنیم برای آشنایی با نحوه قرار دادن پرونده های چند رسانه ای در ورد پرس همراه ما باشید. توجه داشته باشید هنگامی که شما یک نوشته ای را به وجود می آورید بهتر این است که از یکسری تصاویر و عکس های مرتبط با نوشته استفاده نمایید ؛ در این صورت میزان فهم و درک کاربر افزایش می یابد و همچنین از سوی گوگل امتیاز خوبی برای متن و محتوای خود به دست می آورید.
در حقیقت سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای شما این قابلیت را فراهم کرده تا با استفاده از شیوه ای کاملاً راحت و آسان بتوانید تصاویر را در کنار متن های خود بارگذاری نمایید. هنگامی که شما به فضای ویرایشگر وردپرس وارد شدید یعنی درست در قسمت افزودن نوشته باید توجه داشته باشید که با کلیک بر روی گزینه افزودن پرونده چند رسانه ای می توانید تصویر مورد نظر و مرتبط با نوشته خود را در وردپرس بارگذاری نمایید. در واقع با کلیک نمودن بر روی این دکمه وارد فضایی خواهید شد که به آسانی می توانید فایل های صوتی ، تصویری و ویدیویی را در آن بارگذاری نمایید و همچنین آدرس آن ها را دریافت کنید البته در صورتی که فایل شما تصویری باشد قادر هستید تا حد استاندارد آن را از نظر سایز مورد ویرایش قرار دهید.

بارگزاری پرونده های چند رسانه ای

در رابطه با بخش مربوط به پرونده های چند رسانه ای می توانیم بگوییم در حقیقت بخشی است که پرونده های چند رسانه ای در آن جمع آوری شده و شما قابلیت مشاهده کردن آن را دارید. در صورتی که شما مدتی قبل فایل هایی را در سایت بارگذاری نموده باشید آن ها را می بینید و در صورتی که متمایل باشید دوباره قادر هستید هر یک را که مد نظرتان است استفاده نمایید. دقت داشته باشید همه تاریخ ها تعیین شده هستند و با استفاده از این امکان شما قادر هستید تصاویر مورد نظر را جستجو کرده و یکی از آن ها را برگزینید.
اگر قصد دارید تصاویر یا فایل های جدیدی را بیفزایید ، باید گزینه بارگذاری پرونده ها را انتخاب نمایید ؛ در نتیجه به قسمتی جهت بارگذاری پرونده جدید وارد خواهید شد. به طور کلی شما با انتخاب گزینه گزینش پرونده ها قادر هستید تا فایل مورد نظر خود را از سیستم خویش انتخاب نموده و سپس پا به مرحله آپلود فایل بگذارید. اما شیوه دیگری به منظور برگزیدن تصاویر موجود است که آن کشیدن عکس از سیستم و انداختن آن در این بخش می باشد. در صورتی که فایل شما از نشانی برخوردار است و در سیستم وجود ندارد با استفاده از گزینه گذاشتن از نشانی که در قسمت راست آخرین گزینه است ، قادر خواهید بود فایل مورد نظر خود را از طریق آدرس در مکان مورد نظر قرار داده و با استفاده از بارگذاری تصاویر در وردپرس اقدامات لازم را انجام دهید.
هنگامی که تصاویر بارگذاری شد ، آن ها به شما نشان داده می شود و همچنین شما می توانید خیلی راحت مشخصات مربوط به آن را در قسمت چپ ببینید. به هر حال شما این توانایی را دارید که تصاویر را ویرایش کرده و یا به تغییر عنوان بپردازید ؛ همچنین شما می توانید از قابلیت هایی همچون انتخاب گزینه های چپ و راست و میانه به منظور واقع شدن در محتوا ، قرار دادن شرح و توضیح برای تصاویر ، انتخاب چند گزینه مشخص برای سایت ها استفاده نمایید. سپس از طریق انتخاب گزینه گذاشتن در نوشته خیلی راحت می توانید پرونده های چند رسانه ای در وردپرس را که مرتبط با نوشته شما و یا مرتبط با برگه است ، در سایت قرار دهید. دقت داشته باشید که در پایین گزینه پیوند به آدرس محل بارگذاری شده وجود دارد ، که اگر لازم شد می توانید از آن استفاده کنید.
نکته مهم در این موضوع این است که اگر برای بارگذاری پرونده هایی با حجم بالا محدودیت تعیین شده توجه داشته باشید که دلایل مربوط به خود را دارد. در صورتی که می خواهید پرونده ‌های چند رسانه ‌ای با حجم بالا را در سایت خود بارگذاری کنید می توانید پلاگین رایگان in crease Max Upload File Size را مورد استفاده قرار دهید. سایز حجم تصاویر با توجه به عوامل مختلفی بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین خوشبختانه باید بگوییم تغییر دادن حجم تصاویر بدون اینکه در کیفیت عکس تفاوت زیادی ایجاد شود برای شما میسر گردیده است که به منظور انجام این کار فقط کافی است که به نصب و فعالسازی پلاگین Smush بپردازید. پس از این که توانستید این پلاگین را بر روی سیستم خود نصب نمایید و آن را فعال سازید ، به آسانی قادر خواهید بود تا از میزان حجم تصاویر بارگذاری شده بکاهید. زمانی که شما قصد دارید عکس های مرتبط با نوشته خود را بارگذاری کنید ممکن است کتابخانه پرونده های چند رسانه ای وردپرس این تصویر را در اندازه های متفاوت کپی کند. اگر شما دارای بایگانی بزرگ از تصاویر در این کتابخانه هستید می توانید از پلاگین Media cleaner به منظور حذف نمودن آن ها کمک بگیرید.

آپلود پرونده ها

اگر قصد دارید همه فایل های آپلود شده را در یک جا ببینید با استفاده از گزینه رسانه در منوی قسمت راست وردپرس قادر خواهید بود تمامی فایل ها و پرونده های چند رسانه ای در وردپرس را مشاهده نموده و آن ها را از آن قسمت بارگزاری کنید.
در بخش کتابخانه این قابلیت برای شما وجود دارد که می توانید خیلی راحت همه فایل های آپلود شده خود را ببینید و همچنین در بخش افزودن قادر خواهید بود بارگذاری تصاویر در وردپرس را انجام دهید و همچنین آن را به کتابخانه خود بیفزایید.
بهتر است بدانید کتابخانه پرونده ‌های چند رسانه ‌ای وردپرس قادر است کار های خارق ‌العاده‌ ای را انجام دهد ، بنابراین شما گمان نکنید که تنها وظیفه کتابخانه پرونده‌ های چند رسانه‌ ای ذخیره کردن فایل های چند رسانه ای است. بطور کلی این قسمت از وردپرس به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می ‌شود که می ‌تواند همه نیاز های مربوط به مدیریت پرونده های چند رسانه ای را برای شما تا حد زیادی برطرف سازد.

کتابخانه پرونده ها در وردپرس

کتابخانه پرونده های چند رسانه ای وردپرس در حقیقت به پوشه ای گفته می ‌شود که در بردارنده همه پرونده‌ های چند رسانه ‌ای بارگذاری شده در سایت است و این مسئله فرقی نمی کند که تصاویر به صورت انتشار یافته باشند یا منتشر نشده باشند در هر صورت تصویری که شما از همان ابتدای کار در وردپرس بارگذاری کرده‌ اید در این قسمت موجود است.
توجه داشته باشید که پرونده های چند رسانه ای دارای صدا ها ، تصاویر ، اسناد و ویدیو می باشند جدای از غذافضایی که این پرونده‌ ها را در سایت بارگذاری می ‌کنید در کتابخانه نشان داده می شوند ، قسمتی که قادر خواهید بود پرونده ‌های چند رسانه‌ ای را ببینید ، مدیریت و ویرایش کنید. البته شما به راحتی قادر خواهید بود تا پلاگین های وردپرسی متفاوتی را با کتابخانه خود ادغام سازید و موجب افزایش سطح عملکرد آن گردید. این قسمت از وردپرس دارای انعطاف زیادی است و همچنین امکانات شخصی سازی نیز دارا است. تکنولوژی ها و پیشرفت های به کار رفته در نسخه های اخیر وردپرس باعث شده تا به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سیستم های مدیریت محتوای تحت وب در سراسر جهان تبدیل شود.
به منظور اینکه بتوانید به قسمت مشاهده و جستجو در پرونده ها دست پیدا کنید باید گزینه رسانه از منوی قسمت چپ پیشخوان وردپرس را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه کتابخانه کلیک کنید. پس از اینکه صفحه مورد نظر لود شد ، در قسمت بالای صفحه چندین گزینه موجود است که به واسطه آن ها شما قادر خواهید بود نوع پرونده ای که در پی آن هستید یا تاریخ بارگذاری آن را از بخش کشویی مشخص نموده تا خیلی آسان بتوانید پرونده ای را که قبلاً بارگذاری کرده ‌اید در این قسمت پیدا کنید. در بخش چپ این گزینه هایی که جهت فیلتر نمودن نتایج جستجو کاربرد دارند در واقع شما با کادری روبرو خواهید شد که به منظور سهولت در یافتن پرونده مورد نظر می توانید نام پرونده را در این قسمت وارد نموده و آن را سرچ کنید.
در نظر داشته باشید اگر تا به حال تلاش کرده‌ اید تا پرونده هایی با حجم زیاد در کتابخانه پرونده های چند رسانه ای وردپرس بارگذاری نمایید ، حتماً به این نکته پی برده اید که جهت حجم پرونده‌ های بارگذاری شده یک سقف تعیین شده است ؛ در نتیجه اگر به این مسئله توجه نکنید حتماً سیستم به شما ارور خواهد داد ، بدین معنا که حجم پرونده شما بسیار زیاد است اما در رابطه با مشکل پیش آمده باید بگوییم نگران نباشید ؛ زیرا این مشکل قابل حل شدن است.

ویرایش رسانه ها وردپرس

بهتر است پیش از اینکه تصاویر را در کتابخانه پرونده های چند رسانه ای وردپرس بارگذاری نمایید حتماً در صورت نیاز آن ها را ویرایش نموده و سپس به کار بارگذاری بپردازید ؛ اما در صورتی که همواره به ویرایش تصاویر با استفاده از قابلیت های موجود در وردپرس تمایل دارید بایستی در این رابطه اطلاعاتی را کسب نمایید. از مهم ‌ترین امکانات و قابلیت هایی که وردپرس به منظور ویرایش تصاویر برای شما میسر کرده می توان گفت که در کتابخانه چند رسانه ای بر روی تصویری که قصد دارید آن را ویرایش نمایید کلیک کرده سپس گزینه ویرایش عکس را انتخاب نمایید. در اینجا صفحه تازه ‌ای برای شما لود خواهد شد ؛ در این قسمت شما می توانید اندازه تصاویر را تغییر دهید ، بچرخانید و یا آن را برش بزنید ، همچنین می توانید تصویر مورد نظر را به طور عمودی یا افقی قرار دهید
با به کارگیری ابزارهای موجود در برنامه ورد پرس قادر هستید عکس ها را با استفاده از شیوه های متفاوت برش دهید. یکی از آسان ترین روش ها می توان به کشیدن کادر روی تصویر جهت تعیین نمودن قسمتی است که قصد دارید آن را برش دهید. اما شیوه دیگر که مطمئناً به واسطه آن می توانید تصاویر را برش بزنید و در این صورت ابعاد تصویر به هم نخورد به اینگونه است که نخست باید در قسمت قاب بری تصویر نسبت ابعاد را معین نموده و سپس بر روی آیکون مربوط به برش کلیک کنید در نتیجه دکمه شیفت را نگه دارید و آن بخشی از تصویر را که قصد برش زدن آن را دارید برگزینید.
یکی از مهم ترین مسائل در سایت ها مقیاس بندی تصاویر می باشد.

ویرایش رسانه ها وردپرس
سخن پایانی

توجه داشته باشید که انجام این کار با استفاده از وردپرس در مقایسه با سایر کار ها آسان تر به نظر می آید. به منظور انجام این کار فقط کافی است که شما یک عرض یا ارتفاع تازه‌ ای را برای عکس ها مشخص نمایید و سپس بر روی گزینه مقیاس کلیک کنید. اگر از تغییرات انجام شده رضایت کافی نداشتید خیلی راحت می توانید دکمه بازیابی تصویر اولیه را انتخاب نموده و سپس تغییر اعمال شده را به حالت اولیه تصویر برگردانید.
ممکن است شما هم تمایل داشته باشید تا از پرونده هایی که در کتابخانه چند رسانه ای وردپرس وجود دارد یک پشتیبان در سیستم شخصی خود تهیه نمایید. بنابراین توجه داشته باشید جهت انجام این کار باید افزونه یا پلاگین Export Media Laibrary Plugin را دانلود نموده و سپس به منظور دانلود تمامی فایل های موجود در کتابخانه چند ثانیه بود و حالت فشرده سازی از آن استفاده کنید. به منظور ایجاد یک وبلاگ مجزا جهت نوشته های وردپرس ابتدا بایستی یک برگه بسازید. برای انجام این کار وارد پیشخوان وردپرس به مسیر برگه‌ ها افزودن جدید شوید و در بخش عنوان یک نام برای برگه نوشته خود انتخاب نمایید. در سایدبار قسمت چپ صفحه در بخش گفتگو باید اطمینان حاصل کنید که پذیرفتن دیدگاه غیرفعال شده است.
محتوا نویسی دارای یکسری نکات مهم است که باید همیشه آن ها را مد نظر قرار دهید. دقت داشته باشید که این نکات تنها به وردپرس اختصاص نمی ‌یابد بلکه این نکات باید در همه مسائل مرتبط با محتوا رعایت شود. از جمله آن ها می ‌توان موارد زیر را برشمرد :

  • پیاده‌ سازی ساختار منظم و مرتب در وبسایت به منظور دسترسی راحت ‌تر کاربران به محتوا ها
  • برقراری ارتباط محتوایی درست میان مفاهیم و اطلاعات مرتبط
  • ایجاد ساختار منظم و قابل فهم در آدرس صفحات
  • دسته بندی کردن مطالب مرتبط با مطالب شاخص.

بنابراین اگر شما قصد محتوا نویسی در وردپرس را دارید حتماً باید به این نکاتی که بیان شد توجه کافی داشته باشید.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید