جالب است بدانید که یکی از مسائل چالش برانگیز برای افراد بسیاری که صاحب وبسایت بوده اند آنالیز طراحی سایت می باشد در واقع مالکان وب سایت ها اکثراً به دنبال شیوه هایی هستند که از طریق آن بتوانند آنالیز سایت خویش را به طور دقیق انجام دهند . از جمله بهترین ابزار که موجب می‌ شود شما به واسطه آن ارزیابی و بررسی های دقیقی نسبت به روند پیشرفت سایت خویش داشته باشید . اما گاهی اوقات شما از ابزاری کمک می گیرید که اطلاعات دقیقی را به شما ارائه دهد .

آگاهی از فرآیند حرکت سایت به شما کمک می ‌کند تا در چیدمان تکنیک بازاریابی به صورت آنلاین به نحو احسن عمل کنید بنابراین بایستی به صورت حساب شده و دقیق در سئو پیشروی کنید . آنالیز نمودن سایت یکی از مسائل مهمی است که بایستی همیشه آن را مد نظر قرار داد . در واقع ابزار های زیادی برای آموزش آنالیز وضعیت سئو سایت موجود است .

یکی از موارد بسیار مهم انجام فعالیت های فرایند سئو مخصوص هر سایتی ، تحلیل بررسی و ارزیابی سئو سایت رقیبان می باشد . این روند بایستی به گونه ای باشد که اهداف سئوی سایت شما را مشخص نموده و در نهایت در تدوین تکنیک های کلی سئوی سایت شما را یاری کند .

توجه داشته باشید که بر اساس حوزه چشم انداز کسب و کار و نوع آن این تحلیل ممکن است مبهم و پیچیده به نظر آید چرا که عوامل متفاوتی وجود دارد که به هنگام بررسی و ارزیابی سئو سایت رقیبان بایستی همه این موارد را مد نظر قرار داد . به منظور تسهیل اجرای روند ارزیابی و بررسی سئو سایت رقیبان بایستی یک اینفوگرافیک را تهیه نمایید . در چنین روندی ، عوامل مختلفی همچون گردآوری کلیدواژه ها ، شناسایی رقبا ، سنجش میزان اهمیت این کلمات و انتخاب نهایی آنان را مورد توجه قرار گرفته است .

مراحل اصلی بررسی و ارزیابی سئو سایت رقبا

به طور کلی آموزش آنالیز وضعیت سئو سایت های مخصوص رقیبان به چهار مرحله اساسی دسته بندی می گردد :

شناسایی رقبای بالقوه در سئو

این مرحله بسیار حائز اهمیت است ، بویژه در صورتی که هدفتان آغاز سئو و بهینه سازی آن برای یک سازمان و یا فردی را دارید که زیاد نسبت به فعالیت آن آگاهی و آشنایی ندارید ، از همین رو بایستی فرایند برسی و تحلیل سئو سایت رقبا را در راستای کار خویش قرار دهید .

بررسی و ارزیابی شرایط مخصوص سئوی رقیبان

پس از این که به شناسایی پرداختید سپس باید باید متوجه شوید که کدام یک رقیب اصلی شما می باشد . به منظور انجام چنین کاری قادر هستید که وب سایت هایی را که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه اول را به دست آورده‌ اند ، فیلتر نموده و در نتیجه آن ها را بشناسید

افزون بر این موارد در طی این مرحله شما قادر هستید که با بررسی و تحقیقاتی نسبت به کلمات کلیدی یک سری از فهرست کلمات کلیدی مناسب را به صورت طولانی تر بدست آورید . به منظور انجام چنین کاری بایستی از منابع رقیبان خویش و داده ها و اطلاعات ناشی از جستجوی طبیعی رقیبان در انواع مرورگر های جستجو برای آنان رتبه ‌ای به دست نیاورده ، بنابراین شما می ‌توانید از این فرصت های استثنایی جهت بهبود شرایط سئو استفاده کنید .

مقایسه نمودن شرایط وبسایت خویش با سایر رقیبان

پس از گذراندن مراحل شناسایی رقیبان و شناسایی کلمات کلیدی اصلی ، بایستی به مقایسه سایت خویش با سایر رقبا بپردازید . برای چنین کاری ابتدا باید تمامی اطلاعات و داده‌ ها را گردآوری نموده و بر اساس اولویت خویش کلمات کلیدی را تقسیم بندی نمایید . روند کار بدین صورت است که شما باید به ارتباط کلمات کلیدی با موضوع بهینه سازی محتوا ، رتبه فعلی ، مشخصات صفحات چگالی ، میزان جستجوی کلمات کلیدی ، میزان محبوبیت لینک ها ، صفحات رتبه بندی شده بپردازید .

آموزش آنالیز وضعیت سئو

انتخاب نمودن کلمات کلیدی اصلی در وب سایت خویش

در مرحله پایانی بایستی داده های جمع آوری شده خود را و همچنین داده های رقیبان مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید . به گونه ‌ای که بهترین کلمه کلیدی برای روند سئو در مدت زمان کوتاه ، مدت زمان طولانی و میان‌مدت یافت شود . توجه داشته باشید که کلمات کلیدی بایستی بیشترین حجم جستجو ، سودآوری و محبوبیت را به دنبال داشته باشد و همچنین بهترین نقطه آغاز ، آن دسته از کلماتی هستند که برایشان رتبه عالی به دست آورده اید ؛ چرا که اینگونه از کلمات کلیدی به عنوان نقاط قوت شما معرفی می‌ شوند .

بهترین ابزار تحلیل و آنالیز سئو سایت

در حال حاضر تمامی افراد در پی انتخاب بهترین سایت آنالیز سئو هستند ، اما باید در نظر داشت که ابزار های ارزیابی و آنالیز سایت متنوعی را می توان مشاهده کرد که برای تکنیک و آنالیز آنلاین سئوی سایت شما قادر هستند که موثر باشند . اما یکی از مهم‌ ترین و بهترین ابزار های آنالیز را کنسول جستجوی گوگل ، کارت گزارش سئو آپ ‌سیتی ، تعیین رتبه وب‌ سایت هاب‌ اسپات بر شمرد .

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید