طراحی سایت با پایتون که یکی از زبان‌های برنامه نویسی مدرن می‌باشد از آن‌جایی که یک برنامه متن باز و رایگان می‌باشد کاربران و حتی کسانی که مبتدی هستند می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگر تا به حال طراحی سایت اناجم نداده اید و می‌خواهید تا شروع به ایجاد سایت کنید پیشنهاد ما به شما این است تا با استفاده از زبان پاتیون استارت کار خود را بزنید چرا که طراحی با این زبان بسیار لذت بخش می‌باشد. طراحی سایت با پایتون از ماژول‌های متنوعی در سمت ادمین برخوردار می‌باشد. طراحی سایت با پاتیون به قدری مورد قبول می‌باشد که حتی در دانکده‌های آکسفورد نیز آن را تدریس می‌کنند که این امر نشان دهنده‌ی ارزش بالای این زبان می‌باشد.

برنامه نویسی

با پیشرفت اینترنت و به کارگیری گوشی های هوشمند و دیگر نرم افزارها ک استفاده از آنها در تمام طول زندگی، برنامه نویسی جزء عرصه های مهم به شمار می رود. اشخاص زیادی به خاطر تمایل به فناوری در این رشته تحصیل می کنند، همچنین بعضی از آنها که شغل خوب دارند ولی به خاطر سودآوری زیاد به آن علاقه نشان دادن و در پی فراگیری و عوض کردن شغل خود بوده اند.
به بیان ساده برنامه نویسی یعنی انجام دستورالعمل هایی که بوسیله ابزارهای هوشمند اجرا می شوند. زمانی که از رایانه بخواهید برنامه ای را اجرا کند باید به شکل برنامه نویسی در چهار چوب رمزهایی آن را در رایانه درج کنید که سیستم مورد نظر با تحلیل آن بتواند خواسته شما را اجرا کنند.
رایانه جهت انجام فرمان ها، زبان هایی مثل فارسی، عربی و دیگر زبان ها را متوجه نمی شود و در همه جهان جهت انجام دستور العمل ها به رایانه از راه برنامه نویسی رمزهایی به شکل دو عدد ۰ و ۱ در حافظه آن درج می شوند.

زبان های برنامه نویسی گوگل

هنگامی که در پی یافتن یک زبان برنامه نویسی کاربردی و مفید هستید، خوب است کمی به اطراف خود دقت کنید و مشاهده نمایید که کمپانی های وسیع حوزه تکنولوژی هم اکنون برای برنامه های خود چه زبانی را به کار می گیرند؛ با اینکه گوگل از وسیع ترین کمپانی های در زمینه نرم افزار به شمار می رود، باید توجه کنید که این کمپانی چه نوع زبان هایی را جهت انجام برنامه های خود به کار می گیرند.
گوگل از زبان هایی چون تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت در قسمت های پیشین برنامه هایش استفاده می کند. اما در قسمت های سرور از زبان هایی مثل C++، جاوا و سایر کمک می گیرد.

زبان برنامه نویسی مورد تایید گوگل

جاوا اسکریپت :

چنانچه زمانی را به طراحی سایت مشغول بوده اید. مطمئنا با زبان جاوا اسکریپت آشنا شده اید. کاربرد این زبان برای چیدمان قسمت های تعاملی سایت می باشد. جاوا زبانی جاری و شئ گرا می باشد که اصولا در قسمت های پیشین سایت قرار می گیرد. البته با وجود موفقیت های حاصل شده این زبان برای قسمت سرور نیز استفاده می شود.

تایپ اسکریپت:

این زبان به وسیله شرکت مایکروسافت طراحی شده است و در مقایسه با جاوا پیشرفته تر و جدیدتر می باشد. کمبودها و محدودیت های موجود در زبان جاوا در این زبان رفع شده است.
رمز های نگاشته شده به این زبان به زبان جاوا اسکریپت تغییر پیدا می کند، در هر صورت هر دو زبان پرطرفدار می باشند. چنانچه افراد بخواهند کار برنامه نویسی انجام دهند باید به دو زبان فوق آشنایی کافی داشته باشند.

زبانC وC++ :

این دو زبان مجهز به برنامه شئ گرا می باشند که از طریق آن ها فعالیت های وسیع قابل انجام هستند. در حقیقت می شود اظهار داشت که زبان C سر دسته خیلی از زبان هایی می باشد که افراد هم اکنون از آنها بهره می گیرند. ولی زبان c++ در مقایسه با زبان C کارکرد بسیاری دارد و سری جدیدتری به شمار می رود. این زبان ها هم مثل جاوا یکی از شروط مهم جهت اجرای خیلی از فعالیت های برنامه نویسی می باشد برای همین خوب است که آن ها را مثل زبان پایه آموخت.

زبان GO:

زبانی است که خیلی از افراد به آن آشنایی ندارند و طرح آن خود گوگل می باشند. شباهت زیادی به زبانC دارد ولی با این وجود دارای تفاوت هایی هستند. زبان GO دارای ویژگی هایی چون ایمنی و حافظه جمع کننده مطالب غیر ضروری به شکل اتومات است. با این که مثل دیگر زبان ها محبوبیت ندارد اما باز هم آموزش آن برای افراد ارزش زیادی دارد.

زبان های برنامه نویسی گوگل

زبان جاوا:

زبانی همه کاره بوده که خیلی از برنامه نویس ها از آن استفاده می کنند. دارای کاربردهایی چون برنامه نویسی موبایل، دسکتاپ، پردازشگر ها و... می باشد. جزء زبان هایی است که با آموختن آن ، قادر به انجام کارهای وسیع خواهید بود.

زبان پایتون:

گوگل مدارک و اسناد زیادی را جهت آموزش این زبان ارائه داده است. چرا که پایتون را به طور ویژه ای به کار می برد. هنگام آموزش ماشین شرکت آن روی زبان پایتون حساب باز کرده است زیرا فراگیری آن نسبت به دیگر زبان ها راحت و آسان است.

زبان فریموریک Node Js :

هر چند که از نظر فنی ، زبان برنامه نویسی به حساب نمی آید. ولی می شود که به عنوان چارچوب به آن توجه نمود. ولی کاربردهای زیادی دارد که می تواند به شما کمک کند. این زبان به گسترش دهندگان این امکان را می دهد تا رمز های جاوا اسکریپت خود را بیرون از مرورگر انجام دهند. در حقیقت شما قادر خواهید بود که جاوا اسکریپت را به عنوان زبان برنامه نویسی به کار گیرید. طراحی زبان فریمورک تغییری مهم و اساسی در حوزه برنامه نویسی بود، چرا که موجب قدرتمند شدن زبان جاوا اسکریپت شده است.

تاریخچه ی طراحی سایت پایتون

طراحی سایت پایتون از سال 1980 میلادی توسط آقای روسوم که در زمینه ی برنامه نویسی فعالیت داشتند ، رایج گردید . اقای روسوم از تجربه ی خود در زمینه ی زبان abc و مطالعاتشان بر روی Modula-3 استفاده می کنند و نام آن از یک سریال کمدی به نام Monty Python’s Flying Circus برگرفته شده است .

پایتون در طراحی سایت چیست ؟

پایتون زبان برنامه‌نویسی ای با سطح بالا می باشد که به وسیله‌ آن فرآیند برنامه‌نویسی به آسان تر و با سرعت بالاتری انجام می‌پذیرد . این زبان برنامه نویسی چند الگویی می باشد و برنامه نویس ملزم به رعایت الگوی خاصی نیست .
الگو های رایج زبان برنامه نویسی پایتون در طراحی سایت :
• الگوی دستوری
• الگوی رویه‌ای
• الگوی تابعی
• الگوی شی گرایی
جدا از پشتیبانی الگوی برنامه‌نویسی شی‌گرا، علاوه بر اینکه طراحی سایت پایتون از الگوی برنامه نویسی شی گرا استفاده می کند ، ساختار پایتون نیز کاملا شی‌گراست .

مزایای استفاده از پایتون در طراحی سایت

• سهولت در تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس بزرگ درطراحی سایت
• امکان کنترل هویت کاربران هنگام توسعه ی طراحی سایت
• افزایش امنیت و سرعت در طراحی سایت
• امکان ایجاد پنل مدیریتی یکپارچه در طراحی سایت
• امکان تولید سامانه های جدید در طراحی سایت
• امکان طراحی سایت بر اساس خواسته های کارفرما

ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی با پایتون از ویژگی‌های زیادی برخوردار می‌باشد که می‌توان به رایگان بودن آن ، متن باز بودن و سورس بسته بودن آن اشاره کرد. همچنین کار با پایتون راحت می‌باشد یعنی گویی این زبان برای تازه واردان طراحی شده است. پایتون به شما این اجازه را می‌دهد تا با کدهای کمی در عوض کارهای زیادتری انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت با پایتون این است که شما را به سوی یادگیری زبان‌های دیگر سوق می‌دهد. با استفاده از این زبان می‌توانید ایده پردازی کنید. همچنین دارای منابع زیادی می‌باشد.

نمونه سایت‌ با پایتون

پایتون یکی از زبان‌های بسیار پرکاربردی می‌باشد که باعث پیشرفت بسیاری از شرکت‌ها همچنین زبان‌های برنامه‌نویسی شده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای نوشتن برنامه خود از این زبان استفاده کرده‌اند شرکت‌هایی مانند گوگل (Google) یوتوب (Youtube) فیسبوک (Facebook) اینستاگرام (Instagram) موزیلا (Mozilla) و بسیاری از شرکت‌های دیگر می‌توان نام برد.

انواع فریمورک‌های پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون Python که هر روزه در حال تبدیل شدن به زبان محبوب افراد و برنامه نویسان می‌باشد از فریم‌ورک‌های بسیاری برخوردار می‌باشد که در این بخش آن‌ها را برای شما ارائه می‌دهیم که عبارتند از:
فریم‌ورک DJANGO
DJANGO یک از فریم‌ورک‌های شگفت انگیز و محبوب می‌باشد که از طریق زبان پایتون برای طراحی وب و اپلیکیشن به کار می‌رود با استفاده از قابلیت‌هایی که دارد از جمله: توسعه سریع اپلیکیشن و اسنفاده آسان همچنین عملکرد بالای آن. به جذب بسیاری از کاربران اقدام نمی‌نماید.
فریم‌ورک FLASK
Flask که یکی دیگر از فریم‌ورک‌هایی می‌باشد که برای توسعه وب با زبان جاوا مورد استفاده قرار می‌گیرد که برنامه‌نویسان زیادی از آن استفاده می‌کنند چرا که به راحتی نیازهای برنامه نویسان را حل می‌کند.
فریم‌ورک WEB.PY
فریم‌ورک Web.Py بکی دیگر از فریم‌ورک‌هایی می‌باشد که ساده و قدرتمند می‌باشد و استفاده از آن بسیار راحت و نیازی به متخصصی نمی‌باشد.
فریم‌ورک WEB2PY
WEB2PY یک فریم‌ورک همه منظوره که بسیار ایمن و سریع می‌باشد از ویژگی‌های مهمی که می‌توان به این فریم‌ورک اشاره کرد ایجاد و ویرایش مدیریت و وب اپلیکیشن از هر زمان و مکان از طریق مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم اشاره کرد.
فریم‌ورک Pyramid
این فریم‌ورک برای توسعه اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد این فریم‌ورک قابلیت‌های کاربردی بسیاری برای توسعه دهندگان دارد که در نسخه‌های 3و4 پایتون پشتیبانی می‌شود. فریم‌ورک CherryPy این فریم‌ورک که برای برنامه نویسی شی‌گرا مناسب می‌باشد در هر سیستم عاملی پشتیبانی می‌شود مانند لینوکس، ویندوز و مک. این فریم‌ورک ابزارهای مانند احراز هویت کاربران سیستم ذخیره داده‌ها پلاگین‌ها و دیگر قابلیت‌ها را دارد.

آموزش طراحی سایت با پایتون

اگر به طراحی سایت علاقمند هستید و می‌خواهید تا آموزش ببینید می‌توانید با خواندن کتاب‌ها و مقالات آموزشی که در اینترنت وجود دارد به آموزش طراحی سایت با پایتون بپردازید سپس با دیدن ویدیوهای آموزشی نیز به راحتی آن را آموزش ببینید همچنین دوره‌های آموزش طراحی سایت با پایتون در برخی آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود که می‌توانید با ثبت نام در دوره‌ها به یادگیری این زبان بپردازید.

سخن پایانی

زمانی که افراد از برنامه های موبایل، خودپرداز و انواع نرم افزارها بهره می گیرند، در حقیقت از نرم افزار برنامه نویسی استفاده می کنند. در آینده برنامه نویسی همچنان یکی از رشته های سود آور و گوناگون خواهد بود. البته پیشرفت و موفق شدن در این حوزه نیازمند رشد استعداد ، توان حل مسائل، فراگیری علم در دانشگاه می باشد. برای فراگیری آن باید شرایطی چون داشتن انگیزه، برنامه ریزی صحیح، آشنا بودن با زبان انگلیسی، شکیبایی و... را داشته باشید.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید