در اصطلاح فارسی از وب سایت به عنوان تارنمای جهان گستر یاد می شود . کار اصلی آن دادن اطلاعات به کاربران می باشد به همین خاطر افراد به طراحی وب سایت می پردازند . به طور کلی وب از جمله سرویس هایی است که دسترسی به اسناد متصل به یکدیگر را با کمک اینترنت میسر می سازد . معمولاً افراد مفهوم وب و اینترنت را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند ؛ چرا که به جز وب سرویس های دیگری اعم از انتقال فایل ، پست الکترونیک و غیره بر روی اینترنت یافت می شود . در نتیجه اینترنت یک سیستم جهانی بر گرفته از مجموعه قواعدی مشترک است که تحت عنوان " پرتکل " شناخته می شود که توانسته به یکدیگر متصل شوند و بدین وسیله کاربران زیادی در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط برقرار می سازند .

افراد به منظور طراحی فرایند طراحی وب سایت باید یکسری مراحلی را طی نمایند از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره نمود :

نیاز سنجی :

این یکی از مراحل است که شخص جهت طراحی وب سایت باید پشت سر بگذارد . در این مرحله باید مشخص کند که هدف از ایجاد وب سایت چیست ؟ برای میسر شدن این هدف فرد باید عمدتاً با افراد مطلع مصاحبه کند تا پاسخ قاطعی را برای این پرسش به دست آورد .

تهیه طرح اولیه برای طراحی وب سایت مورد نظر :

در این مرحله فرد پس از این که به هدف طراحی وب دست یافت ، باید بخش های اصلی و فرعی یک وبسایت را مشخص نماید . بخش های اصلی کمک می‌کند تا اهداف وب سایت محقق شود و بخش های فرعی برای جذب کاربر معمولاً خدمات جذابی را ارائه می‌کند . سپس شخص باید ساختار سایت را نیز طراحی کند . پس از انجام این امر باید روش جستجو اطلاعات و داده ها را در وب سایت تصمیم گیری نماید . وی باید مشخص سازد که اجزاء تشکیل دهنده یک سایت چیست .

نمونه سازی برای طراحی سایت کسب و کار

تهیه محتوا :

فرد به منظور تهیه محتوا باید به چند مورد توجه داشته باشد مثلاً متن که حاوی نوشته ها و اسناد قابل دانلود باشد ، فایل های اجرایی که شامل افزونه های مورد نیاز مرورگر و فایل برنامه های قابل دانلود و ... است ؛ مالتی مدیا که شامل مجموعه ای از تصاویر و فایل های صوتی - تصویری مرتبط با تبلیغات ، عکس هایی از محصولات و ... است .

پیاده سازی : در طراحی وب سایت در مرحله پیاده سازی یکسری پرسش های ایجاد می‌شود که شخص باید حتماً برای آن‌ ها جوابی پیدا کند بعنوان مثال :

با توجه به برآورد صورت گرفته در مورد حجم اطلاعات و تعداد کاربران ، چه امکانات ســخت افزاری جهت راه اندازی یک وب سایت لازم و ضروری است ؟

بر اساس طرح وبسایت ، پیاده سازی آن با استفاده از چه ابزار ها و فنآوری هایی امکان پذیر است ؟

مرحله آماده سازی و انتشار :

در این مرحله شخص باید نام دامنه را انتخاب نماید و به تهیه فضای میزبانی آن نسبت به آماده‌سازی و همچنین انتشار وب سایت بر روی سرور وب بپردازد .

اشکال زدایی و انتشار :

افرادی که متمایل به طراحی وب سایت جهت امور مختلفی همچون راه اندازی یک کسب و کار هستند پس از اینکه مراحل فوق را انجام دادند ، باید به رفع اشکالات موجود در یک وب سایت ، پیش از انتشار آن بپردازند .

به طور کلی طراحی وب به روند برنامه ریزی ، مفهوم سازی و ساخت مجموعه فایل های الکترونیکی است که ساختار ، طرح ، تصاویر ، رنگ ، گرافیک ، سبک متن و غیره را مشخص می سازد تا صفحات را به کاربران سایت ارائه دهد .

از جمله انواع متداول طراحی وب سایت می توان موارد زیر را برشمرد :

انواع رایج طراحی های وب سایت حاوی طراحی وبسایت رسمی یک شرکت ، طراحی بصری تجارت الکترونیکی ، طراحی رابط کاربری صفحه وب ، طراحی وب سایت فعالیت های پروژه ای ، طراحی تبلیغاتی محصولات جدید وارد شده به بازار است و همانگونه برندسازی شخصی در کسب و کار ممکن است که افراد درگیر انواع اینگونه فعالیت ها در کسب و کار روزانه خویش شود در نتیجه ابتدا بایستی از جنبه های ویژه مربوط به طرح بندی مهارت های نرم افزاری ، پردازش تصاویر و غیره آغاز کنند .

افراد برای اینکه به طراحی وب سایت بپردازند باید به عنوان یک طراح وب خوب مهارت اساسی را داشته باشند :

۱- اصول طراحی بصری .

۲- طراحی تعاملی .

۳- قوانین seo .

۴- تسلط بر حداقل یک نرم افزار کد نویسی .

۵- فتوشاپ .

۶- طراحی چیدمان .

۷- آشنایی با محصول شرکت و گروه کاربران .

۸- زبان برنامه نویسی پایه .

۹- ترکیب رنگ .

ساخت سایت کسب و کار

آگاهی از برخی زبان های کد نویسی به افراد کمک می کند تا به سطح بعدی مهارت ها دست یابد . حتی اگر فرد کد نویسی را بلد نباشد باید بداند که معمولاً چه فناوری هایی به او در دستیابی به افکت نهایی کمک خواهد کرد .

برخی از عناصر کلیدی طراحی وب سایت به شرح زیر است :

فونت :

در واقع فونت های شخصی سازی شده ، ممکن است برای کاربران سرگرم کننده یا بیان کننده باشد ، اما همیشه به صورت کاربردی عمل نمی کند . اگر شما به دنبال یک وب سایت قابل خواندن هستید در نتیجه مناسب ترین فونت را برای آن برگزینید .

رنگ : جالب است بدانید که ترکیب نمودن رنگ ها درون یک وب سایت نشان از ترجیحات زیبایی شناسی طراح وب دارد و به طور کاملا مستقیم بر روی درک بیننده تاثیر خواهد گذاشت .

چیدمان :

برای طراحی وب سایت ، چیدمان یک وب سایت بسیار حائز اهمیت است ؛ زیرا طراحی چیدمان بر سطح بالایی از وحدت تکنولوژی و هنر متمرکز گشته است . در حقیقت طراحی چیدمان وب به ترکیبی از عناصر بصری همچون تصاویر و متن گفته می شود تا بدین وسیله وب سایت زیبا تر مشاهده شوند و هم چنین حرکت در میان آن ها آسان‌تر باشد . چیدمان ، یک شکل مهمی از ارتباطات بصری و بخش جدایی ناپذیر از طراحی وب می باشد .

محتوا : بخش اصلی طراحی وب محتوا است ، که به عنوان یک عنصر کاملا ضروری در طراحی وب به شمار می‌آید ؛ زیرا این بخش ارائه دهنده پیام اصلی است .

گرافیک :

به طور کلی تصاویر به کاربران یک احساس بصری را وارد می کند تا جایی که شدت آن نسبت به متن بیشتر است در واقع با انتخاب تصاویر بسیار جذاب و زیبا قادر هستند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب نمایند .همینطور تاثیر طراحی سایت در کسب و کار شامل این مطالب می باشد.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید