فروشگاه ساز راه حلی عالی برای افراد، کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک برای راه اندازی طراحی سایت فروشگاهی بدون استخدام توسعه دهنده هستند. با این حال، پیدا کردن بهترین فروشگاه ساز می تواند برای مبتدیان دشوار باشد.

سایت سازهای زیادی در بازار وجود دارد، چگونه می دانید کدام یک مناسب برای شماست؟ پاسخ واقعی به بهترین فروشگاه ساز بر اساس نیازهای خاص شما متفاوت خواهد بود. در این مقاله، با بررسی مزایا و معایب محبوب ترین گزینه ها، به شما کمک می کنیم تا بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنید.

یک فروشگاه ساز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

1. سهولت استفاده

از آنجایی که یک فروشگاه ساز به گونه ای طراحی شده است که افراد عادی را قادر می سازد تا یک وب سایت را با بیشترین سرعت و به آسانی ایجاد و راه اندازی کنند، استفاده از آن باید آسان و ساده باشد. اگر استفاده از فروشگاه ساز دشوار باشد یا اگر رابط کاربری گیج کننده باشد، کاربران باید به دنبال یک فروشگاه ساز دیگر می‎روند. کاربر نباید ساعت‌ها وقت اضافی صرف کند تا بفهمد چگونه می‌تواند با فروشگاه ساز کار کند.

بهترین فروشگاه ساز رایگان

2. کیفیت قالب ها و تم های طراحی سایت

مهم نیست که فروشگاه ساز چقدر کاربرپسند باشد اگر قالب ها فاقد کیفیت باشند. وقتی صحبت از قالب می شود، انتظار می رود از طرح های تمیز، مدرن، سازگار با موبایل و قابل تنظیم استفاده کنید. برای بررسی انواع تم های طراحی سایت وارد شوید.

صدها قالب تمیز و مدرن را خواهید دید که بیش از 10 دسته اصلی را شامل می شود. هر قالب دارای یک حالت پیش‌نمایش کامل است. این به شما امکان می‌دهد با اطمینان بیشتری قالب خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، همه قالب‌ها کاملاً قابل تنظیم و برای موبایل آماده هستند.

3. گزینه های سفارشی سازی قالب طراحی وب سایت

همچنین باید بتوانید ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید. اکثر فروشگاه سازها به شما این امکان را می دهند که به راحتی رنگ، فونت، طرح و پس زمینه وب سایت خود را از طریق ویرایشگر تغییر دهید. برخی حتی به شما امکان دسترسی به کدهای HTML/CSS قالب را برای سفارشی سازی طراحی سایت پیشرفته تر می دهند. علاوه بر این، هر عنصر با گزینه‌های سفارشی‌سازی خاص خود از جمله افکت‌ها، حاشیه و سایه و موارد دیگر همراه است.

4. طرح بندی صفحات وب از قبل قالب بندی شده

الگوی طراحی وب سایت شما با ارائه عناصر اولیه طراحی به شما یک شروع عالی می دهد. مثل چیدمان، رنگ، سبک قلم و غیره. اما اگر نیاز به اضافه کردن صفحه بیشتری داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید چه؟ اینجاست که صفحه‌آرایی‌های از پیش طراحی شده و از پیش پر شده به کار می‌آیند. به زبان ساده، طرح‌بندی‌های صفحه از پیش پر شده دارای مکان‌هایی برای تصاویر، متن و سایر عناصری هستند که معمولاً در نوع صفحه خاص یافت می‌شوند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد و سپس محتوای نمونه را با محتوای خود جایگزین کنید.

5. راه حل های تجارت الکترونیک

اگر قصد فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی را در وب سایت خود دارید، باید مطمئن شوید که فروشگاه سازی که انتخاب می کنید راه حل ها و ابزارهای تجارت الکترونیک را ارائه می دهد. برخی از فروشگاه سازها یک فروشگاه آنلاین داخلی ساده را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به یک برنامه یکپارچه را ارائه می دهند. اما برخی فروشگاه سازهای اختصاصی تجارت الکترونیک نیز وجود دارند که به شما امکان می دهند یک فروشگاه آنلاین کامل با تمام ابزارها و برنامه های تجارت الکترونیک پیشرفته برای حمل و نقل، پرداخت و مقایسه بسازید.

ویژگی های فروشگاه ساز

6. فرم ساز

فروشگاه ساز باید به شما اجازه دهد فرم های تماس را به راحتی و بدون مشکل ایجاد کنید. همچنین باید بتوانید فیلدهای فرم را سفارشی کنید تا فرم هایی متناسب با نیازهای شما ایجاد کنید، چه فرم تماس، فرم ثبت نام یا فرم ارسال بازخورد. اما همه فرم سازها به طور یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها بسیار قابل تنظیم هستند و به شما امکان می دهند هر تعداد فیلد فرم را که می خواهید ایجاد کنید. برخی از فرم سازها سفارشی سازی های بسیار محدودی را ارائه می دهند و فقط به شما امکان می دهند فیلدهای متنی را اضافه کنید. همچنین می‌توانید تنظیماتی مانند امنیت و حفاظت (مانند CAPTCHA)، پیام‌های تأیید سفارشی و تنظیمات اعلان را سفارشی کنید.

7. گالری تصاویر و ویرایش تصاویر

یکی دیگر از ویژگی های مهم فروشگاه ساز، ویرایش و نمایش تصاویر است. باز هم، برخی از فروشگاه سازها، طرح‌بندی‌های گالری تصاویر و گزینه‌های سفارشی‌سازی چشمگیرتری را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از آنها کمی ضعیف هستند. علاوه بر نمایش تصاویر، فروشگاه ساز شما باید دارای قابلیت های ویرایش تصویر باشد تا بتوانید به راحتی اندازه آن را تغییر دهید، برش دهید و جلوه های تصویر را مستقیماً از ویرایشگر خود اضافه کنید.

8. ابزار وبلاگ نویسی

کار اصلی یک فروشگاه ساز، ساختن یک وب سایت است، نه یک وبلاگ. بنابراین طبیعی است که قابلیت های وبلاگ نویسی آن در مقایسه با وردپرس یا سایر پلتفرم های وبلاگ نویسی کم باشد. اکثر سازندگان وب سایت تمام ابزارها و ویژگی های اولیه وبلاگ خود را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال: افزودن پست، مدیریت نظرات، تنظیم دسته بندی وبلاگ و اجرای اشتراک گذاری اجتماعی.

9. قابلیت اشتراک گذاری اجتماعی

یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و دکمه‌های اشتراک‌گذاری ویژگی‌های مهمی هستند که در یک فروشگاه ساز باید به دنبال آن باشید. به عنوان مثال، در مورد فیس بوک، باید به شما امکان اضافه کردن دکمه لایک و/یا اشتراک گذاری فیس بوک را بدهد. توییتر، اینستاگرام، پینترست، گوگل پلاس، لینکدین و دیگر پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی نیز مشابه است. خوشبختانه، اکثر فروشگاه سازها دارای دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی یکپارچه هستند که می توانید به راحتی آنها را در صفحات وب خود اضافه کنید.

علاوه بر این، می توانید شبکه‎های اجتماعی را نیز در وب سایت خود اضافه کنید. می‌توانید تا ۱۲ پروفایل مختلف رسانه‌های اجتماعی را در وبسایت خود پیوند دهید. از جمله فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، ویمئو، فلیکر و موارد دیگر. پس تاثیر شبکه های اجتماعی در طراحی سایت را جدی بگیرید.

10. تجزیه و تحلیل وب سایت و گزارش

فروشگاه ساز باید به شما اجازه دهد تا بازدیدکنندگان روزانه را ردیابی کنید. به این ترتیب تعیین کنید چه صفحاتی در وب سایت شما محبوب هستند. فروشگاه ساز باید ابزار داخلی تجزیه و تحلیل وب سایت را ارائه دهد و امکان ادغام Google Analytics را فراهم کند. می توانید مستقیماً از داشبورد حساب خود به گزارش های آمار وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری

از بین فروشگاه سازهای محبوب مانند وردپرس، ووکامرس و غیره با توجه به نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اما اگر کماکان سردرگم هستید می توانید مشاوره رایگان با تیم متخصص نونگار پردازش داشته باشید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید