به عنوان یک طراح وب، داشتن یک قرارداد قانونی برای وجه کاری شما و مشتریانتان ضروری است. شما باید مطمئن شوید که دستمزد خود را دریافت می کنید و کارفرمایان می خواهند در قبال مبلغی که پرداخته خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند. قراردادهای طراحی وب راه حل عالی برای اطمینان از اینکه هر دو طرف در مورد محدوده کار، پرداخت ها و عواقب احتمالی در شرایط یکسان دارند، مناسب است. بنابراین، بیایید به بررسی قرارداد طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم.

قرارداد طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

قرارداد طراحی سایت فروشگاهی یک توافق نامه الزامی قانونی بین شما و مشتری است. معمولاً شامل یک نمای کلی، محصولات قابل تحویل خاص، انتظارات طرفین، پرداخت‌ها و استانداردهای تأخیر در پرداخت، شرایط و ضوابط قانونی و غیره است. اکنون که می دانید قرارداد طراحی سایت فروشگاهی چیست، بیایید بررسی کنیم که چرا به آن نیاز دارید.

قرارداد طراحی سایت فروشگاهی چیست

چرا به قرارداد طراحی وب نیاز دارید؟

اگر از 20 طراح وب با تجربه بپرسید که آیا به قرارداد نیاز دارید و من تضمین می کنم که هر یک از آنها بله را خواهند گفت و به دنبال آن استدلال هایی شامل "حمایت"، "دعوای حقوقی"، "دریافت پول" و غیره وجود دارد. اول و احتمالاً مهم‌تر از همه، باید از مشتریان خود بخواهید که هر بار که با آنها کار می‌کنید، قرارداد امضا کنند. فرقی نمی کند که اولین بار باشند یا ده ها بار با آنها کار کرده اید. بسیار مهم است که در مورد محدوده و شرایط کار به توافق برسید.

در اینجا پنج دلیل دیگر وجود دارد که چرا به یک قرارداد طراحی وب نیاز دارید:

• محدوده پروژه را تعیین می کند
• تاریخ شروع و پایان می دهد
• انتظارات گردش کار را تعیین می کند
• روش پرداخت را تعریف می کند
• صلاحیت قضایی را در آن شرایط دشوار ایجاد می کند

1. محدوده پروژه را تعیین می کند

قرارداد طراحی وب، محدوده کل پروژه را مشخص می کند. مهم نیست چقدر کوتاه یا طولانی باشد. این شامل هر گونه خدمات و تحویل برنامه ریزی شده و با محدوده برای پروژه است. در حالی که یک پیشنهاد طراحی وب تا حدودی پروژه را مشخص می کند، اغلب اوقات ممکن است پس از شروع پروژه، محدوده پروژه تغییر کند. به همین دلیل، یک قرارداد باید به طور کامل دقیق باشد.

2. تاریخ شروع و پایان می دهد

یک قرارداد طراحی وب همچنین تاریخ شروع، تاریخ پایان و هر نقطه عطف مهمی را مشخص می کند. اکثر طراحان وب برای اینکه نه تنها خود، بلکه مشتریان خود را نیز در قبال ضرب الاجل ها پاسخگو نگه دارند، بر قراردادها تکیه می کنند. ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که منتظر محتوای یک مشتری باشید تا سایت خود را تمام کند و این ممکن است مهلت را به عقب براند. اینجا جایی است که می‌توانید از قرارداد برای دریافت محتوا استفاده کنید. در غیر این صورت هزینه‌های تأخیر از آنها دریافت می‌شود.

3. انتظارات گردش کار را تعیین می کند

بسته به مشتریان شما، آنها ممکن است گردش کار طراحی وب را درک کنند اما برخی درکی از این گردش ندارند. چندین مرحله و فرآیندهای بازبینی وجود دارد که باید در تمام پروسه ساخت سایت انجام شود.

4. روش پرداخت را تعریف می کند

مسلماً قرارداد بهترین راه برای اطمینان از دریافت حقوق است. ممکن است برخی استدلال کنند که فاکتور بهترین راه است، اما اگر مدتی در این زمینه بوده‌اید، می‌دانید که وقتی فاکتور ارسال می‌کنید، مشتریان همیشه بلافاصله پرداخت نمی‌کنند. یک قرارداد از نظر قانونی الزامی است. بنابراین اگر مشتری به ایمیل‌ها، تماس‌ها یا صورت‌حساب‌های شما پاسخ نمی‌دهد، قرارداد را به عنوان یک برگ برنده در اختیار دارید.

مهم است که توجه داشته باشید که زمان و مهارت‌های شما باید محافظت شود. به خصوص اگر تمام کارها را برای مشتری انجام می‌دهید و او از پرداخت هزینه طراحی سایت امتناع می‌کند. قرارداد بهترین شکل محافظت از شما و کسب و کارتان است.

5. صلاحیت قضایی

شما ممکن است همه کارها را درست انجام دهید و همه تصمیمات درست را بگیرید، اما ممکن است همچنان در کار با مشتری مشکل داشته باشید. ممکن است زمانی پیش بیاید که مشتریان اقلام تحویلی طراحی مورد نیاز برای ایجاد سایت را برای شما ارسال نکنند، بنابراین ساخت آن بیشتر طول می کشد. یا ممکن است مشتری درخواست کار بیشتری کند که خارج از محدوده این پروژه است. قرارداد سندی است که می توانید به آن مراجعه کنید.

زمانی که مشتری درخواست بیشتری می کند یا پایان پروژه را متوقف نمی کند. مثل همیشه، اگر مشکلی وجود داشت، می توانید با وکیل خود مشورت کنید. بهترین دلیل برای داشتن قرارداد طراحی وب، مسئولیت پذیری و محافظت از هر دو طرف درگیر است. شما می خواهید مطمئن شوید که برای هر و همه کاری که برای مشتری انجام می دهید دستمزد دریافت می کنید و مشتری کاری را که برای آن به شما پول می دهد می خواهد. یک قرارداد تضمین می‌کند که هر دو طرف به محدوده کار، هزینه آن، پرداخت‌های اضافی که باید انجام شود و غیره پایبند هستند. اکنون که دلایل زیادی برای داشتن یک قرارداد طراحی وب می‌دانیم، بیایید ببینیم چه مواردی وجود دارد. شما باید شامل شود.

چرا به قرارداد طراحی وب نیاز دارید

در قرارداد طراحی وب خود چه مواردی را باید لحاظ کنید

بزرگترین سوالی که اکثر طراحان وب می پرسند این است که چه چیزی را در قراردادهای طراحی وب خود بگنجانند. بخش‌ها و اصطلاحات مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن بگنجانید.

در اینجا چند بخش وجود دارد که باید در قرارداد طراحی وب خود لحاظ کنید:

1. یک مرور کلی
2. محدوده کار
3. زمان بندی پرداخت
4. قراردادها و مسئولیت ها
5. مسائل حقوقی

1. یک مرور کلی

نمای کلی اغلب تنها چیزی است که مشتری به طور کامل می خواند، بنابراین ترسیم واضح پروژه در چند پاراگراف مهم است. آن را مختصر نگه دارید و جزئیات اضافی را برای بخش بعدی ذخیره کنید.

2. محدوده کار

حیطه کاری، هر محصول و خدماتی را که در حیطه پروژه است، مشخص می کند. برای دامنه کار، اطمینان حاصل کنید که توضیحاتی همراه با آن وجود دارد که بیان می‌کند چیست، چگونه با کار مرتبط است و از شما و مشتری چه انتظاری می‌رود.

3. زمان بندی پرداخت

اکثر طراحان وب می‌دانند که جزئیات پرداخت را درج کنند، اما شما می‌خواهید مطمئن شوید که برنامه پرداخت را نیز درج کرده‌اید. خواه این به معنای پرداخت بر اساس نقاط عطف باشد یا بر اساس تاریخ. مشخص کردن به مشتری به طور واضح باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در آینده می شود.

4. قراردادها و مسئولیت ها

این بخش ضروری است زیرا جزئیات پرداخت، هزینه های تاخیر احتمالی، تحویل دیرهنگام و موارد دیگر را مشخص می کند. این بخشی است که اکثر مشتریان باید به آن توجه کنند ولی اغلب اوقات به آن توجه نمی کنند، و بعداً درخواست می کنند کارهای بیشتری انجام شود که خارج از محدوده کار است. یک راه عالی برای سازماندهی این بخش، فهرست کردن نرخ و تخمین‌های خود، برنامه پرداخت و سپس هرگونه پرداخت اضافی که می‌توانید پیش‌بینی کنید، است.

5. مسائل حقوقی

بخش‌های زیادی وجود دارد که فقط یک وکیل می‌تواند برای شما پر کند. بنابراین بدانید و درک کنید که می‌خواهید چه چیزی را در قرارداد خود لحاظ کنید و سپس آن را برای تایید نهایی نزد یک وکیل ببرید.

در قرارداد طراحی وب خود چه مواردی را باید لحاظ کنید

نتیجه

هر طراح وب باید یک قرارداد قانونی داشته باشد. همیشه قبل از ارسال قرارداد طراحی وب به مشتری با یک وکیل مشورت کنید تا بتوانید از حق و حقوق خود محافظت کنید.

نوشتن یک قرارداد از ابتدا (یا حتی به روز رسانی قرارداد موجود) می تواند مشکل باشد و مانند یک پروژه بزرگ به نظر برسد. به همین دلیل است که ما این چک لیست قرارداد طراحی وب رایگان را ایجاد کردیم تا بتوانید بررسی کنید و مطمئن شوید همه چیز مورد نیاز خود را دارید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید