برای رساندن سایت خود در رنکینگ اول گوگل باید سایت را بهینه سازی کنیم، برسی اینکه چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم بصورت کلی طی کردن مراحل بهینه سازی سایت و استفاده از ابزار های مناسب سئو برای رتبه بندی سایت و قرار دادن آدرس سایت شما در 10 سرچ اول گوگل است.

در صورتی که شما یک نتیجه مرتبط با سایت خویش را در نتایج گوگل مشاهده نکردید ، می‌تواند به این معنا باشد که سایت ویژه شما در موتور جستجوی گوگل ایندکس نشده است ، با این وجود شما باید یک سری اقداماتی را به منظور معرفی سایت خویش برای گوگل انجام دهید .

گوگل بر این باور است که Web Crawlers ، هر روزه میلیارد ها سایت را مورد با ارزیابی و بررسی قرار می دهد و در صورتی که سایت شما از مقابل آن ها رد شده باشد نشان دهنده یکی از دلایل زیر است :

وبسایت ویژه شما به همین تازگی ها در دسترس بوده است و Web Crawlers هنوز به وب سایت شما وارد نشده است . بنابراین بهترین راه این است که شما تا دو هفته پس از راه اندازی سایت خویش منتظر بمانید . طراحی و راه اندازی یک وب سایت به گونه ای است که جستجوی محتوای سایت را برای Web Crawlers دشوار می سازد . به طور کلی ربات های گوگل در چنین شرایطی قادر نیستند که به صورت اثربخشی به ارزیابی محتوای یک وب سایت بپردازند ، توجه داشته باشید که گوگل به هنگام ارزیابی محتوای یک وب سایت با اشتباه روبرو شده است پس قوانین گوگل برای نمایش را با دقت بررسی کنید.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

افرادی که دارای کسب و کارهای آنلاین هستند معمولاً علاقه بسیاری دارند که در جایگاه اول گوگل قرار بگیرند ؛ چرا که کسب رتبه اول و یا کسب یکی از سه رتبه های اول در گوگل نشان دهنده افزایش ترافیک سایت و همچنین دارا بودن پتانسیل فروش و دیده شدن در کسب و کار ها می باشد . اما در این باره باید بگوییم که متاسفانه کسب رتبه اول خیلی کم ممکن است پیش بیاید ، حتی برای آن دسته از افراد ماهر که برای رسیدن به رتبه اول با دیگران در حال رقابت هستند به سختی تلاش می‌ کنند تا به این جایگاه برسند . اما در اینجا این سوال ایجاد می‌ شود که چگونه افراد دارای کسب و کارهای معمولی برای رسیدن به این رتبه امیدوار هستند ؟ البته توجه داشته باشید که برای رسیدن به رتبه اول هیچ راه تضمینی وجود ندارد . اولین موضوعی که شما بایستی درباره گوگل آگاهی داشته باشید این است که گوگل تنها اینترنت نیست ، زمانی که سایت شما در گوگل به نمایش گذاشته نمی شود ، بدین معنا نیست که آن را در اینترنت ندارید بلکه وب سایت مخصوص شما می تواند به طور زنده در اینترنت بدون دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل در طراحی سایت برای یک کلمه مهم و کلیدی خاص به نمایش گذاشته شود . روش گوگل به منظور نشان دادن وب سایت این است که ، گوگل از سیستم ‌های کامپیوتری اتوماتیک برخوردار است و در تمام طول روز به صورت ۲۴ ساعته کار می کند و به طور کاملا تصادفی از سایت‌ های موجود در اینترنت بازدید می کند و سپس عکس های هر صفحه ای را برداشته و آن ها را در یک پایگاه داده بزرگ جای می دهد . روش گوگل و سایر موتورهای جستجو برای نشان دادن وب سایت این است: گوگل دارای سیستم های کامپیوتری اتوماتیک است که در تمام ساعت شبانه روز کار می کند و به طور تصادفی از وب سایت ها در سراسر اینترنت بازدید کرده، عکس های هر صفحه را برداشته و آنها را در یک پایگاه داده عظیم قرار می دهد.

نحوه نمایش باکس اطلاعات سایت در نتایج گوگل

باکس پاسخ های گوگل قسمتی از گراف دانش گوگل را تشکیل می دهد . در واقع این گراف جزء یکی از الگوریتم های گوگل به شمار می آید که همواره سعی می ‌کند تا به اکثر سوالات کاربران به هنگام نتایج جستجوی گوگل پاسخ جامع بدهد . باکس پاسخ های گوگل با استفاده از جدول ها ، لیست ها و جعبه های جانبی بهترین اطلاعات را به هنگام نتایج گوگل برای کاربران ارائه می دهد . اینگونه از اطلاعات از یک سری منابع گردآوری شده و بر اساس آن الگوریتم گوگل تصمیم می گیرد که کدام یک از نتایج را بایستی داخل باکس پاسخ‌ های گوگل به نمایش بگذارد .

تضمین نمایش سایت در گوگل

چطور در صفحه اول گوگل باشیم

برای اینکه شما بتوانید آوردن سایت به صفحه اول گوگل انجام دهید بایستی نسبت به مسئله برندینگ توجه کافی داشته باشید . کاربران وقتی وارد گوگل می شوند به هنگام اولین نگاه متوجه نام و برند آن خواهند شد در نتیجه ارتباط میان کاربران و نام برند یکی از موارد ضروری به نظر می رسد ، همچنین شما باید به اطلاعات تماس ، لوگو ، عکس و متنی که قرار می دهید توجه زیادی داشته باشید ؛ چرا که این گونه اطلاعات تاثیر زیادی را بر روی کاربر می گذارد و همچنین بر روی نوع کسب و کار نیز تاکید دارد . البته توجه به نام برند و نوع کسب و کار از سوی شما ممکن است به صورت ناخواسته اتفاق افتد . هنگامی که کاربران میان محتوای صفحه اصلی سایت و نوع فعالیت شما ارتباطی را مشاهده نکنند در وبسایت شما باقی نمی ‌مانند و خیلی زود آن را رها می ‌کنند ‌.

یکی از موارد دیگری که به شما کمک می کند سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید ، این است که مسیر سایت را بایستی به صورت آسان طراحی نموده و در دسترس عموم قرار دهید . بنابراین صفحه اصلی باید طوری طراحی شود که کاربران به واسطه آن خیلی راحت به سایر بخش های سایت دسترسی پیدا کنند و توانایی مراجعه به لینک های داخلی دیگر را نیز داشته باشند . توجه داشته باشید که شما می توانید منوی سایت را در بالای لیست قرار داده و همچنین کیفیت و وضوح زیادی را برای آن قائل شوید . افزون بر این موارد باید تصاویر محصولات و خدماتی که در آینده ارائه می دهید به صفحه خودشان لینک داده شده باشد . کاربران به هنگام مشاهده تصاویر صفحه اصلی توقع دارند که لینک به کار رفته در آن ها خیلی راحت و کاربر را به یک صفحه متناسب راهنمایی کند .

چگونه در گوگل صفحه داشته باشیم ؟

مراحل ثبت وب سایت در گوگل :

ابتدا بایستی به آدرس www.google.com/addurl.html مراجعه کنید . توجه داشته باشید که برای دسترسی به نرم افزار ثبت سایت در گوگل باید یک حساب جیمیل داشته باشید ، از بعد از ورود به قسمت مدیریت قادر هستید که با استفاده از عبارت افزودن یک سایت برای ثبت وب سایت خویش در گوگل اقدامات لازم را انجام دهید . در پنجره گشوده شده آدرس سایت خویش را به طور کامل وارد نمایید ، سپس پس باید سایت خویش را به تایید گوگل برسانید به منظور انجام این کار بایستی فایل پیشنهادی گوگل را ابتدا دانلود نموده و سپس بر روی مسیر Root سایت خود آپلود نمایید .

پس از انجام این فرایند ابتدا بر روی عبارت Verify کلیک نمایید . اگر شما مراحل فوق را کامل و به درستی انجام دهید متنی برای شما به نمایش گذاشته می شود بدین صورت که تکمیل موفقیت آمیز مراحل انجام شده را اعلام می کند .

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید