برای شروع کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی به طراحی قالب سایت بیاندیشید. در این لحظه موضوعی مطرح میشود. اینکه آیا خودتان اقدام به طراحی قالب سایت می کنید و یا اینکه مسئولیت آن را به شرکت های متخصص میسپارید. در هر صورت شما مسلتزم دانستن نکات مهم در طراحی قالب سایت هستید. در این مقاله نکات مهم در طراحی قالب سایت را برای شما گردآوری کرده ایم. مقاله ویژگی های قالب مناسب را نیز مطالعه کنید.

استراتژی وب سایت چیست؟

استراتژی وب سایت نقشه راه موفقیت برای برند شما است. مهمترین هدف وب‌سایت رسیدن به بالای نتایج موتورهای جستجو است. شما می توانید یک سایت زیبا پر از اطلاعات مفید ایجاد کنید، اما بدون استراتژی‌های موثر وب سایت، بازدید‌کننده کافی برای پیشرفت نخواهید داشت. طراحی وب همچنین شامل برنامه¬های وب، اپلیکیشن¬های موبایل و طراحی رابط کاربری می¬باشد. آیا از تاثیرات طراحی وب بر روی عملکرد موتور جستجوی گوگل آگاه هستید؟

استراتژی وب سایت چیست

نکات مهم در طراحی قالب سایت چیست؟

طراحی و توسعه وب، به ویژه برای برندهای بزرگ، می تواند یک فرآیند طولانی است که چندین هفته و ماه را در بر میگیرد. در هنگام طراحی سایت لازم است که این سوالات را از خودمان بپرسیم:

• هدف از طراحی وب سایت چیست؟
• مخاطبان وب سایت ما چه کسانی هستند؟
• مخاطبان ما به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
• ما از بازدیدکنندگان وب سایت خود می خواهیم چه اقدامی انجام دهند؟

یک وب سایت بخش مهمی از موفقیت برند است. طراحی وب سایت شما باید منعکس کننده برند شما، اهداف استراتژیک شما و اقداماتی باشد که میخواهید کاربران انجام دهند. وب سایت اغلب اولین تجربه عمیقی است که یک مشتری با یک محصول یا خدمات دارد. همچنین مکانی است که کلیک‌ها، فروش و تعامل با مشتری اتفاق می افتد. اگر یک رستوران یا آژانس رزرو هستید، طراحی وب شما باید حول یک سیستم رزرو متمرکز باشد. اگر یک خرده فروش یا ارائه دهنده خدمات آنلاین هستید، باید طراحی خود را حول یک درگاه پرداخت متمرکز کنید. یک برنامه استراتژی قوی وب سایت، کلید افزایش فروش، اشتراک و مشارکت برند است.

1. بررسی اهداف راه‌اندازی سایت

امروزه اغلب کسب‌وکارها دارای وب‌سایت‌های مختلفی هستند چرا که هر یک هدف متفاوتی دارند. به عنوان مثال سایتی که قصد فروش کالای خاصی را دارد، دارای ساختار متفاوتی است نسبت به سایتی که قصد ارائه یک سرویس را دارد. بنابراین پیش از طراحی هدف خود را از راه‌اندازی سایت مشخص کنید تا بتوانید برنامه‌ها و ساختار آن را هم مسیر با هدف خود دنبال کنید. لازم به ذکر است که تعیین هدف از مهم‌ترین اصول برای شروع هر کاری است. علاوه بر این سایت باید دارای محتوایی باشد که در آن هدف به‌طور واضح و سریع به کاربران منتقل شود، ضمنا می بایست کلیه اهدافی که سایت آن‌ها را دنبال می‌کند نیز بیان شود.

2. رنگ‌بندی جذاب و اصولی

طبق تحقیقات انجام شده رعایت اصول استفاده صحیح از رنگ‌ها، ترکیب و حفظ تعادل بین آن‌ها در جذب مخاطب به ‌منظور ماندگاری بیشتر بازدید کننده در سایت تأثیر بسیاری دارد زیرا رنگ‌ها ابزار بسیار قدرتمندی هستند که در طراحی سایت از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشند. پیش از طراحی سایت باید موضوع و هدف سایت را در انتخاب رنگ در نظر بگیرید. به عنوان مثال: در سایت‌های علمی، مقالات و محتوای تولید شده اهمیت زیادی دارند و باید از رنگ‌بندی اصولی اما ساده مثل ایجاد متن سیاه در پس زمینه‌ی سفید که موجب جلوگیری از خستگی چشم کاربر می‌شود را در آن استفاده کرد. در سایت‌های خدماتی و فروشگاهی باید از رنگ‌های تند و شاد به‌ ویژه برای دکمه‌ها و نوشته‌ای خاص استفاده شود تا توجه کاربر را برای کلیک به خود جلب کند.

3. اهمیت سایز و نوع فونت سایت

بیشتر از 95 درصد اطلاعات در هر سایت از طریق زبان نوشتار به بازدیدکننده منتقل می‌شود، بنابراین استفاده از فونت خوانا در اندازه‌ی مناسب یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت به شمار می‌آید. میزان خوانایی و کاربردپذیری یک متن با نوشتار مناسب در سایت افزایش می‌یابد پس انتخاب یک فونت زیبا با سایز مناسب نقش مستقیمی در رابط کاربری هر سایت دارد. لازم به ذکر است که در طراحی سایت فونتی را انتخاب کنید که با همه‌ی مرورگرها به‌طور کامل سازگار باشد و درست نمایش داده شود.

4. رعایت سلسله مراتب و مسیریابی آسان در منوی سایت

هر سایتی شامل حداقل سلسله مراتبی از جمله: صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما می‌باشد که یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت ایجاد منو و مسیریابی راحت می‌باشد. همیشه باید کوتاه‌ترین مسیر را برای دسترسی کاربر به محتوای مورد نظرش را در نظر بگیرید و در صورتی که حجم مطالب زیاد است می‌توان از دو یا چند منو متفاوت استفاده کرد تا بازدیدکنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توان از ستون‌های کناری برای بخش‌بندی‌های متنوع استفاده کنید و بخش‌های پرکاربرد سایت را در آن قرار دهید.

5. استفاده از تصاویر با کیفیت در سایت

یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از تصاویر در سایت، ظاهر مناسب و خوب به نظر آمدن سایت است. در صورت استفاده از عکس‌های قدیمی و تکراری نباید انتظار داشته باشید کاربر سایت شما را بپسندد. هیچ بازدید کننده‌ای از یک سایت بی رو و بدون عکس لذت نخواهد برد، استفاده از تصاویر در طراحی سایت نیز دارای قوانین خاصی است و برای استفاده‌ی درست از تصاویر در سایت باید تصاویر باکیفیت و مرتبط با محتوا قرار دهید. همچنین حجم تصاویر تا حدی که از کیفیت آن کم نکند باید بهینه شود تا از کاهش سرعت سایت جلوگیری کند.

به یاد داشته باشید که سرعت سایت یک فاکتور مهم در رعایت اصول سئو می‌باشد و باید از آغاز طراحی سایت همه جوانب آن را در نظر بگیرید. استفاده از سایز عکس بزرگ موجب سنگین شدن صفحات سایت و در نهایت کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌گردد، همچنین در مقالات طولانی حتماً از چند تصویر مرتبط با محتوا استفاده کنید. تصاویر هم موجب تنوع، رفع خستگی و درک مطلب راحت کاربر می‌شود، به‌طوری که گاهی اوقات یک تصویر مناسب و مرتبط می‌تواند بیشتر از چند سطر توضیح و متن به مراجعه کننده در درک محتوای ارائه شده، کمک کند.

6. سرعت سایت

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی سایت و همچنین در بخش بهینه‌سازی و سئو سایت که همیشه باید در نظر گرفت، سرعت سایت است. انتخاب هاست مناسب به عنوان بخش پایه و اساسی در سرعت سایت تأثیر چشم‌گیری دارد و بعد از آن استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا یا

نکات مهم در طراحی قالب سایت

رعایت 2 نکته در افزایش سرعت سایت هنگام طراحی

1. کمترین استفاده از Java و CSS

در صورتی که باید در سایت از کدهای جاوا استفاده کنید، سعی کنید این کدها را به انتهای صفحات سایت انتقال دهید تا زمان لود شدن سایت موجب سنگین شدن نگردد. همین‌طور زمان نوشتن کدهایCSS سعی کنید کلیه‌ی متغیر‌ها را در یک یا دو فایل قرار داده و از ساختن چندین فایل CSS در قسمت‌های مختلف سایت پرهیز کنید، چرا که موجب کندی بیش از حد سایت می‌شود.

2. استفاده درست از مولتی مدیا

برای درک مطلب بهتر کاربر و روشن کردن موضوع از تصاویر و حتی ویدئو نیز استفاده می‌شود. اما فراموش نکنید که این استفاده باید در حد استاندارد باشد. در صورتی که از ویدئو در مقالات سایت استفاده می‌کنید، دقت کنید حجم مناسبی داشته باشد تا سریع‌تر بارگیری (لود) شود. علاوه بر آن مولتی مدیای استفاده شده را روی هاست خود قرار داده و به منابع خارجی لینک ندهید. به‌طور مثال: شما تصویری در مقاله خود قرار داده‌اید اما آن تصویر روی هاست دیگری قرار گرفته است و فقط آن را در سایت خود به‌صورت لینک قرار داده‌اید، بنابراین هر بار بازدید کننده‌ای بخواهد آن مقاله را مطالعه کند باید فایل تصویر از سایت دیگری بارگذاری (آپلود) شود. چنانچه آن سایت از دسترس خارج شود، مرورگر زمان زیادی را برای لود کردن تصویر صرف می‌کند و در نتیجه سایت دچار کاهش چشمگیری می‌شود. به همین جهت بهتر است همه‌ی مطالب و فایل‌های سایت زمان طراحی بر روی هاست خود میزبانی کنید.

رعایت 2 نکته در افزایش سرعت سایت هنگام طراحی

معیارهای انتخاب رنگ قالب طراحی سایت

یکی از اصول مهم در طراحی سایت انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت است چرا که انتخاب رنگ مناسب وب سایت حسی را که شما دوست دارید به بازدید کننده القا شود ارائه می کند این یک امر طبیعی است که وقتی کسی برای اولین بار به بازدید سایت شما می پردازد اولین چیزی که با آن برخورد می کند رنگ قالب سایت شما است. اگر در طراحی سایت در صفحه اول لگو دارید سعی کنید رنگ قالب لگوی شما همان رنگ سایت تان باشد.

1. نحوه انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت شما

شرکت های بزرگ نام تجاری خودرا به هیچ عنوان اتفاقی انتخاب نمی کنند بلکه با استراتژی بازاریابی دست به انتخاب نام سایت می زنند. انتخاب رنگ مناسب توانایی جذب کاربران را دارد و حتی می تواند رفتار مصرف کننده را تغیر دهد وشما در طراحی سایت خود می توانید از رنگ مناسب در جذب بالای مشترک استفاده کنید. مقایسه طراحی سایت جوملا با وردپرس به شما کمک می کند تا در انتخاب قالب مورد نظر خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

2. نکته ی مهم در انتخاب رنگ قالب طراحی سایت

در نظر گرفتن نوع مخاطبان کاربران وبازدید کنندگان از سایت شما چه کسانی هستند و در کدام ناحیه جغرافیایی قرار دارند باچه فرهنگ و رنگی بیشتر آشنا هستند. در نظر گرفتن جذابیت استفاده ار این غالب رنگ در طراحی سایت من سایت من را جذاب تر می کند ؟ در نظر گرفتن احساسات استفاده از این رنگ ها به سایت شما احساس منفی یا مثبت می دهد ؟

3. رعایت نکات در انتخاب رنگ طراحی سایت

همانطور که توضیح دادیم انتخاب رنگ در طراحی سایت مقوله بسیار مهم است که باید توجه خاص به این موضوع شود شما به عنوان مالک سایت نباید در انتخاب رنگ سایت خود افراط یا تفریط کنید چرا که انتخاب رنگ نامناسب ممکن است باعث کاهش بازدید از سایت شما گردد.پس اگر می خواهید سایت جذابی داشته باشید ما در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم. •سعی کنید از رنگ مناسب برای طراحی سایت و نام تجاری خود استفاده کنید.
•از ترکیب رنگ مکمل برای ایجاد رنگ مناسب در طراحی سایت خود استفاده کنید .
•در انتخاب رنگ پس زمینه طراحی سایت خود دقت کافی داشته باشید.
•انتخاب رنگ مناسب در مکان های مناسب وب سایت

4. رعایت سه مرحله در استفاده از رنگ در طراحی سایت عبارتند از:

1. استفاده از رنگ غالب به عنوان رنگ نام تجاری خود در طراحی سایت
2. استفاده از یک یا دو رنگ اصلی برای طراحی سایت
3. استفاده از یک رنگ برای پس زمینه در طراحی سایت
4. انتخاب یک رنگ پس زمینه برای تکمیل طراحی سایت

معیارهای انتخاب رنگ قالب طراحی سایت

چگونه یک سیستم مدیریت محتوا بر جستجوی من تأثیر می گذارد؟

سیستم مدیریت محتوای شما که با نام اختصاری CMS شناخته می شود، اساس وب سایت شما است. شما تمام محتوای خود را از طریق CMS خود منتشر، ویرایش و تغییر می دهید. وردپرس با بیش از 20 میلیون سایت فعال بر روی آن، پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوای جهان است. جوملا و دروپال از دیگر رسانه های منبع باز محبوب هستند. این سیستم مدیریت محتوا پایه و اساس سایت شما خواهد بود و احتمالاً با تکامل سایت شما در سال‌های آینده همراه شما خواهد بود.

آیا به قالبی نیاز دارم که برای صنعت خاص من طراحی شده باشد؟

مشاوران املاک، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، آتلیه‌های عکاسی و سایر زمینه‌ها نیازهای اساسی خاصی برای وب سایت‌های خود دارند. به دلیل محبوبیت، بسیاری قالب‌ها ظاهری عمومی دارند که ممکن است شبیه به بسیاری از رقبای شما باشد. اگر یک الگوی خاص را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که گزینه‌هایی برای سفارشی کردن لوگو، رنگ‌ها، تعداد ستون‌ها و سایر عناصر ارائه می‌دهد تا بتوانید به وضوح وب‌سایت تجاری خود را از رقبای خود متمایز کنید. نکات حائز اهمیتی وجود دارد که در طراحی یک وب‌سایت کاربرپسند به شما کمک کند که در ادامه چند مورد را نام میبریم.

1. چیدمان

چیدمان عبارت است از ترتیب هدر، منوی پیمایش، پاورقی، محتوا و گرافیک یک وب سایت. طرح‌بندی به وب سایت و اینکه چگونه یک طراح وب می‌خواهد کاربر با وب‌سایت تعامل داشته باشد بستگی دارد. به عنوان مثال، یک وب سایت عکاسی تصاویر بزرگ زیبا را در اولویت قرار می دهد.

2. ناوبری

ناوبری بخش مهمی از کل فرآیند طراحی است. ناوبری وب سایت بسیار شبیه یک نقشه راه است. کاربران را در کاوش وب سایت راهنمایی میکند. به آنها دستورالعمل‌های صریح در مورد چگونگی کاوش و کشف مناطق مختلف میدهد.

3. رنگ

اگر رنگ را به درستی انتخاب کنید، میتوانید جذابیت منحصر به فردی و لمس هنری به وب سایت اضافه کنید. این نه تنها برای کاربران جذاب است، بلکه تجربه کاربر را در سراسر صفحه بهبود میبخشد.

3. گرافیک

گرافیک آرم ها، نمادها و تصاویری هستند که در یک وب سایت قرار دارند. آنها باید پالت رنگ، طرح بندی و محتوا را تکمیل کنند.

4. سرعت

اولین برداشت کاربر به مدت زمان بارگذاری وب سایت بستگی دارد. اگر بیش از حد طول بکشد، این احتمال وجود دارد که کاربر سایت را ترک کند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم به ارائه نکاتی در خصوص طراحی قالب سایت به شکل بهینه بپردازیم. بی شک با رعایت نکات فوق در پروسه طراحی سایت می توانید شاهد یک وب سایت بهینه و اصولی باشید که به ازای عبارت های پولساز و پر سرچ نیز جایگاه خوبی را در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل از آن خود کرده است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید