وردپرس یک پنل و قسمت مدیریتی خیلی قوی به نام پیشخوان و یا داشبورد وردپرس خواهد بود پیشخوان و یا داشبورد وردپرس قابلیت شخصی سازی را دارد و شامل قسمت‌های گوناگون خواهد بود که در آن با بهره‌گیری از نصب کردن پوسته و قالب و همینطور افزونه‌ها و مدیریت نمودن محتوا تصاویر و پیکربندی و دیگر تنظیمات خواهید توانست سایت خود را با شخصی سازی و سفارش سازی نمایید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا سایت وردپرس ؟ اگر شما هم تازه به وردپرس وارد شده اید و با آن آشنا گردید وقت هدف شما یادگیری آن می‌باشد، در این نوشته از نوشته‌های آموزش وردپرس خواهید فهمید که چرا وردپرس بهتر است و این به شما کمک می‌کند اولین سایت وردپرس خود را راه اندازی نمایید.

ورود به پیشخوان وردپرس

روش وارد شدن به پیشخوان در‌ها ست و دامنه حقیقی به این شکل است که بعد از وارد شدن به این آدرس فرم ورود در وردپرس نمایش داده می‌شود، در این قسمت باید نام کاربری و همینطور رمز عبوری که در هنگام نصب کردن وردپرس انتخاب نموده اید را وارد نمایید با وارد نمودن این داده‌ها و اطلاعات و همینطور زدن بر روی دکمه ورود به پیشخوان در وردپرس وارد میشوید، پیشخوان یاداشبورد وردپرس اولین صفحه می باشد که بعد از وارد شدن به سایت با آن روبرو می گردید و از این پس برای انجام دادن همه فعالیت‌ها و همینطور همه سفارش سازی سایت خود با آن سر و کار خواهید داشت. برای یادگیری بیشتر طراحی سایت با وردپرس این لینک را مطالعه نمایید.

ورود به پیشخوان وردپرس

تنظیمات صفحه

در این بخش خواهید توانست جعبه‌های داخل عکس را مخفی و یا مشاهده نمایید با برداشتن و یا زدن طی خواهید توانست انتخاب نمایید که کدام یک از بخش‌ها در صفحه مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد.

گزینه‌های موجود در منوی عمودی پیشخوان وردپرس

منوی عمودی شکل که در سمت راست صفحه واقع شده و در آنجا وجود دارد نشان دهنده همه گزینه‌های خواهد بود که در قسمت مدیریتی وردپرس وجود دارند که در ادامه آنها را برای شما معرفی خواهیم نمود.

بروزرسانی‌ها

منوی آپدیت‌ها که شامل بروزرسانی هسته وردپرس و پوسته‌ها افزونه‌ها و ترجمه‌های خواهد بود که روی وردپرس شما نصب هستند..

نوشته‌ها

منوی آپدیت‌ها ، در این قسمت همه نوشته‌های سایت شما به شما نمایش داده خواهد شد. در قسمت افزودن نوشته در این قسمت شما خواهید توانست نوشته جدید را به وجود آورید و آن را منتشر نماید.
در قسمت دسته‌ها شما نوشته‌های خود را مدیریت می‌کند و برای هر یک دسته بندی جداگانه‌ای را اختصاص خواهد داد. در قسمت برچسب‌ها از بخش‌های مهم در بالا بردن وضعیت سئو و بهینه سازی سایت شما هست در زمان به وجود آوردن نوشته‌ها خواهید توانست برچسب‌هایی برای آنها اختصاص دهید، برچسب‌ها واژه‌های ی می باشند که با نوشته خود مرتبط هستند.

رسانه

در قسمت کتابخانه همه پرونده‌های چندرسانه‌ای مانند فیلم، آهنگ و عکس که در سایت قرار داده شده را به نمایش می گذارد. در قسمت افزودن هم شما رسانه‌هایی که مدنظر شما هست را میتوانید در سایت آپلود کنید و قرار دهید.

برگه‌ها

همه برگها در این قسمت همه برگ‌ها وجود دارند و در سایت شما به نمایش در خواهد آمد. در قسمت افزودن جدید با هدف به وجود آوردن یک برگه جدید و سفارشی سازی آن کارایی دارد.

دیدگاه‌ها

این قسمت از پیشخوان وردپرس دیدگاه‌های ی که برای محتوای شما در سایت ارسال می گردند، نمایش داده خواهند شد؛ شما خواهید توانست نظرات را رد کنید یا آنها را پاسخ دهید و یا ویرایش و یا آنها را پاک کنید.

نمایش

در قسمت پوسته‌ها قالب و یا پوسته شکل و ظاهر سایت شما نمایش داده خواهد شد و بدون آن سایت شما قابل بهره‌برداری و استفاده نخواهد بود، در این بخش خواهید توانست قالب سایت خود را مشاهده کنید و آن را انتخاب و یا تعویض نمایید.
در قسمت سفارشی سازی با کلیک کردن بر روی این گزینه شما خواهید توانست ظاهر سایت خود را از نظر تصویر پس زمینه هویت سایت رنگ بندی و غیره را سفارشی کنید.
در قسمت ابزارک‌ها شما خواهید توانست مجموعه ای از پنجره‌های کوچک و خیلی پرکاربرد را در بخش‌های گوناگون سایت به وجود بیاورید، با بهره گیری از این ابزارها شما خواهید توانست قسمت‌های گوناگونی مانند تقویم، گالری، ویدئو، جستجو را در قسمت‌های گوناگون سایت از جمله فوتر و صفحه اصلی و یا نوار کناری سایت قرار دهید. در قسمت فرض‌ها در واقع منو به مجموعه‌ای از پیوندها گفته خواهد شد که کاربر و مخاطب را به قسمت‌های دیگر سایت هم منتقل کند به وجود آوردن و طراحی منو در قسمت‌های گوناگون سایت از این بخش امکان پذیر می باشد.
در قسمت پس زمینه در این قسمت پس زمینه سایت خود را می توانید تغییر اعمال کنید. در قسمت ویرایشگر پوسته در این بخش شما خواهید توانست کدهای php را به کار برده در سایت خود مشاهده و یا ویرایش نمایید؛ اما بهتر است در کدها تغییر ایجاد نشود.

نحوه ی ورود به وردپرس

نحوه ی ورود به وردپرس

پیشخوان وردپرس در مورد این همه قسمت‌های مدیریتی از راحت ترین و پرسرعت ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان می باشد، چنانچه مشاهده می کنید کار با داشبورد وردپرس دشوار و پیچیده نمی باشد و با مقداری آزمون و خطا خواهید توانست از همه امکانات آن استفاده کنید.
امیدواریم این منبع آموزشی وردپرس شما کمک کند تا در ساخت و مدیریت سایت خود موفق شوید، همینطور اگر علاقه به یادگیری وردپرس به شکل خیلی کامل دارید، حتما توصیه می کنم از آموزش وردپرس ما دیدن نمایید برای دیدن سرفصل‌های آموزش وردپرس می توانید به سایت ما مراجعه کنید. اگر در آموزش‌های نصب وردپرس به ذهن شما باشد بعد از کامل شدن مراحل نصب وردپرس با صفحه شبیه به این صفحه مواجه می شوید که نام کاربری، رمز و کلید ورود به مدیریت وردپرس را به شما نشان می داد با کلیک نمودن بر روی دکمه ورود شما می توانستید به صفحه ورود به مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشید اما همواره این دکمه در دسترس شما نیست و باید صفحه ورود به وردپرس را در ذهن داشته باشید یا اینکه آن را به مرورگر خود بوکمارک نمایید.
اگر برای بار اول به صفحه پیشخوان وردپرس وارد باشید می‌بینید که در آن صفحه یک آدرس ای وجود دارد که در آن vp adminادمین نوشته شده است.

مشکل ورود به پیشخوان وردپرس

برخی از اشتباهاتی که در وردپرس با آن مواجه می‌شوید، بسیار آسان و پیش و پا افتاده می باشند؛ اما حقیقت این افراد را دچار مشکلات زیادی می‌کند یکی دیگر از اشتباهات رایج در وردپرس وارد نشدن به پیشخوان وردپرس می باشد به شکلی که شما نام کاربری و پسورد خود را وارد می کنید و هنگامی که روی دکمه ورود میزنید، مجدداً صفحه رفرش خواهد شد و از شما نام کاربری و رمز عبور خواهد خواست؛ دیدن این خطا خیلی آزاردهنده می‌باشد، اما نگران نباشید ما در کنار شما هستیم تا این مشکل را حل کنید، بنابراین با ما همراه باشید.

عدم ورود به پیشخوان وردپرس

در این اشتباه رایج هنگامی که نام کاربری و رمز عبور را وارد می نمایید، صفحه رفرش شده یا ریدایرکت خواهد شد و توانایی ورود به پیشخوان را از شما می‌گیرد اشتباه عدم وارد شدن به پیشخوان وردپرس به شکل تصویر زیر ظاهر خواهد شد، حالا با همدیگر به سراغ راه حل‌های برطرف کردن این مشکل خواهیم رفت.
تعدادی از مخاطبین به دلیل بالا رفتن امنیت سایت نسبت به تغییر دادن صفحه ورود در وردپرس اقدام می نماید همین مسئله سبب شده تا بعد از مدتی که وارد پیشخوان وردپرس نمی‌شوند آدرس صفحه ورودی که در آنجا تعیین شده را فراموش می‌کنند اگر برای شما هم این اتفاق افتاده است برای پیدا کردن آدرس صفحه ورود به پیشخوان وردپرس کافی میباشد افزونه ای که برای تغییر دادن آدرس ورود به وردپرس بهره می‌برید از آن را غیر فعال نمایید.

حذف کوکی‌ها

وردپرس هم برای قسمت ورودی خود از امکان ذخیره کوکی‌ها استفاده می کند، برای گام اول خواهید توانست کوکی‌ها و کش را از مرورگر خود پاک نمایید و سپس مجدداً صفحه ورود به پیشخوان را آزمایش کنید، احتمالا مشکل شما هم برطرف می شود.

غیرفعال کردن تمامی افزونه‌ها

گاهی امکان دارد خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس بر اثر تداخل دو افزونه با یکدیگر پیش بیاید، برای این منظور به‌ها ست خود رجوع کنید و نام پوشه را تغییر دهید، با این حرکت همه افزونه‌های وردپرس ای هم غیر فعال می شود و شما امکان وارد شدن به پیشخوان را به دست خواهید آورد، همانطور که توانستید به پیشخوان بروید یعنی مشکل در تداخل افزونه‌ها ست و باید حالا یکی یکی را بررسی کنید تا افزونه مداخله کننده را پیدا کنید.

برگشتن به قالب پیش‌ فرض

امکان دارد قالب سایت شما به مشکل بر بخورد و نیاز داشته باشید تا در آپدیت‌های بعدی بانک‌ها و معضلات آن را برطرف نمایید، برای اینکه متوجه گردید اشتباه وارد نشدن به پیشخوان وردپرس از طرف پوسته وردپرس می باشد، آن را غیرفعال نمایید؛ این فرآیند را دقیقاً همانند غیر فعال کردن افزونه‌ها را به انجام برسانید یعنی به پوشه سپس بروید و نام فایل پوسته خود را تغییر دهید تا غیر فعال گردد، همان طور که مشکل از سمت قالب و پوسته می باشد بعد از انجام دادن این کار خواهید توانست به پیشخوان خود وارد گردید.

افزونه داشبورد وردپرس

اضافه کردن داشبورد متریال وردپرس یک رابط کاربری برای وردپرس شما را طبق با تکنولوژی جدید گوگل و به عبارتی طراحی کردن متری آن تغییر می‌دهد و داشبورد سایت وردپرسی شما را ادیت خواهد کرد، البته لازم به یادآوری است که مزایای این افزونه محدود به تغییر رابط کاربری نیست و محدود به آن می‌شود و در حقیقت امکانات نوع دیگری که در اختیار شما می گذارد، اهمیت خیلی زیادی دارد.

شخصی‌سازی با استفاده از صفحه تنظیمات افزونه

اعمال نمودن تغییرات گوناگون در تنظیمات افزونه داشبورد به راحتی امکان پذیر هست و دست شما در این حوزه خیلی باز می باشد برای مثال شما خواهید توانست رنگ‌ها را تغییر در آنها ایجاد کنید و یا اینکه مقداری از امکاناتی را که به آن نیاز ندارید غیرفعال نمایید، همینطور در صورتی که نیاز به بهره گیری از امکانات غیر فعال شده پیدا نماید به راحتی خواهید توانست آنها را دوباره فعال کنید.

شخصی سازی و واکنش گرا

با نصب کردن افزونه کنترل قسمت مدیریت سایت وردپرسی شما کاملاً شخصی سازی و واکنش گرا و همین طور مناسب با موبایل خواهد شد به شکلی که از طریق همه دستگاه‌های که وجود دارد مانند لپ تاپ، کامپیوتر،موبایل، تبلت و در اندازه‌ها و ابعاد گوناگون خواهید توانست به قسمت مدیریت سایت رفته و به راحتی و بدون اینکه نیاز به بزرگنمایی اجزا باشد و یا با مشکلی بر بخورید می توانید در همه قسمتهای آن رفت و آمد کنید و تنظیمات دلخواه خود را در سایت اعمال نمایید بدون اینکه مشکلی داشته باشید.

کامل ها و واکنش گرها

امکان تغییر و سفارشی سازی صفحه ورود به سایت

پلاگین به شما این امکان را می دهد که صفحه ورود را به حساب کاربری وردپرس تغییر دهید و مدیریت سایت را طبق دلخواه و سلیقه خود انجام دهید، با بهره‌گیری از این امکان خواهید توانست فرم و سبک مورد علاقه خود را به این قسمت اعمال نمایید و آن را آنطور که شما می‌خواهید شکل‌دهی به این ترتیب خواهید توانست از یکنواختی همیشگی و حتی شاید آزاردهنده این صفحه رهایی یابید و باید اعمال کردن استایل‌های خیلی زیبا و اجزای گوناگون آن را چشم نواز تر درست کنید و یک محیط کاربری خیلی جذاب به وجود بیاورید.

امکانات افزونه Material WP

امکاناتی که افزونه پیشخوان متریال برای شما در اختیار شما قرار خواهد داد از قرار زیر است. اولین ویژگی آن این است که بلوک دارد و تنظیمات پارالاکس دارد و می‌تواند یکنواختی پیشخوان وردپرس را به متریال با انیمیشن تبدیل نماید و همین طور می‌توان از فونت آیکون هم بهره گرفت و می‌توان برون ریزی و درون ریزی تنظیمات را انجام داد و با نسخه وردپرس به طور کامل سازگار خواهد بود و محیط کاربری آن هم خیلی مخاطب پسند و شیک و شکیل است و با افزونه‌های بادی پرس و بی بی پرس هم سازگار است و کاملا ریسپانسیو و مناسب برای استفاده کردن به وسیله گوشی خواهد بود و همین طور می‌توان عرض و ارتفاع منوهای آن را تعیین نمود و آنها را ترتیب داد و زیر منوهای پیشخوان وردپرس را با کشیدن و رها کردن تغییر داد و راست چین هست و کاملا فارسی و اورجینال می باشد افکت‌های زیادی دارد و فونت ایران سنس هم در پیشخوان وجود دارد صفحه ورود و ثبت نام متری آن خیلی اختصاصی میباشد و میتوان از استایل سفارشی هم استفاده نمود و آنها را می‌توان مخفی کرد و می‌توان به روز رسانی و پشتیبانی رایگان دیجی وردپرس را هم دریافت کرد.

wp-admin وردپرس

بعد از نصب کردن و راه اندازی وردپرس بر روی‌ها ست اولین چیزی که به ذهن کاربر تازه کار و آماتور وردپرس می‌رسد این است که چگونه می‌توان وارد مدیریت وردپرس شد؟ با پیدا کردن به آدرس ورود به وردپرس خواهید توانست به مدیریت سایت در پیشخوان وردپرس هم وارد گردید و هر تغییری که دوست دارید بر روی سایت خود اعمال نمایید در این آموزش ما دست داریم تا نحوه وارد شدن به قسمت مدیریت وردپرس را بیان کنید.
در این آموزش به راهنمایی جامع در زمینه پیدا کردن آدرس ورود به مدیریت وردپرس می پردازیم، پس اگر شما هم تازه کار هستید و تازه با وردپرس آشنا شده اید و به دنبال صفحه ورود به پیشخوان وردپرس می باشد تا پایان این آموزش با ما همراه باشید.

سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

داشبورد وردپرس در نگاه اول و به طور کلی خیلی اصلی و اورجینال می باشد شاید در کل زیبا می باشد، اما سبک شخصی را برای شما ایجاد نخواهد کرد و مشتری را با این سبک و سیاق تحت تأثیر قرار نخواهد داد از سوی دیگر سفارشی سازی پیشخوان وردپرس یک کار شخصی می باشد و سبب به وجود آمدن یک حس برتری در شما و یا مخاطب می گردد چرا که شما خواهید توانست نام تجاری خود را به وسیله آن درست کنید یا داشبورد وردپرس را متناسب با نیاز کاربر خود تنظیم نمایید وجود ابزارهای که ضروری نیستند و منوها برای درست کردن داشبورد سفارشی و زیبا اصلاً مناسب نخواهد بود.

ایجاد یک پوسته فرزند

اولین گام قبل از شروع کردن سفارشی سازی پیشخوان وردپرس به وجود آوردن یک قالب و پوسته فرزند می باشد، شما خواهید توانست فایل‌های اصلی خود را ادیت نمایید یا از ویرایشگر در داشت برده قالب خود بهره بگیریم؛ اما این در حالتی که هرگز تم وردپرس خود را دوباره آپدیت نکنید قبل از به وجود آوردن هر گونه تغییری در پرونده‌های پوسته باید یک قالب و پوسته فرزند به وجود بیاورید به این روش وقتی پوسته اورجینال و اصلی را آپدیت کنید همه تغییرات شما هم دست نخورده باقی خواهد ماند.

تم پیشخوان وردپرس

افزونه eo persian بیش از ۴۰۰۰ فروش را داشته است یک افزونه می باشد، برای تغییر دادن ظاهر قالب مدیر وردپرس این افزونه به شدت قوی و قدرتمند می باشد که دارای یک قسمت ساده است این افزونه مخاطب پسند می باشد، علاوه بر تغییر دادن ظاهر قالب مدیر وردپرس امکانات دیگری هم خواهد داشت آنها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به شما این امکان را خواهد داد که قالب و پوسته مدیر وردپرس را سفارشی سازی نمایید و برای این کار از رنگ‌هایی که نامحدود می باشند استفاده خواهید کرد و یا یکی از پوسته‌های از پیش آماده شده را انتخاب نمایید برای هر قسمت رنگی که مورد علاقه شما هست را انتخاب می کنید از منو‌ها گرفته تا دکمه‌ها همه چیز را می توانید طبق علی علاقه و سلیقه خود تنظیم کنید و می توانید لوگوی خود را در قسمت مدیریت آپلود نمایید ابزارهای پیشخوان را مدیریت نمایید به طور مثال ابزارهایی که پیشخوان را شلوغ کرده اند را پاک کنید، حتی می‌توانید ابزارک‌های جدید درست کنید منوی ادمی را شخصی سازی نمایید برای هر منو یک آیکون و نامی که به دلخواه شما هست قرار دهید.
گزینه‌هایی که نمی‌خواهید را از نوار ادمین پاک نمایید صفحه وارد شدن به سیستم را شخصی سازی نمایید رنگ بندی‌های یک مورد سلیقه شما حس را داشته باشید برای صفحه لاگین پس زمینه مناسب بگذارید پس زمینه را می توانید رنگ و یا تصویر باشد.

تغییر پیشخوان وردپرس

افزونه تغییر پیشخوان وردپرس یک محصولی اصلی و اورجینال و حرفه ای می باشد در زمینه سفارشی سازی قسمت مدیریت وردپرس سایت که قابلیت و امکان مدیریت هرچه به طرح عناصر گوناگون سایت را به شما خواهد داد، این افزونه افزونه تغییر پوسته مدیریت با ضمانت برگشت وجه در راست چین کردن ارائه شده و از پشتیبانی و میزبانی همیشگی هم برخوردار می باشد تغییر پیشخوان وردپرس یک پلاگین حرفه ای وردپرس می باشد که برای سفارشی سازی قسمت مدیریت سایت کارایی دارد و شما خواهید توانست خیلی از عناصری را با استفاده از این افزونه مدیریت نمایید تغییر دادن پیشخوان وردپرس با ۴۳ تم خیلی زیبا درست شده است که به شما این امکان را خواهد داد که سریعاً قسمت مدیریت سایت خود را سفارشی سازی نمایید.
تغییر پیشخوان وردپرس میزبانی چند سایت را ارائه می کند این به این معنی باشد که شما خواهید توانست تنظیمات رنگ عناصر خود را به مخاطبین مدیران سایت خود نمایش داده یا خواهید توانست هر یک از کاربران و مخاطبان خود را به تمایل به تغییر قسمت مدیریت خود پیشنهاد نمایید.

تغییر پیشخوان وردپرس
سخن پایانی:

پیشخوان وردپرس گزینه‌های خیلی زیادی دارا هست که خیلی از کاربران هرگز از آنها استفاده نمی‌کنند و بهره نمی‌گیرند در واقع برخی و بعضی از گزینه‌های موجود در پیشخوان امکان دارد برای کاربر بی‌تجربه دارای دردسر شود و سبب گردد که سایت خود را بشکند، از سوی دیگر اگر یک سایت وردپرس چند نویسنده‌ای یا یک سایت وردپرس برای کاربران و مشتریان خود دارید امکان دارد بخواهید قسمت پیشخوان وردپرس را برای مخاطبین خود سفارشی سازی نمایید.
از این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا همه قسمتهای پیشخوان سایت وردپرس خود را شخصی سازی نمایید.
در قسمت مدیریت وردپرس گزینه‌های خیلی زیادی موجود است که کاربران نیاز به دیدن و بهره‌گیری از آن نخواهند داشت به عنوان مثال نوار ابزار مدیریت ناحیه ویرایش نوشته‌ها و ابزارک‌های پیشخوان و غیره اگر تمایل دارید بسته به تاثیر که کاربر در سایت شما خواهد داشت مقداری از گزینه‌های پیشخوان وردپرس را غیر فعال نمایید و رابط‌های کاربری مدیریت گوناگونی برای تاثیر‌ها و توانایی‌های گوناگون در سایت خود به وجود بیاورید از این افزونه استفاده کنید این افزوده این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید مدیریت را تغییر دهید و قسمتی برخی قسمت‌ها را اختصاصی نمایید.
مدیران خواهند توانست هر قسمت از منو و حتی قسمت‌های ی از زیر منو‌ها را غیرفعال و یا فعال نمایند.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید