در دنیای امروز، وب‌ سایت‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و تجاری برای کسب‌ و کارها و افراد هستند. طراحی سایت اختصاصی به معنی ساخت یک وب ‌سایت منحصربه ‌فرد است که به ‌طور دقیق متناسب با نیازها و اهداف خاص یک سازمان یا فرد طراحی می ‌شود.

مراحل طراحی سایت اختصاصی

1. تحلیل نیازها و اهداف

همانطور که سایت های اختصاصی را تعریف کردیم گفتیم که این سایت ها، سایت هایی میباشند که بنابر نیاز کاربر یا سازمانی به صورت اختصاصی طراحی شوند بنابراین نخستین گام در طراحی سایت اختصاصی، درک دقیق نیازها و اهداف مشتری است. در این مرحله باید شناسایی مخاطبان هدف، نوع محتوایی که باید ارائه شود، و وظایف و قابلیت‌هایی است که سایت باید داشته باشد. بررسی گردد.
طراحی سایت اختصاصی

2. برنامه‌ ریزی و تعیین استراتژی

بعد از شناخت نیاز های کارفرما حال نوبت به تعین و برنامه ریزی است تا بتوان یک بازه زمانی برای اجرای کار و به پایان رساندن آن خدمت کارفرما ارائه کرد.

3. طراحی گرافیکی

پس از طی مراحل فوق حال باید از سایتی که شما در نظر دارید یک طرح کلی زده شود طرح باید از نظر ظاهری به گونه ای باشد که بتواند هم مخاطبین را جذب کند هم با به کار بردن رنگ های مناسب در آن بتوان حس و حال کسب و کار شما را به خوبی انتقال دهد.
طراحی سایت شخصی سازی شده

4. توسعه و پیاده‌ سازی

پس از به تایید رسیدن طرح  حال باید برنامه ‌نویسان وب با استفاده از زبان‌های برنامه ‌نویسی مانند HTML، CSS، JavaScript و PHP سایت های اختصاصی عمدتا به صورت کد نویسی شده و شخصی سازی شده میباشند اما اگر که گاهی نیاز مشتری زیاد خاص نباشد میتوان از طراحی سایت وردپرسی هم برای رفع نیاز کارفرما استفاده کرد.

5. تست و ارزیابی

قبل از آنکه وب سایت آنلاین شود باید مورد تست و ارزیابی قرار گیرد تا اگر مشکل یا باگی در آن پیدا شد فورا رفع گردد، وب ‌سایت باید به ‌طور کامل تست و ارزیابی شود تا اطمینان حاصل شود که همه قابلیت‌ها به‌ درستی کار می‌کنند و هیچ خطایی وجود ندارد. این شامل تست‌های سازگاری با مرورگرهای مختلف، سرعت بارگذاری صفحات، و واکنش ‌گرایی (Responsive Design) و بررسی قابلیت های دیگر همچون اتصال به درگاه است (در صورتی که طراحی سایت فروشگاهی انجام شده باشد.)

6. انتشار و نگهداری

پس از آنکه وب سایت به سلامت از مراحل بالا عبور کرد حال وب سایت آنلاین میشود تا عموم بتوانند از آن استفاده کنند البته تمامی وب سایت ها نیاز به پشتیبانی دارند تا در صورت بروز مشکل بتوان بدون ایجاد نگرانی آن را حل کرد در این خصوص شرکت نونگار یک سال پشتیبانی رایگان برای شما عزیزان در نظر گرفته است .

اصول طراحی سایت اختصاصی

1. کاربرپسندی (ui و ux)

وب ‌سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که استفاده از آن برای کاربران ساده و راحت باشد. اینکه کاربر بتواند به سادگی به خواست خود در سایت دست پیدا کند بسیار مهم میباشد تجربه کاربری و طراحی زیبا اولین رکن اساسی تعیین کننده برای موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت میباشد.
اصول طراحی سایت اختصاصی

2. واکنش‌ گرایی (Responsive Design)

امروزه دیگر تعداد کاربران موبایل دو تا سه برابر کاربران دسکتاپ میباشد به همین علت ضروری است تا سایت از نظر ریسپانسیو کاملا بهینه باشد سایتی که برای کاربران موبایل بهینه نباشد برای سئو سایت دیگر جایگاهی نخواهد داشت.

3. بهینه ‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

تمامی هدف شما برای طراحی سایت برای کسب و کار خود پیدا کردن مشتریان جدید و معرفی محصولات و خدمات شما میباشد و این امر فقط با سئو امکان پذیر است. برای دریافت خدمات سئو نیاز دارید تا قراردادی جدا از طراحی سایت انعقاد نمایید.

مزایا طراحی سایت اختصاصی

  • بدون محدودیت برای افزودن قابلیت های جدید: زمانی که وب سایت شما به صورت اختصاصی کد نویسی میشود دیگر محدودیتی برای افزودن قابلیت های جدید نخواهید داشت بنابراین اگر وب سایتی میخواهید که بتواند قابلیت های منحصر به فردی داشته باشد این نوع وب سایت مناسب شما است.
  • سرعت بالا: از آنجایی که وب سایت های اختصاصی کدنویسی میگردند به همین علت هیچ گونه کد اضافه ای در ساختار آن ها وجود ندارد و همچنین کدهای آن به صورت تجمیعی میباشند به همین علت از سرعت بالاتری به نسبت وب سایت های وردپرسی برخوردار اند بنابراین اگر یک وب سایت سریع تر میخواهید این نوع از وب سایت مناسب شما است.
  • امنیت: امنیت سایت جزو جدانشدنی از هر وب سایتی است نفوذ به ساختار سایت های اختصاصی به علت کدنویسی شخصی سازی شده سخت تر از دیگر وب سایت ها میباشد.
قیمت طراحی سایت اختصاصی

معایب طراحی سایت اختصاصی

  • هزینه بالا: یکی از معایب بزرگ وب سایت های اختصاصی هزینه طراحی آن ها است.
  • سرعت طراحی: از آنجایی که وب سایت های اختصاصی تماما باید برنامه نویسی شوند به همین علت زمان طراحی آن ها بیشتر از وب سایت های وردپرسی به طول می انجامد.
  • هزینه ایجاد تغییرات: ممکن است پس از مدتی قصد داشته باشید تا سایت را توسعه دهید و یا بخش هایی را تغییر دهید در سایت های اختصاصی هزینه این تغییرات بیشتر از دیگر نوع وب سایت ها میباشد.

چه کسی نیاز به طراحی سایت شخصی سازی شده دارد؟

اگر که به یک سایت سریع، امن و حرفه ای نیاز دارید و همچنین قصد دارید تا سایتتان قابلیت های ویژه ای داشته باشد به عنوان مثال همچون سایت های بیمه ای باشد و یا همچون سایت های دانشگاهی باشد طراحی سایت اختصاصی مناسب نیاز شما است برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی سایت اختصاصی در تهران
جمع بندی
طراحی سایت اختصاصی یک فرآیند چند مرحله‌ای و دقیق است که نیازمند توجه به جزئیات و اصول مختلفی است. با رعایت این اصول و مراحل، می‌توان یک وب‌سایت حرفه‌ای و کارآمد ایجاد کرد که نیازهای خاص مشتریان را برآورده کند و تجربه کاربری بی ‌نظیری ارائه دهد. طراحی سایت اختصاصی می‌تواند به کسب‌ و کارها کمک کند تا حضور آنلاین قوی ‌تری داشته باشند و در دنیای دیجیتال موفق ‌تر عمل کنند.
ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید