توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار است که در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را دارد . بازاریابی طراحی سایت با توییتر چگونه صورت میگیرد؟ بسیاری از افراد از توییتر برای سرگرمی در اوقات فراغت استفاده می‌کنند اما هستند کسانی که از این شبکه اجتماعی به شکلی دیگر بهره می‌جویند. بسیاری از گروه ها ، شرکت ها ، مشاغل و وب سایت ها نیز در توییتر حساب کاربری دارند. ایجاد حساب کاربری فعال و پویا در توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری مثل اینستاگرام و تلگرام (که در ایران محبوب ترند) می‌تواند مخاطبان بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد. برای اینکه بدانید چگونه یک توییت عالی بنویسیم با ما همراه باشید.

امروزه تاثیر شبکه های اجتماعی در طراحی سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدیهی است که هرچه دامنه افراد آشنا با کسب‌وکار شما بزرگتر شود ، مشتریان بیشتری طالب دریافت خدمات خواهند بود . محتوایی که در توییتر منتشر می‌شود یا همان "توییت" با سایر محتواهایی که در وب سایت منتشر می‌شود متفاوت است . توییتر از نظر کاراکتر محدودیت دارد ، یعنی تنها امکان استفاده از 280 کاراکتر را در هر توییت خود دارید مگر از چند توییت استفاده شود که کاربران توییتر از آن تحت عنوان "رشتو" یا رشته توییت یاد می‌کنند .

آموزش یادگیری توییتر نوشتن

نحوه استفاده از توییتر

توییتر نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی طراحی بسیار ساده‌ای دارد و کار کردن با آن به هیچ عنوان پیچیده نیست. این امر سیاست این کمپانی‌ را نشان می‌دهد چرا که هر چه کارایی یک برنامه ساده‌تر باشد کاربران بیشتری با هر سطح سوادی و از هر جای دنیا به استفاده از آن اقدام می‌کنند .

برای عضویت در توییتر می‌توانید از طریق اپلیکیشن و یا سایت رسمی توییتر اقدام کنید و با استفاده از اسم و آدرس ایمیل تان در سایت ثبت نام کنید. برای تکمیل این مراحل لازم است یک نام کاربری نیز برای خود انتخاب کنید ، این نام کاربری بهتر است معرف شرکت و حوزه فعالیتی شما باشد تا کاربران متوجه نوع فعالیت شما در این بستر شوند .

همچنین می‌توانید یک متن که شامل معرفی کسب‌وکارتان است در قسمت bio قرار دهید و یک عکس برای پروفایل انتخاب کنید . این کارهای هرچند ساده می‌تواند تا اندازه زیادی به زنده بودن صفحه شما در دید مخاطبان کمک کند . در توییتر قابلیت استفاده از هشتگ # وجود دارد ، این مساله سبب می‌شود تا بتوانید بازار هدف خود را بیابید. با استفاده از این قابلیت توییتر امکان بازاریابی وجود دارد ، لازم است در این کار حد اعتدال را رعایت کنید و به معرفی اجمالی حوزه‌ی فعالیتی خود بپردازید . برای یادگیری نحوه بازاریابی در توییتر وارد این لینک شوید.

البته خود توییتر با محدود کردن کاراکترها اجازه طولانی نویسی را به هیچ کس نمیدهد مگر با استفاده از رشته توییت .که در این باره هم پیشنهاد ما به شما مدیریت استفاده است تا محتوای صفحه تان برای کاربرها خسته کننده نباشد .

تولید محتوای جذاب

یکی از مهمترین ارکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسیدن به معروفیت در آن ها تولید محتوای جذاب است . اساس کار سوشال مدیا این است در ازای تولید محتوای مورد پسند کاربر امتیازاتی را در اختیار فرد قرار می‌دهند ، این امتیاز می‌تواند مخاطبین بیشتر و یا حتی وجه نقد باشد (همانند کاری که یوتیوب انجام می‌دهد) .

پس اگر برای دیده شدن حرفه خود قدم در این راه نهاده‌اید باید بدانید که سرمایه گذاری در این بخش ارزشش را دارد بلاخص که ذات چنین فضاهایی با تفریح و گذراندن فراقت گونه زمان آمیخته گردیده است . این امر سبب می‌شود تا کاربر حس بد احاطه شدن با تبلیغات را نداشته باشد و در برابر محتوای به اشتراک گذاری شده توسط شما گارد نگیرد .

تولید محتوای جذاب برای توییتر

محتوای به اشتراک گذاری شده در عین اینکه رنگ و بوی تبلیغ دارد باید مخاطب را درگیر کند . این مساله می‌تواند با استفاده از به اشتراک گذاری اطلاعات ، مطالب طنز و به روز اتفاق بیوفتد . نکته ای که باعث می‌شود در این زمینه موفق عمل نمایید خلاقیت است ، خلاقیت در هر حوزه‌ با حوزه های دیگر متفاوت است اما شما و تیم محتوایی تان باید در این زمینه به تحقیق و مطالعه بپردازید و از به روز بودن غافل نشوید . برای نشان دادن پویا بودن صفحه خوب است در فواصل زمانی مشخص به توییت کردن بپردازید برای مثال هر روز یا سه بار در هفته . از غفلت طولانی از این فضا اجتناب کنید چرا که باعث افت رتبه شما خواهد شد .

معرفی فضای توییتر

همانطور که ذکر شد در فضای توییتر با محدودیت واژه روبه رو هستیم ، این مساله اهمیت گزیده گویی را یادآور خواهد بود . برای نوشتن یک توییت عالی باید محتوایی که قصد به اشتراک گذاری آن را داریم کامل باشد و منظور ما را به طور کامل برساند . نباید اجازه دهید این اختصار واژه خود را در کیفیت توییت نشان دهد بلکه باید از آن برای بیان سریع منظور خود استفاده نمایید .

در فضای توییتر امکان اضافه کردن بخش‌هایی مثل فیلم ، گیف ، عکس و نظر سنجی را به توییت خود خواهید داشت این کار باعث محدودیت بیشتر کاراکترها نخواهد شد . به همین دلیل توصیه می‌کنیم از این قابلیت برای افزودن به جذابیت توییت استفاده کنید .

البته در افزودن این جذابیت بصری باید باز هم به محدودیت های توییتر توجه کنید ، ویدیوهای به اشتراک گذاشته در توییتر باید کمتر از 500 مگابایت حجم داشته باشند و حداکثر می‌توانند 140 ثانیه طول داشته باشند . همچنین امکان بارگذاری حداکثر 4 عکس را در هر پست خواهید داشت .

این محدودیت در به اشتراک گذاری را نمیتوان ضعف این برنامه تلقی کرد چرا که اساس کار آن بر روی اختصار نوشته شده است و قصد ندارد هر پست زمان زیادی از کاربر بگیرد . برای نشان دادن فعال بودن اکانت خود ، تعامل با سایر اکانت‌ها را فراموش نکنید .

معرفی فضای توییتر

مزایای استفاده از توییتر برای رشد کسب‌وکار

1. در هر زمینه‌ای افراد مایلند برند خود را بشناسانند ، یا اصطلاحا برندسازی کنند.
2. با استفاده صحیح و هدفمند از توییتر (در کل همه شبکه های اجتماعی این قابلیت را دارند) ، روند برندسازی می‌تواند با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
3. اگر فعالیت‌های شما اینترنتی است و یا سایت دارید مسلما از اهمیت سئو و بهبود آن در پیشرفت کسب و کارتان خبر دارید.
4. مساله مهم این است که سوشال مدیا از جمله توییتر می‌تواند در بهبود سئوی سایت شما موثر باشد و روند رسیدن به رتبه مورد نظر در نتیجه جستجوی گوگل را تسریع کند.

توییت به چه معناست؟

توییتر یک ابزار اجتناب ناپذیر تجارت برای بازاریابان مدرن است. شاید این بزرگترین شبکه رسانه اجتماعی نباشد،اما به دلیل سیستم ساده و قابل فهمش، توییتر مورد علاقه منابع رسانه‌ای است، زیرا آنها به دنبال داستان های جدید یا نظرات عمومی در مورد مسائل جاری هستند. در توییتر، توییت ها به شما این امکان را می دهند که اطلاعات خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. یک توییت خوب باید توجه مردم را جلب کند.یک توییت خوب، توییتی است که افراد را تشویق میکند تا عمل کنند یا پاسخ دهند. توییت مناسب می تواند برای شرکت شما معجزه کند، اما چه چیزی یک توییت عالی را می سازد؟

ویژگی های توییت مناسب

1. توییت‌های با اهداف

توییتر یک شبکه اجتماعی سریع در حال حرکت است و توجه مخاطبان شما یک کالای گرانبها است، شما ممکن است فقط برای یک لحظه توجه کسی را جلب کنید، بنابراین هر ارتباطی که ایجاد می کنید باید یک هدف داشته باشد. هدف شما ممکن است شروع یک مکالمه، کمک به افراد با یک سوال خاص، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصولات یا خدمات خود، یا اینکه یک رهبر فکری و منبع اطلاعاتی در صنعت خود باشید.

2. زمان بندی

مانند هر رسانه ارتباطی، توییتر زمان اوج خود را برای تعامل با مشتری دارد. اگر توییت‌ها را در زمان مناسب ارسال کنید، می‌توانند تاثیر بیشتری داشته باشند.

3. Urlها

پیوندها بخش مهمی از نحوه دستیابی به تعاملات شما در توییتر هستند. بر اساس تحقیقات، 92 درصد از تعامل با توییت‌ها به صورت کلیک روی لینک انجام میشود. 140 کاراکتر مرزی برای آنچه میتوانید در یک توییت تایپ کنید است. پیوندها به شما امکان می دهند وب سایت های دیگری را به اشتراک بگذارید که می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان شما قرار دهند. دنبال کنندگان توییتر خود را وادار کنید تا روی پیوندی در توییت شما کلیک کنند تا آنها را به جای دیگری در وب ببرند.

4. هشتگ

هشتگ‌ها برای اولین بار در سال 2007 در توییتر عرضه شدند و یک دهه تصور کردن توییتر بدون آنها دشوار است. هشتگ ها بخش مهمی از ارائه یک تجربه جستجو خوب در توییتر هستند. کاربران با وارد کردن یک هشتگ در گوگل، نتایج جستجوی شما از توییتر را نیز پیدا خواهند کرد. ممکن است با مقاله جالب یا اطلاعات مهمی برخورد کنید که مختص صنعت شما یا مربوط به محصولات یا خدمات شما باشد. پس از اطمینان از اینکه اطلاعات از یک منبع معتبر آمده است، آن مورد را توییت کنید. مطمئن شوید که منبع را ذکر کرده و پیوندی به مطالب اصلی درج کنید. اگر منبع دارای نام کاربری توییتر است، حتماً یک منشن @ قرار دهید، یعنی. (از طریق @test) یا در صورت وجود، از دکمه «بازتوییت» یا «اشتراک گذاری در توییتر» از صفحه اصلی وب استفاده کنید.

سخن پایانی

دو سوم شرکت هایی که بیش از 100 کارمند دارند از توییتر به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند. این به این معنی است که حضور در توییتر شما را از همان ابتدا از یک سوم رقبایتان جلوتر می‌اندازد اما اگر می‌خواهید در میان جمعیت برجسته باشید، همچنان باید توییت‌های عالی بنویسید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید