امروزه اینترنت و ابعاد مختلف آن روز به روز گسترش می‌یابند و هر بار درب تازه ای برای ارائه خدمت به کاربران در این حوزه پیدا می‌کند .وبلاگ که در ابتدا به عنوان دفترچه خاطرات انلاین معرفی شد نیز از این قائده مستثنی نیست و در سرتاسر جهان طرفداران خود را دارد . با گذشت زمان وبلاگ ها کاربردهای متفاوت تری را یافتند ، تبادل اطلاعات ، آموزش دادن موارد مختلف ، اطلاع رسانی درباره اخبار مختلف از جمله این تغییر کاربری هستند .لازم به ذکر است که وب سایت و وبلاگ تفاوت های عمده ای با هم دارند ، پس این دو را با هم اشتباه نگیرید .

با اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها افراد درصدد رقابت در این حوزه برآمدند ، و از ابزارهای موجود در اینترنت نیز کمک گرفتند .وبلاگ یکی از این ابزارهاست ، به دلیل اینکه وبلاگ در بستر جهانی اینترنت فعالیت دارد ، باعث شناخته تر شدن کسب و کار شما می‌شود و می‌تواند شما را با افرادی در سرتاسر جهان دست به دست بدهد . با استفاده از وبلاگ شما امکان ارتباط با خوانندگان را خواهید داشت و مطالب یک طرفه ارائه نمی‌شوند .در واقع وبلاگ در حکم یک دفتر است که صفر تا صد محتوای آن توسط نویسنده مدیریت می‌شود ؛ و نویسنده برای فعالیت هایش در آن آزادی عمل دارد .

وبلاگ برای هر فرد مانند یک رسانه عمل می‎کند و برای بیان روزمرگی ها ، انتقال دانش و تجربه ، تبلیغ کسب و کار ، معرفی افراد ، مکان ها و ... به کمک فرد می‌آید .

اهمیت وبلاگ نویسی

بررسی اهمیت وبلاگ نویسی در دنیای اینترنت بسیار مهم می‌باشد که هر کسب و کاری باید در آن به فعالیت بپردازد چرا که امروزه افراد تمام کارهای خود را با استفاده از اینترنت انجام می‌دهند و وجود کسب و کار مورد نظر در آن می‌تواند به گسترش فروش و ارائه خدمات کمک ویژه‌ای کند. برای پیشرفت کسب و کار خود باید در اینترنت فعالیت‌های مختلفی انجام دهید تا افراد را بیش‌تر با کارتان آشنا سازید. یکی از فعالیت‌های مهم در دنیای اینترنت و طراحی سایت ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی می‌باشد. کاربردهای وبلاگ را می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد از جمله:

1. افزایش بک لینک

یکی دیگر از کاربردهایی که می‌توان برای وبلاگ نام برد افزایش بک لینک می‌باشد با قرار دادن مطالب می‌توانید بک لینک سایت خود را افزایش دهید.

2. ارتباط دو طرفه

وبلاگ امکان تعامل اطلاعات را بین افراد ( نویسنده وبلاگ همچنین خوانندگان، به علاوه خواننده با خواننده ) فراهم می‌کند.

3. مدیریت توسط نویسنده

نویسنده می‌تواند در هر مقطع زمانی که مناسب بود اقدام به به روز رسانی مطالب کرده و هر کجا که لازم باشد ویرایش و یا موردی را اضافه یا حذف نمود.

4. بهبود سئو و بهینه سازی

زمانی که شما برای کسب و کار خود اقدام به راه اندازی وبلاگ می‌کنید و کلید واژه‌هایی که قرار می‌دهید به شما کمک می‌کند تا به موتورهای جستجو اطلاع دهید که مشا در چه زمینه‌ای به فعالیت می‌پردازید.

استفاده از وبلاگ در بالا بردن سئوی سایت

یکی از مهمترین بسترهای رقابت در عرصه اینترنت متعلق به جایگاه وب سایت در نتیجه جستجوست .قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر بلاخص صفحه اول و لینک های اول تا سوم ، مستلزم صرف زمان و هزینه در حوزه سئو است .

بک لینک ها می‌توانند نقش موثری در سئو داشته باشند و سبب افزایش ترافیک سایت شوند .یکی از بهترین ، ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای بک لینک سازی استفاده از وبلاگ است ؛ با قرار دادن لینک سایت در وبلاگ میتوان ترافیک بالاتری را برای سایت به ارمغان آورد .

همچنین وبلاگ میتواند حکم تبلیغ برای سایت داشته باشد و معرف فعالیت های شما به باقی افراد باشد .بیشتر شناخته شدن کسب و کار نیز یکی دیگر از راه هایی است که در آن با استفاده از وبلاگ سئو سایت بهبود میابد .استفاده از یک وبلاگ معتبر و فعالیت منظم در آن حتی می‌تواند برای بهبود رنک الکسای سایت شما مفید واقع گردد .

اهمیت وبلاگ نویسی

وبلاگ چیست و چگونه بسازیم؟

وبلاگ ترکیبی از وب به معنای شبکه جهانی و لاگ به معنای ثبت کردن گزارش روزانه و یادداشت‌هایی که به صورت روزانه هفتگی یا هر چند وقت یک بار نوشته می‌شود این نوشته‌ها می‌تواند هر مطلبی را در بر بگیرد از جمله خاطرات روزانه، وقایع،مطالب علمی، اخبار و یا هر نوشته دیگری باشد برای ساختن وبلاگ روش‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از پر کاربردترین آن استفاده از سایت‌های وبلاگی که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده تا افراد بتوانند در آن به اشتراک گذاری مطالب خود کنند. حال برای ساخت وبلاگ می‌توانید با وارد شدن به طراحی سایت‌های مربوطه مانند بلاگفا، پرشین بلاگ، رویا بلاگ، آزاد بلاگ، و... با ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و پر کردن مطالبی که مورد نیاز می‌باشد به بخش نوشتن مطلب یا ایجاد مطلب رفته و شروع به نوشتن و قرار دادن تصاویر کنید. کسی که وظیفه نوشتن مطالب را در این گونه بلاگ‌ها دارند بلاگر یا وبلاگ نویس گفته می‌شود که برخی به صورت مستقل و برخی دیگر به صورت وابسته می‌باشند وبلاگ نویس مستقل به کسی گفته می‌شود که مطالب وبلاگ را با توجه به سلایق خود قرار می‌دهد اما در وبلاگ نویس وابسته دیگر از سلایق شخصی استفاده نمی‌شود.

فرق وبلاگ و وبسایت

ممکن است برای برخی افراد سوال پیش بیاید که فرق وبلاگ و وبسایت چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت بسیار زیاد است همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد وبلاگ برای اطلاع رسانی برای کاربران به کار می‌رود اما از وب سایت می‌توان علاوه بر اطلاع رسانی به خدمت رسانی هم پرداخت. همچنین خدمات دیگری مانند ارائه کاتالوگ آنلاین را نیز در اختیار کاربران قرار داد. وب سایت معمولا برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و... به کار می‌رود اما از وبلاگ به عنوان یک مجله آنلاین می‌توان استفاده کرد. هزینه طراحی وب سایت بیش‌تر از وبلاگ می‌باشد حتی می‌توان از وبلاگ رایگان برای ایجاد مطالب بهره برد. شاید پرداختن به تعریف هر کدام از این کلمات بهتر بتواند در درک تفاوت های آن کمک کننده باشد ، به صورت کلی میتوان گفت : وبلاگ تنها برای درج مطالب و اطلاع رسانی کاربرد دارد اما وب سایت کاربردهای بیشتری دارد . در یک وب سایت میتوان علاوه بر اطلاع رسانی به خدمات رسانی به انحاء مختلف نیز پرداخت .برای ساخت یک وبلاگ میتوان حتی به صورت رایگان اقدام نمود اما برای ساخت سایت باید بسیار بیشتر هزینه شود .به صورت کلی هر فردی می‌تواند وبلاگ داشته باشد اما برای تشکیل وب سایت باید شرکت ها و گروه ها را در نظر داشت .

یکی دیگر از تفاوت های اصلی بین وب سایت و وبلاگ در نوع محتوایی است که هر کدام ارائه می دهند. مانند موقعیت مکانی، شرحی از محصولات یا خدمات آنها، برخی اطلاعات شرکت یا پیشینه و چند اطلاعات مربوط به شرکت.

فرق وبلاگ و وبسایت

چگونه یک متن جذابی در وبلاگ بنویسیم؟

1. انتخاب موضوع مقاله

اصلی ترین و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کنید انتخاب عنوان مناسب و جذاب است. با تحقیق و بررسی‌های لازم یک موضوع خوب که مرتبط با متنتان باشد را انتخاب کنید و آن را در وبلاگ خود قرار دهید چرا که افراد با دیدن موضوع نوشته شما جذب شده و تصمیم به خواندن آن می‌گیرند.

2. پاراگراف اول

پس از انتخاب موضوع نوبت به نوشتن متن پاراگراف اول می‌رسد که بعد از عنوان یکی دیگر از موارد مهم این متن می‌باشد افراد معمولا پاراگراف اول را می‌خوانند و اگر مطالب مورد نظر را مناسب دیدند سراغ بخش‌های بعدی می‌روند در غیر این صورت ضفحه مورد نظر را بسته و به سراغ مطالب دیگری می‌روند.

3. متن مقاله

یکی دیگر از نکات مهم طراحی وبلاگ این است که افرادی که به سراغ وبلاگ شما آمده‌اند دوست دارند تا با مطالب جذابی که به دنبال آن می‌باشند رو به رو شوند بنابراین زمانی که مطلبی را برای کسب و کار خود قرار می‌دهید با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارید آن‌ها را طبق سلایق کاربرانتان انتخاب کنید. سعی کنید متنتان قابل فهم و واضح باشد همچنین از به کار بردن کلمه‌های تخصصی بپرهیزید.

4. تصاویر

اگر می‌خواهید که صفحه وبلاگ شما از جذابیت بسیار بالایی برخوردار شود تصاویر جذاب و مرتبط با مطلب خود در آن قرار دهید.

5. پاراگراف آخر

سعی کنید در پاراگراف آخر خود به نتیجه گیری کل مطالب خود بپردازید اگر فکر می‌کنید که مقاله شما از مطالب کافی برخوردار نبوده می‌توانید به مطالب دیگری لینک دهید.

6. بازخوانی

در نهایت اقدام به خواندن دوباره مطلب کنید حتی چندین بار آن را چک کنید تا در صورتی که غلط املایی و نگارشی وجود داشت آن را برطرف کنید چرا که وجود غلط املایی و.. ذهنیت بدی را برای بازدید کننده بر جای خواهد گذاشت.

چگونه وبلاگ ها به وجود آمدند؟

وبلاگ یک مجله آنلاین است که در آن افراد می‌توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند یا اطلاعات خود را در مورد هر موضوعی با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارند. با افزایش استفاده از رایانه در طول سال ها، وبلاگ ها به وجود آمدند زیرا افراد بیشتری شروع به استفاده گسترده از رایانه کردند. قبل از شبکه جهانی وب، مردم در شبکه‌ها تعامل داشتند و محتوا را از طریق تابلوهای پیام، که «گروه‌های خبری» نیز نامیده می‌شوند، به اشتراک می‌گذاشتند. آنها به افراد اجازه میدادند تا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات مورد علاقه خود صحبت کنند.

بلاگ چه کاربردی دارد؟

هر شخصی با استفاده از وبلاگ میتواند رشته تحصیلی یا کاری خود را به دلایل شخصی یا تجاری به کاربران اینترنت معرفی و بشناساند، وبلاگ کاربردهای فراوانی دارد که درادامه با آنها آشنا میشویم.

1. برای یک کسب و کار جدید، زمانی که در تلاش برای جذب مشتریان جدید هستید، یک وبلاگ می تواند مفید واقع شود. وبلاگ نویسی به مردم کمک می کند تا در مورد کاری که انجام می دهید و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند از طریق ارائه محصولات یا خدمات به آنها کمک کند، بیشتر بدانند.

2. هنگامی که کسب و کار رشد کرد، وبلاگ ها راهی برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان خود با ارائه نکات روشنگرانه در مورد نحوه استفاده از محصولات یا خدماتی است که ارائه میدهید.

3. از طریق وبلاگ ها، موتورهای جستجو می توانند افرادی را که به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می دهید پیوند داده و آنها را مستقیماً به وبلاگ یا وب سایت شما هدایت کنند. این شما را قابل جستجو می‌کند، که برای رشد کسب و کار و برای رقابت با رقبا ضروری است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید