شما برای فروش آنلاین برنامه ای دارید و تصمیم گرفته اید چیزی را بفروشید، اکنون باید فروشگاه خود را طراحی کنید. این مرحله می تواند دشوار باشد. یافتن موضوع کامل، یا حتی انتخاب طراح که اهداف شما را درک کند، می تواند وقت شما را از بین ببرد.

برای اینکه بتوانید درک کنید که چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست ، باید بدانید که مهمترین ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی در واقع چیست. این به شما کمک می کند طرح هایی را که زیبا به نظر می رسند از آنهایی که عملکرد خوبی دارند جدا کنید.

 چند نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های یک سایت خوب فروشگاهی

 

ناوبری به راحتی قابل درک است

ناوبری ممکن است مهمترین بخش طراحی فروشگاه مجازی باشد. ناوبری خوب به خریداران جدید کمک می کند تا بدون دردسر آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند. از سوی دیگر، ناوبری ضعیف آنها را ناامید می کند و حتی ممکن است آنها را مجبور به ترک فروشگاه شما کند.

بنابراین سوال این است که در واقع ناوبری خوب چیست. ایده اصلی ارائه یک مسیر واضح از صفحه فرود تا پرداخت است. مهم نیست که بازدیدکننده در ابتدا در چه صفحه ای قرار می گیرد، آنها باید بتوانند به سرعت راه خود را در سایت شما بیابند.

 

سازگاری با همه دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش

همچنان که شاهد افزایش خریداران فقط برای تلفن همراه هستیم، مهم است که از بسیاری از دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش های مختلف استفاده شده توسط مشتریان آگاه باشید.

طراحی ریسپانسیو یک روش طراحی وب است که به طور خودکار ظاهر یک سایت را بالا یا پایین می آورد تا با اندازه صفحه ای که در آن مشاهده می شود مطابقت داشته باشد. این به سرعت به استانداردی برای وب سایت ها در چند سال گذشته تبدیل شد. طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که سایت فروشگاه شما عالی به نظر می رسد و در هر دستگاهی، بدون توجه به اندازه، عملکرد خوبی دارد.

با توجه به اینکه خریداران بیشتری تصمیم به استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود برای خرید دارند ، طراحی فروشگاه شما باید کاملاً بتواند با صفحه نمایش هایی که در آن مشاهده می شود مطابقت داشته باشد. اگر اینطور نباشد، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که مشتریان شما چرخ دستی های خود را رها می کنند (اگر آنها حتی به این حد رسیده باشند).

 

زمان بارگذاری سریع برای هر صفحه

یک حقیقت وجود دارد تقریباً 40 درصد از خریداران آنلاین اگر بارگیری بیش از سه ثانیه طول بکشد وب سایت را ترک می کنند. مهم نیست که فروشگاه شما چقدر زیبا باشد، اگر کند باشد، نرخ پرش شما افزایش می یابد و نرخ تبدیل شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. هرچه سایت شما کندتر باشد، شانس شما برای راندن بازدیدکنندگان بیشتر است.

نگران نباشید دستیابی به یک طراحی زیبا از فروشگاه کاملاً ممکن است. بین ابزارهای فشرده سازی، شبکه های تحویل محتوا و تغییرات و افزونه های مخصوص پلتفرم، می توانید اطمینان حاصل کنید که حتی بزرگترین تصاویر و عناصر گرافیکی شما بلافاصله بارگیری می شوند.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از کند شدن طراحی سایت خود جلوگیری کنید:

 

  • فشرده سازی فایل های تصویری بزرگ خدمات رایگان مانند io و TinyPNG به شما امکان می دهد این کار را فقط در چند ثانیه انجام دهید!
  • مطمئن شوید میزبانی هاست شما مناسب است. در صورتی که همه چیز کمی کند می باشد، در مورد ارتقاء پلن هاست با شرکت میزبانی وب خود صحبت کنید.
  • به شبکه های cdn مانند CloudFlare نگاه کنید، که نسخه های ذخیره شده فروشگاه شما را از سرور محلی به بازدیدکنندگان تحویل می دهد.
  • از تصاویر واضح و زیبا استفاده کنید. اولین چیزی که بازدیدکنندگان لحظه می بینند عکس بزرگ صفحه اصلی است. این تصاویر بزرگ بلافاصله توجه بازدیدکنندگان را به یک اقدام مهم برای عمل معطوف می کنند.

تصاویر بزرگ، همراه با فراخوان به عمل، کار فوق العاده ای برای جلب توجه مشتریان به محصول خاصی انجام می دهند. مساحت بزرگ به شما امکان می دهد یک محصول را با جزئیات بسیار برجسته کنید و عکس مناسب می تواند از همان ثانیه اول یک مورد را برای شما بفروشد.

البته، طراحی سایت شما نباید فقط روی یک یا دو تصویر بزرگ در صفحه اصلی شما متمرکز شود. شما همچنین باید از تصاویر محصول کاملاً شفاف در طول طراحی خود استفاده کنید، خواه برای هدایت خریداران به صفحات خاص یا صرفاً برای نشان دادن محصولات خود.

 ویژگی های یک سایت خوب فروشگاهی

مطابقت صنعت و مشتری

سرانجام، اگرچه نکاتی که تا کنون به شما داده ایم به شما کمک می کند تا طرح های فروشگاه را با کیفیتی که دوست دارید پیدا کنید، اما این همیشه به شما مربوط نمی شود. همچنین باید انتظارات مشتریان خود از آن طراحی را در نظر بگیرید.

شما فقط باید طرحی را انتخاب کنید که احساس می کنید با صنعت فروشگاه شما و نیازهای مشتریان شما مطابقت دارد. اگر موضوعی را انتخاب کنید که عملکرد مناسبی داشته باشد اما با شرکت شما سازگار نباشد، ممکن است در طولانی مدت به شما آسیب برساند.

 

نحوه انتخاب تم برای فروشگاه

با در نظر گرفتن این نکات، باید آمادگی بهتری برای یافتن طرحی داشته باشید که نیازهای شما را برآورده کرده و مناسب مشتریان شما باشد. با این حال ، شما هنوز نمی توانید مطمئن باشید که از کجا باید به دنبال تم مناسب سایت فروشگاهی باشید.

سرچ کنید. سایت های زیادی وجود دارند که تم های رایگان یا با قیمت مناسب ارائه می دهند. یا از طراح سایت خود کمک بگیرید و آخرین روندها و بهترین شیوه ها را بخواهید. مقاله بررسی انواع تم ها در طراحی سایت می تواند برای شما مفید باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید