گوگل آنالیزور چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد

گوگل آنالیزور


امروزه مدیران سایت ها می خواهند به صورت مرتب و متناوب وضعیت سایت خود را در موتورهای جستجو و خصوصاً گوگل رصد کنند و تغییرات مثبت و منفی ان را که در اثر فعالیت های سایت به وجود آمده مشاهده کنند. گوگل برای این کار یک سرویس رایگان را ارائه داده است که به گوگل آنالیزور معروف است. توسط گوگل آنالیزور می توان اطلاعات و آمارهای مناسبی را از میزان بازدیدهای سایت کسب نمود و البته ناگفته نماند که بازاریابان اینترنتی استفاده مفید تری از این سرویس می کنند و در کل نیز هدف گوگل همین بوده است که بتوان از گوگل آنالیزور برای تحلیل وب استفاده کرد. امروزه تعدا زیادی از سایت های برتر و مشهور تر جهان از گوگل آنالیزور بهره می برند.


ویژگی های گوگل آنالیزور


مشخص کردن مسیرهای ورود کاربران به سایت و درصد آنها که ممکن از از روش هایی مانند موتور جستجو یا تبلیغات کلیدی استفاده کرده باشند از مهمترین کارهای گوگل انتالیک می باشد که باعث می شود مدیران سایت ها بتوانند بهترین روش های ورود کاربران را تشخیص داده و. نیز نقاط ضعف خود را قوت ببخشند. از دیگر ویژگی های گوگل آنالیزور این است که به وسیله آن می توان کیفیت صفحات را تشخیص داده و طبق اهداف از آن بهره برداری کرد مثلا ممکن است هدف کسب رتبه اول باشد یا هر هدف دیگری ولی قسمت با اهمیت این است که می توان بهترین روش های تبلیغاتی را انتخاب و طبق آنها برنامه ریزی نمود تبلیغات ضعیف را کنار گذشت و از زمانی که به آنها اختصاص می دادیم در جهت بهبود نقاط قوت استفاده کرده و یک استراتژی کامل را در طراحی سایت برنامه ریزی کنیم.

 گوگل آنالیزور چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد

گوگل آنالیزور چگونه گزارش می دهد


گوگل آنالیزور از روش های خاصی برای ارائه گزارشات استفاده می کند که بر پایه داده هایی از نوع داشبورد برای کاربران می باشد و نیز مجموعه ای از گزارشات که حاوی اطلاعات بیشتری است نیز به کاربران داده می شود. گوکل آنالیزور در گزارشاتی که ارائه می دهد نشان می دهد که چه صفحاتی از کارایی پایینی برخوردارند و این که کاربران برای ورود به سایت همان گونه که در بالا اشاره کردیم از چه راه هایی وارد سایت می شوند و وقتی که برای مشاهده سایت می گذارند چه میزانی است که نشان دهنده کیفیت مطالب سایت می باشد. همچنین در این گزارشات گوگل آنالیزور مشخص است که بیشترین کاربران سایت از چه نقاطی بوده اند و در واقع طبق آن می توانید جامعه هدف خود را مشخص کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید