در طراحی سایت استفاده از صفحات اسپش برای سایت ، علاوه بر افزایش حجم کدها در طراحی وب سایت ، موجب عدم ایندکس شدن صفحات وب سایت نیز می شود.

در طراحی سایت از اسپلش استفاده کنیم یا خیر ؟

یکی از تکنیکهایی که در طراحی سایت استفاده می شود  و به آن زیبایی خاصی از نظر گرافیکی می  دهد استفاده از صفحات اسپلش است . این صفحات با اینکه زیبایی خارق العاده ای به وب سایت شما می دهند ولی زیبایی آن ها از نظر مرورگرها پنهان است . سایت هایی که در حین ورود به آنها یک انیمیشن فلش و یا فیلم نمایش می دهند و پس از آن باید بر روی یک لینک کلیک کنید و یا به صورت خودکار به صفحه سایت وارد می شوید ، به اینگونه صفحات ، اسپلش گفته می شود و طرفداران خود را در حوزه طراحی وب سایت دارد . ولی اشکالاتی دارد که بهتر است از آنها استفاده نکنیم ، اول اینکه حجم زیادی اشغال می کنند و سرعت بارگذاری را پایین می آورد و برای کاربرانی که سرعت اینترنت آنها پایین است بیشتر از 10 دقیقه زمان برای لود شدن صرف می شود . و اینکه در هر بار ورود به وب سایت این صفحه تکرار می شود و برای جلوگیری از آن بهتر است از دکمه Skip intro استفاده شود . موتورهای جستجو به سختی می توانند این صفحات را ایندکس کنند و نمی توانند متن های داخل آن را همانطور که در فایل فلش آن دیده می شود نمایش دهند . این صفحات از محتوای کمی برخوردارند و روی رتبه سایت تأثیر می گذارند . در صفحات اسپلش توجه اصلی انیمیشن است و از لینک استفاده نشده و نتیجه آن می شود که مرورگرها نمی توانند صفحات سایت را دنبال کنند . در این گونه صفحات بعد از تمام شدن نمایش فلش کاربر به صورت خودکار به صفحه دیگر راهنمایی می شود که مرورگرها این کار را اسپم می دانند . پس با این وجود سعی کنید حتی الامکان از این صفحات استفاده نکنید زیرا سرعت ایندکس یک صفحه html خیلی بهتر از تعدای کثیری صفحه اسپلش است ،  ولی اگر تمایل دارید از اسپلش بهره ببرید هیچ وقت لینک های مهم را در این صفحات قرار ندهید  و در زیر اسپلش یک متن قرار دهید و کاربر را ملزم به کلیک بر روی لینک "ورود به سایت" کنید و هیچوقت صفحه اسپلش را به صفحه اصلی ریدایرکت نکنید .

در طراحی سایت استفاده از صفحات اسپش برای سایت ، علاوه بر افزایش حجم کدها در طراحی وب سایت ، موجب عدم ایندکس شدن صفحات وب سایت نیز می شود.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید