رویکرد اول در آنالیز سایت 

آنالیز سایت


آنالیز سایت یا همان آنالیز وب در واقع مشاهده و بررسی رفتار و عمل و عکس العمل کاربران در هنگام بازدید از سایت می باشد. آنالیز سایت یکی از مهمترین کارهایی است که خصوصاً در طراحی سایت تجاری و فروشگاهی و به طور کل در دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. اهمیت آن نیز به این دلیل است که در آنالیز این سایت ها داده هایی را جمع اوری می نمایند که این داده ها شامل گزارش های ویژه ای است که نشان می دهد چه قسمت هایی مورد علاقه کاربران بوده و چه قسمت هایی خیر و اینکه کدام قسمت ها نیاز دارد مانور بیشتری بر روی انها داده شود. گزارش هایی مختلفی از جمله اطلاعات فروش و داده های کارکرد کاربران در این گزارش ها در اختیار کارشناسان آنالیز سایت قرار می گیرد و آنها نیز شروع به تحلیل می نمایند.

دو رویکرد تکنولوژیک برای جمع آوری دادها


برای جمع آوری داده ها و گزارش های اشاره شده دو روش و رویکرد اصلی وجود دارد که در این بخش یک روش را برای شما توضیح خواهیم داد و روش دیگر را در مقالات آتی برای شما عزیزان و همراهان همیشگی شرکت طراحی وب سایت نونگار پردازش ارائه خواهیم کرد. رویکردی که در این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت تگ دادن به صفحات می باشد. این روش آنالیز سایت که معادل (page tagging) می باشد به این صورت عمل می کند که با استفاده از جاوا اسکریپت بر روی هر صفحه در زمان عمل کردن مرورگر روی صفحه به سرویس ثالث خبر می دهد.

 رویکرد اول در آنالیز سایت

تگ دادن به صفحه


با توجه به مشکلاتی که در روش دیگر آنالیز سایت یعنی تحلیل لاگ فایل وجود دارد و علاقه ای که برای آنالیز سایت به عنوان سرویسی سفارشی روش تگ دادن به صفحه شکل گرفته است. در گذشته روش های آنالیز سایت تفاوت بسیاری با روش های حاضر داشت ولی اکنون پس از اینکه سرویس ها و تکنولوژی های جدیدی به بازار آمده است و برنامه هایی نظیر سلوشن آژانس رواج پیدا کرده اند، این روش ها جایگزین روش های قدیمی شده و استفاده از فراخوان سرور از سوی صفحه اجرا شده است. این روش به این صورت است که در زمان اجرای صفحه بر روی مرورگر قطعه ای از کد آژاکس سرور را فرا می خواند و اطلاعات مربوط به مرجع را به ان انتقال می دهد و در نهایت اطلاعات در شرکتی که کار آنالیز سایت انجام می دهد جمع آوری می نماید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید