ارتباط با بازار هدف و طراحی سایت اصولی

ارتباط بهتر با بازار هدف و طراحی سایت


بارها و بارها در مباحث آموزش طراحی سایت تأکید کرده اید که هدف گذاری و برنامه ریزی قبل از شروع به طراحی سایت یک اصل بسیار مهم است که باید رعایت کنید. در صورتی که ابتدا بخواهید صرفاً یک سایت طراحی کنید و سپس به این که مخاطبین شما چه کسانی هستند باید برای سایت خود چه برنامه ای بچینید یک اشتباه بزرگ است. جامعه هدف مهم ترین بخش از برنامه ریزی شما را شامل می شود و بسیاری تصمیمات دیگر حتی امکانات و ویژگی های طراحی سایت طبق آن شکل خواهد گرفت.

اولویت بندی ها در طراحی سایت


همانگونه که اشاره کردیم در طراحی وب سایت اولویت اول باید هدف و برنامه کلی و توجه به مخاطبین و کاربران هدف باشد. این که ظاهر و قالب سایت شما چگونه باشد و زیبایی و جذاب بودن آن مهم است ولی نمی تواند به تنهایی باعث شود کاربران به سایت شما مراجعه کنند. همچنین یکی دیگر از اولویت ها در طراحی سایت محتوای سایت است. محتوای سایت شما و مطالبی که در سایت قرار می دهید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مؤلفه های طراحی سایت اصولی


با توجه به نکاتی که در بالا در اهمیت مشخص نمودن بازار هدف قبل از طراحی وب سایت بیان کردیم حال به برخی از مؤلفه های که در طراحی سایت اصولی باید در نظر گرفت اشاره می کنیم. باید سعی کنید که در قسمت بالای سایت که بیشتر توجه کاربران به آن معطوف می شود مهمترین مطالب و محتوای خود را قرار بدهید که برای کاربران از جذابیت بالایی برخوردار است. این بخش از محتوا باید در بهترین قسمت طراحی سایت باشد به صورتی که کاربران برای دیدن آن نیاز به بالا و پایین بردن صفحه نداشته باشند. دلیل اهمیت این موضوع نیز این است که در صورتی که کاربر در اولین لحظه مطالب جذابی را ببیند برای ماندن در صفحه رغبت پیدا خواهد کرد و در غیر این صورت از سایت خارج می شود.

ارتباط با بازار هدف و طراحی سایت اصولی

چند نکته در طراحی سایت اصولی


نکته مهم دیگر در طراحی سایت بر طبق استانداردها و اصول این است که سایت باید تا حد امکان منظم و مرتب و به دور از شلوغی و به هم ریختگی باشد تا کاربران به آسانی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. رعایت کردن قوانینی نظیر کمترین کلیک برای رسیدن به هدف را باید رعایت کنید و به کاربران خود در طراحی وب سایت بیشترین اهمیت را بدهید. هر میزان سایت شما خلوت تر باشد پیام شما زودتر انتقال پیدا کرده و تأثیر بیشتری نیز خواهد داشت. حال اینکه این محتوای مهم و در دسترس در هر زمینه ای باشد مهم نیست زیرا با توجه به کاربران خود آن را انتخاب می کنید و برای مخاطبین خاص شما اهمیت دارد و جذاب است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید