آموزش طراحی سایت و ترفندهای کاهش حجم

چرا باید حجم طراحی سایت را کم کنیم


یکی از دغدغه های همیشگی کارشناسان طراحی وب سایت و نیز مدیران سایت های گوناگون کاهش دادن حجم طراحی سایت و به تبع آن افزایش سرعت سایت است. به همین دلیل بر این شدیم تا در این بخش از مطالب آموزش طراحی سایت چند راهکار طلایی را برای کاهش حجم طراحی سایت بیان کنیم. همانطور که در مباحث گذشته اشاره کردیم در طراحی وب سایت چندین مقوله اهمیت اساسی دارند و یا به عبارتی می توان طراحی سایت را به سه قسمت اصلی دسته بندی کرد که البته یکدیگر را کامل می کنند. این دسته های تخصصی عبارتند از برنامه نویسی سایت، طراحی گرافیک و نهایتاً تولید محتوا و سئو سایت. برای این که سایتی زیبا و جذاب داشته باشیم از عکس ها و عناصر گرافیکی بهره می بریم. اما این موارد باید تا حد ممکن فشرده سازی شده و حجم آنها کاسته شود. نصب افزونه ها و استفاده از فرمت های مناسب نمونه هایی از روش های کاهش دهنده حجم تصاویر می باشد.

کد نویسی و روش های کاهش حجم سایت


قسمت زیادی از قالب های مورد استفاده در طراحی وب سایت در حال حاضر از فایل های CSS و Java بهره می برند تا به وسیله آنها سایت را زیبا و جذاب کنند و بخش های حاشیه ای را به سایت بیافزایند. با اضافه نمودن فایل های CSS در یک فایل می توانید به صورت مؤثری حجم سایت خود را کاهش دهید. شیوه کار نیز اینگونه است که زمان ورود کاربران به سایت شما به جای تعداد زیادی درخواست فقط یک درخواست به هاست ارسال شده و در طراحی سایت، طبیعتاً هر میزان درخواست ها از هاست کمتر باشد سرعت سایت بیشتر و لود شدن و بارگذاری محتوا نیز سریع تر انجام می پذیرد. بنابراین می توانید با کد نویسی و استفاده اس جاوا و سی.اس.اس به نحو قابل توجهی حجم سایت را سبک کنید.

 آموزش طراحی سایت و ترفندهای کاهش حجم

طراحی سایت و فشرده سازی صفحات


در بخش دیگر آموزش طراحی سایت بپردازیم به فشرده سازی صفحات. احتمالاً تا کنون بارها و بارها در ارسال متون و تصاویر و سایر محتواهای خود با ایمیل به مشکل برخود کرده اید و به خاطر حجم زیاد مجبور به زیپ کردن آنها شده اید. بله در طراحی سایت نیز فشرده سازی صفحات می تواند کمک زیادی به شما کرده و از حجم طراحی سایت به نحو مؤثری بکاهد. برای فشرده سازی نیز از دو روش بیشتر استفاده می شود که شامل روش gzip و بهره گیری از Deflate می باشد. در مورد اینکه کدامیک از این دو بهتر است بستگی به خود شما دارد و هر دو را می تواند گفت برای فشرده سازی صفحات طراحی وب سایت مناسب هستند. جی.زیپ کارایی بیشتری دارد اما نصب و اجرای آن مقداری مشکل است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید