نقش منفی مطلب کپی در سئو سایت 

در بخش آموزش طراحی سایت و سئو سایت مقالات زیادی در مورد تولید محتوا و نقش آن در بهتر شدن رنکینک سایت در موتورهای جستجو ارائه دادیم و تأکید کردیم که باید از درج مطالب کپی به دو دلیل خود داری کنید. دلیل اول مبحث امانتداری و اخلاق می باشد که نباید زحمات دیگران را بدون لینک دادن و ارائه سایت مرجع در سایت خود منتشر کنید و مورد دوم نیز تأثیر منفی کپی مطالب در سئو سایت می باشد. کپی مطالب در طراحی سایت، نه تنها کمکی به سایت شما نمی کند بلکه می تواند منجر به جریمه شدن و یا پنالتی سایت شما نیز بشود.

تأثیر مطلب کپی در بهینه سازی سایت


ابتدا اشاره کنیم به فلسفه طراحی سایت و انتشار مطالب مرتبط به حوزه کاری در سایت، که علاوه بر دلایل بالا یک دلیل بسیار مهم دیگر نیز دارد و آن پاسخ دادن به نیاز کاربران می باشد. به این صورت که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب مورد نظر خود می گردند و در صورتی که مطلب سایت شما کپی نبوده و در موتور جستجو ایندکس شده باشد در نتایج ارائه شده به کاربران به آنها ارائه داده می شود. اگر مطلب شما کپی شده باشد گوگل در نتایج خود مطلب اصلی را نشان می دهد و این برای بهینه سازی سایت شما یک نکته منفی به شمار می رود و تلاشی هم که برای کپی و بارگذاری مطالب در سایت خود کرده اید چیزی جز تلف نمودن زمان نبوده است و طبیعتاً در نتایج جستجو رنکینگ خوبی نخواهید داشت و حتی ممکن است در نتایج نباشید.

نقش منفی مطلب کپی در سئو سایت 

از دست دادن رتبه و اعتبار در گوگل


زمانی که یک سایت فعالیت مستمر می کند نزد گوگل از اعتبار برخوردار می شود و زمانی که سایت از تولید محتوای خوب و بک لینک های مناسب نیز برخوردار باشد و مدت زمان کافی از استمرار فعالیت آن بگذرد گوگل آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر به کاربران معرفی می نماید و حتی در ایندکس مطالب نیز می تواند تأثیر مثبت داشته باشد. اما اگر در یک بازده زمانی از مطالب کپی استفاده کنید و گوگل تشخیص دهد که این مطالب را در بانک داده های خود داشته است و شما آن را کپی کرده و یا با اندکی تغییر در سایت خود قرار داده اید اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست خواهد داد و حتی شما را از لیست جستجوی کاربران کنار خواهد گذاشت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید