آیا تحصیلات در طراحی سایت اهمیت دارد


امروزه در فضای اینترنت احتمالاً به دفعات شنیده اید که مشاغل مرتبط به کامپیوتر از بازار کار بهتری نسبت به سایر تخصص ها برخوردارند. افراد زیادی نیز در رشته های مرتبط به کامپیوتر نظیر علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کرده و یا مشغول به تحصیل می باشند و برایشان اهمیت دارد که در کدام حیطه مشغول به کار شوند. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا برای ورود به دنیای طراحی وب سایت نیاز به تخصص و تحصیلات در رشته خاص است یا خیر و اینکه درآمد کارشناس طراحی سایت چه میزان می باشد. کار طراحی سایت به دو صورت کار در شرکت ها و یا کار در منزل به صورت پروژه ای می باشد.

تحصیلات و درآمد کارشناسان طراحی سایت 

پیش نیازهای آموزش طراحی سایت


در مورد تحصیلات مرتبط باید گفت که دانش تخصصی نیاز ندارید و می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش طراحی سایت و یا سئو سایت وارد این مقوله شوید. البته عدم نیاز به دانش خاص به صورت تخصصی مورد نظر است و بهتر است که پیش نیازهایی را داشته باشید. مثلاً در صورتی که سواد دانشگاهی حداقل در مقطع فوق دیپلم نیز داشته باشید کفایت می کند. دنیای طراحی سایت با سرعت پیشرفت سریع خود همگان را متحیر کرده است و چند پیش نیاز مهمی که قبل از ورود به دنیای طراحی سایت باید با آن آشنایی داشته باشید شامل: دانش کد نویسی و برنامه نویسی و دانش طراحی گرافیک و نیز ادغام زبان های برنامه نویسی با یکدیگر از جمله این پیش نیازها می باشد.

تحصیلات و درآمد کارشناسان طراحی سایت 

میزان درآمد کارشناسان طراحی سایت


میزان درآمد در این حوزه تا حدی متفاوت است و بستگی به میزان تخصص و تجربه و شهرت دارد و در شهرها و کشورهای مختلف نیز می تواند متغییر باشد. اما به صورت کلی و طبق آمار بین المللی یک کارشناس طراحی وب سایت حدوداً به صورت میانگین 35-40 دلار در ساعت دستمزد دارد. حقوق تقریبی پنجاه هزار دلاری در سال می تواند برای این کار با توجه به وضعیت اقتصادی امروزی، مناسب باشد. البته این مقدار متوسط درآمد برای کارشناسان به اصطلاح معمولی بود و طراحان مشهور و با تجربه به بیش از سه برابر این مقدار نیز می توانند دست پیدا کنند. در ایران نیز با توجه به اینکه در این چند سال حرفه طراحی سایت جای خود را به عنوان یک شغل باز کرده است درآمد میانگین دو میلیون تومانی برای کارشناسان طراحی سایت پیش بینی می شود که باز هم یک دامنه متغیر به پایین و بالای این مبلغ با توجه سابقه و تخصص می توان برای آن در نظر گرفت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید