نقشه سایت استاندارد در طراحی سایت


در مورد نقشه سایت و مقدماتی که باید می دانستید در مقاله ای تحت عنوان ( نقشه سایت و اهمیت و ضرورت وجود آن ) مباحثی را مطرح کردیم و در ادامه همان مبحث از سلسله مباحث آموزش طراحی سایت چگونگی ساخت یک نقشه سایت که مؤلفه ها و استانداردهای لازم را داشته باشد نیز صحبت کنیم. نقشه سایت اصولی و استاندارد باید در برگیرنده یک مجموعه از موارد کلیدی باشد. از جمله موارد مهم می توان به محتوا و عنوان آن و تگ ها و فیلد ها آدرس سایت و دسته بندی ها اشاره نمود. آدرس صفحه یا url که به برچسب هایی اطلاق می شود که محتوای لینک هر صفحه را در خود دارد، changefreq که میزان تغییر هایی که در آدرس صفحه های مختلف سایت به وجود می آید را مشخص می نماید، lastmod نیز در برگیرنده زمان انجام تغییرات یا ساخت آن را تعیین می کند و نیز چند مورد دیگر از این تگ ها را می توان نام برد که در طراحی وب سایت و ایجاد یک نقشه سایت استاندارد مهم می باشند.

آموزش ساخت نقشه سایت استاندارد 

چگونگی ساخت نقشه در طراحی سایت


ساخت نقشه سایت کار چندان دشواری نیست و به راحتی و بدون نیاز به دانش خاصی می توانید این کار را انجام دهید. برای ساخت نقشه سایت در طراحی سایت، یک مجموعه سایت ها و نیز افزونه ها وجود دارند که به صورت اتوماتیک این کار را انجام داده و نقشه سایت شما را تولید می کنند و شما صرفاً فایل را در سایت خود قرار می دهید. همچنین مورد دیگر این است که سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و وردپرس برای ساخت نقشه سایت دارای افزونه ها و پلاگین هایی می باشند که هم فایل با کیفیت تر و هم با سرعت بیشتری را به شما ارائه می دهند که می تواند تأثیر مثبتی در سئو سایت و بهینه سازی سایت داشته باشد.

آموزش ساخت نقشه سایت استاندارد 

نیاز به چند نقشه سایت


البته نکته ای که در این قسمت ذکر آن ضروری می باشد این است که برای تمامی سایت ها نمی شود از یک نقشه سایت استفاده کرد و با توجه به آن سایت و تعداد صفحاتی که ممکن است داشته باشد تعداد نقشه های سایت مورد نیاز در طراحی وب سایت نیز متفاوت می باشد. این کار معمولاً زمانی انجام می شود که تعداد صفحه های سایت از 3 یا 4 هزار صفحه فراتر رفته و یا حجم آن افزایشی بیشتر از 12 مگابایت داشته باشد. البته فشرده سازی و یا به اصطلاح زیپ کردن هم می تواند برای کاهش حجم نقشه سایت به شما کمک کند و این مورد را در طراحی سایت خود مد نظر قرار دهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید