شاخصه های یک مدیر موفق در اداره و طراحی سایت


در مورد اهمیت نقش مدیر سایت موفق در مقاله پیشین صحبت کردیم و نقشی را که می تواند در موفقیت طراحی سایت ایفا کند را تشریح نمودیم. در ادامه به تجزیه و تحلیل ویژگی هایی می پردازیم که یک مدیر سایت برای اینکه به برنامه ها و اهداف سایت جامعه عمل بپوشاند، به آنها نیاز دارد اشاره می کنیم.
الف) به کار گیری توانایی خود در جهت توسعه طراحی سایت: یک مدیر سایت توانا باید تلاش کند که همواره طرح و برنامه جامعی را برای توسعه دادن سایت داشته و از تمامی ابزارهای ممکن در این راه بهره مناسب را ببرد. مدیر سایت باید با پیشرفت های جدید و آپدیت شده در این حوزه آشنایی کامل داشته باشد و آنها را در سایت خود به کار بگیرد.

مدیر سایت موفق چه ویژگی هایی دارد

ب) یکی دیگر از شاخصه های مدیر سایت موفق کنار گذاشتن پیش فرض های مورد علاقه خود و نظرات و تمایلات شخصی و توجه به واقعیات و نیازهای کاربران و تجزیه و تحلیل کارشناسان سئو سایت و طراحی سایت و نیز آینده نگری می باشد. همچنین مدیر سایت باید هم استعداد و هم انگیزه و علاقه کافی را برای اداره سایت داشته باشد و طبق اصول و برنامه ریزی حرکت کند.
پ) طبیعتاً هر مدیری باید از بدو تصمیم گیری برای طراحی وب سایت اهداف مشخصی را در سر داشته باشد که یکی از این اهداف مهم تبلیغات و یافتن بازار برای کالاها و خدمات ارائه شده می باشد. به همین دلیل یک مدیر سایت موفق باید با بازار فروش و شیوه های بازاریابی آنلاین و تبلیغات به خوبی آشنایی داشته باشد.

ج) صبر و حوصله و انتقاد پذیری و استفاده از نظرات کارشناسان طراحی سایت و نیز کاربران سایت و نیز پاسخگو بودن در مقابل بازدید کنندگان یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های مورد نیاز مدیر موفق سایت است، همچنین مدیر سایت باید یک زمان مشخص به صورت روزانه به بارگذاری محتوا و لینک ها و نیز آنالیز سایت و رضایت کاربران و دیگر موارد و مشکلات طراحی سایت اختصاص دهد.

مدیر سایت موفق چه ویژگی هایی دارد

د) همانگونه که در مباحث بهینه سازی سایت تأکید کردیم محتوای سایت بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل مدیر سایت باید خود مطالب و محتوای ارزشمند و کاربر پسند ایجاد کرده و یا بر مطالبی که همکاران وی تولید کرده اند نظارت کند و تلاش نماید که این محتوا از کیفیت فنی و محتوایی مناسب باشد و همچنین به صورت مداوم برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش خود در زمینه شغلی و مطالب مطروحه در سایت تلاش نماید تا مطالب قابل اتکایی را به کاربران ارائه کند.
و)آنالیز سایت با استفاده از سرویس ها، سایت ها و ابزاری که برای این کار وجود دارد و نیز بررسی نقاط ضغف و قوت سایت و نیز مطابقت و مقایسه سایت خود با دیگر سایت های رقیب و دنبال کردن آنها و همچنین بهره گیری از دستاوردهای آن سایت ها که می تواند به موفقیت سایت کمک کند، از وظایف و ویژگی های یک مدیر موفق در طراحی وب سایت و اداره آن می باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید