در مورد طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو در مقالات قبل توضیحاتی را ارائه دادیم و تعریف آن را گفتیم. برای اینکه از تکرار مطاب جلوگیری کنیم در اینجا فقط چکیده ای از تعریف آن را ارائه و شما را دعوت می کنیم مقالات قبلی را در بخش آموزش طراحی سایت مطالعه کنید. این نوع طراحی سایت به این معنی است که ما کار طراحی سایت را به گونه ای انجام دهیم که ساختار و چیدمان و سایز اجزای تشکیل دهنده آن متغیر و یا به عبارتی شناور باشد. یعنی با توجه با تغییر ابعاد و رزولوشن دستگاه مورد استفاده کاربران تغییر کرده و خود را با آن دستگاه مطابقت دهد. این شیوه برای کسانی که با گوشی های هوشمند و یا تبلت ها و .. از فضای وب استفاده می کنند اهمیت بسیار زیادی دارد.

آموزش طراحی سایت واکنشگرا 

تفاوت طراحی سایت واکنشگرا


تفاوت طراحی سایت واکنشگرا با سایت های غیر واکنشگرا بسیار ملموس است و فقط کافیست با یک تبلت یا یک گوشی هوشمند اقدام به مشاهده این سایت ها کنید. اگر با تغییر عرض مرورگر شما چیدمان سایت نیز تغییر کرد یعنی سایت مورد نظر ریسپانسیو است و در غیر این صورت آن سایت ریسپانسیو نشده است. بنابراین تفاوت این دو نوع سایت فقط در شیوه چیدمان آنها و تغییر پذیری با توجه به تغییر مرورگر و سیستم مورد استفاده شما است. این تغییر پذیری فقط برای زیبایی نیست و می تواند در سئو سایت شما نیز تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. ترافیک سایت شما را به شکل قابل توجهی افزایش داده و مخاطبین و کاربران در طیف های گوناگون را پوشش داده و رضایت آنها را در پی داشته باشد که این موارد خود تأثیر زیادی در بهیود کیفیت بهینه سازی سایت طراحی وب سایت شما خواهد داشت.

آموزش طراحی سایت واکنشگرا 

چگونگی طراحی سایت واکنشگرا


ساخت نسخه های مختلفی از سایت برای دستگاه های مختلف طبیعتاً کار چندان منطقی نیست و به جای آن امروزه برای طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو از تکنیک ها و طراحی های جدیدی بهره می گیرند. تکنیک طراحی واکنشگرا با استفاده از ویژگی Media Queries که در نرم افزار CSS3 تعریف شده و نیز طراحی های شناور Fluid Proportion-Based Grids در سایت قابل انجام می باشد. بنابراین برای ساخت یک سایت واکنشگرا نیاز به تخصص در طراحی سایت و برنامه نویسی و همچنین گرافیک سایت خواهید داشت و با توجه اهمیت این کار تلاش کنید که از یک فرد حرفه ای و با تجربه در این امر کمک بگیرید و از نظرات و تجربیات وی استفاده نمایید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید