Rss یکی از مفاهیم پر کاربرد در مطبوعات و تولید محتوا می باشد. حتی در بسیاری از طراحی سایت ها می توان دید که Rss را به عنوان یکی از گزینه های اشتراک گذاری مطالب در سایت و در بالا و پایین هر صفحه قرار گرفته است. اما Rss چیست و چه کاربردی دارد و نقشش در طراحی وب سایت چیست. معادل انگلیسی آن Really Simple Syndication می باشد و البته چند اختصار دیگر نیز دارد که در اینجا مبحث ما نیست. آیکون Rss در طراحی سایت به شکل زیر می باشد.

 RSS چیست و در طراحی سایت چه کاربردی دارد

تعریف آر.اس.اس RSS


همانگونه که گفتیم Rss یکی از مفاهیمی است که جدای از طراحی سایت بیشتر در حوزه محتوا و روزنامه ها و خبرگزاری ها کاربرد دارد. در تعریف آن باید گفت نمایش تمامی محتوایی که در یک صفحه وب وجود دارد بدون هیچ مورد اضافه و دیزاینی و فقط برای مطالعه کردن محتوای آن صفحه کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. فایل های حاوی RSS به این خاطر که هیچ دیزاین و صفحه آرایی ندارند حجم بسیار کمی دارند و در نتیجه بسیار پر کاربرد هستند. Rssها با اینکه شبیه xml هستند و با این کد نیز نوشته می شوند، فرمت آنها xml می باشد. حجم کم در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و به بالا رفتن سرعت صفحات شما کمک زیادی می کند.

RSS چیست و در طراحی سایت چه کاربردی دارد 

مزایای فایل های RSS در طراحی سایت


همانگونه که اشاره کردیم با توجه به ساده بودن و عدم استفاده از هر گونه دیزاین و صفحه آرایی، باید فایل های Rss را با استفاده از برنامه های دیگری خواند. برنامه های مختلفی برای باز کردن این فایل وجود دارد که از بهترین و پر کاربرد ترین آنها می توان به Rss Reader اشاره کرد. مطالعه کردن صفحات Rss برای کاربران طراحی سایت بسیار راحت تر بوده و با توجه به کم حجم بودن نیاز به حجم اینترنت کمتری برای باز کردن آنها هست. ذخیره سازی آنها نیز فضای بسیار کمی را خواهد گرفت و هزاران نوع از این فایل ها را می توان به راحتی در سیستم خود ذخیره نمود. کاربرد مهم دیگر این فایل ها در طراحی سایت این است که برای دستیابی به مطالب صفحات و وبلاگ هایی که به آنها علاقه مندید می توانید آدرس آنها را به لیست Rss خود اضافه کنید و از مطالب جدید آنها مطلع شوید. البته لرای اینکار نیاز است که سایت های هدف شما نیز در طراحی وب سایت خود Rss feed را داشته باشند. از مزایای مهم فایل های Rss این است که وقت و هزینه شما صرفه جویی کرده و می تواند یک لیست از مطالب مورد علاقه شما بدون هیچ عامل اضافه و گاهاً تبلیغات مزاحم را برای شما فراهم کند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید