AMP چیست


یکی از واژگان پر کاربرد این روزهای دنیای طراحی وب سایت و اینترنت AMP می باشد. برای بسیاری از کاربران و همراهان همیشگی طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن نونگار پردازش سوال پیش آمده بود که AMP چیست و چه کاربردی دارد. AMP در واقع مخفف واژگان انگلیسی Accelerated Mobile Pages می باشد و دلیل اینکه این روزها بیشتر از هر زمان دیگری اسم آن را می شنوید این است که ارتباط مستقیمی بین گسترش استفاده از تلفن های هوشمند و بر جسته شدن این فریم ورک می باشد. همانگونه که بارها اشاره کرده ایم گوگل اهمیت زیادی به طراحی سایت هایی که به کاربران احترام می گذارند می دهد و یکی از ابزارهای احترام به کاربران نیز استفاده از فریم ورک AMP می باشد. این فریم ورک در واقع برای سرعت بخشیدن به سرعت لود شدن صفحات وب در تلفن های هوشمند و دستگاهای مشابه به وجود آمده است. همانگونه که معادل فارسی آن «صفحات موبایلی پر شتاب» می باشد. این فریم ورک متن باز بوده و به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد.

AMP چیست و کاربرد آن در طراحی سایت 

فریم ورک AMP چگونه کار می کند


اما در جواب این سوال که فریم ورک AMP چگونه می تواند باعث شود سرعت صفحات افزایش پیدا کند باید بگوییم که AMP گوگل با بهینه سازی کدهای استفاده شده در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن مانند کدهای CSS جاوا اسکیریپت و HTML باعث می شود محدودیت هایی داشته باشید و مثلاً باید در هنگام به کار بردن این فریم ورک استایل ویژه ای را استفاده کنید و نمی توانید مطابق معمول از تمامی تگ ها استفاده کنید و AMP هر تگی را که باعث کند شدن سرعت لود شدن صفحات سایت شود ممنوع خواهد کرد.

AMP چیست و کاربرد آن در طراحی سایت 

نقش AMP در سئو سایت


در صورتی که در بخش مقالات آموزش سئو سایت مباحث ما را دنبال کرده باشید تأکید فراوانی داشتیم که امروزه با توجه به توسعه چشمگیر استفاده از تلفن های هوشمند و نیز توجهی که گوگل برای طراحی سایت مناسب برای تمامی دستگاه ها و کاربران قایل می باشد امروزه یکی از مؤلفه ها و معیارهای اصلی سئو به تلفن های هوشمند مربوط می شود. ابتدا طراحی سایت ریسپانسیو و در مرحله بعد میزان سرعت لود شدن صفحات برای کاربران می توانند تأثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشند. همچنین در صورتی که سایت شما با سرعت بالاتری در انواع صفحه نمایش های مختلف لود شود هم ترافیک بالاتری را به دست خواهید آورد و هم در نهایت خواهید توانست اعتبار زیادی را از گوگل برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجو بگیرید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید