حدود 30 درصد از مردم ایران به علاوه سایر کشورها از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده میکنند و این آمار حسن شهرت اینستاگرام را در دنیا نشان میدهد. براساس این آمار مشخص میشود اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی جهانی نقش بزرگی در تجارت مجازی مردم ایران ایفا میکند.
باتوجه به گفته ی نمایندگان مجلس "قطعی اینستاگرام و یا فیلترینگ آن شایعه ای بیش نیست" اما آیا دولت برای مدیریت سیستم مجازی داخلی توانایی کافی را دارا می باشد؟ این طرح به منظور آزمایش قرار خواهد گرفت و این امر باعث از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مردم خواهد شد.
در همین بین موضوع تصمیم گیری برای اینستاگرام و واتساپ بسیار پیچیده و از اهمیت بسیاری برخوردار است لذا این طرح باید با برنامه ای دقیق و اصولی پیش گرفته و اجرا شود. کاربران بسیاری مخالف اجرای این طرح هستند و برخی از آن ها عقیده دارند به دلیل مشکلات زیرساختی این طرح قابلیت اجرایی ندارد.

 

اینستاگرام و راهکارهای جذب کاربر


همانگونه که در مقاله پیشین با عنوان «جذب کاربران در اینستاگرام و طراحی سایت» اشاره کردیم امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در تلفن های هوشمند به صورت شگفت انگیزی در حال پیشی گرفتن از شبکه های اجتماعی قدرتمند قبلی نظیر توئیتر و فیس بوک می باشد و در میان این شبکه ها اینستاگرام که هم قابلیت نصب بر روی ویندوز و دسکتاپ را داراست و هم بر روی گوشی های اندروید و ios نصب می شود توانسته است تعداد زیادی از کاربران را به سمت خود بکشاند و اشاره کردیم که در طراحی سایت نیز باید تلاش کنید با ایجاد صفحه اینستاگرام و پیوند آن به طراحی وب سایت خود از این ظرفیت بالقوه استفاده کنید. در مقاله پیشین چند مورد از راهکارهای جذب کاربر در طراحی سایت و اینستاگرام را اشاره کردیم و حا به راهکار دیگری خواهیم پرداخت.

اینستاگرام و راهکارهای جذب کاربر 

فعالیت پشت صحنه در طراحی سایت و اینستاگرام


یکی از مواردی که در ساخت سایت و صفحه اینستاگرام اهمیت زیادی برای کاربران دارد و توجه آنها را جلب می کند در جریان اتفاقات پشت صحنه بودن است. به همین دلیل اکثر شرکت های طراحی وب و یا افرادی که صفحات پر کاربری را در اینستاگرام دارند تصاویر و یا ویدئو هایی را از فعالیت های پشت صحنه به اشتراک می گذارند تا هم کاربران اعتماد بیشتری به آنها داشته باشند و هم کاربر بیشتری را جلب خود کنند. کاربران نیز در مقابل با کامنت ها و لایک هایی که می دهند نظراتشان را به شما انتقال می دهنداین کار در طراحی سایت و در تجارت و دیجیتال مارکتینگ نیز به عنوان یک حربه ساده ولی مؤثر شناخته می شود.

فعالیت پشت صحنه در طراحی سایت و اینستاگرام 

استفاده از تصاویر گویا و شرح دهند


مورد دیگری که نیاز است در طراحی سایت و صفحه اینستاگرام خود از آن استفاده کنید این است که قابلیت استفاده محصولات را در تصاویر نمایش دهید. به این معنی که عکس ها و تصاویری که استفاده می کنید باید از وضوح کافی برخوردار باشند و البته این مورد بیشتر در طراحی وب سایت شما صادق است زیرا اینستاگرام برای ارسال تصاویر امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد که تا حد امکان تصاویر بهتری را به نمایش بگذارید. محصولات جدید خود را حتی قبل از عرضه به بازار می توانید به صورت تصویری در اینستا گرام به اشتراک بگذارید تا نظر کاربران را بدانید و تحلیل کنید که کالای شما تا چه میزان مورد استقبال کاربران قرار می گیرد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید